וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: המשטרה חילקה עלוני אזהרה למפגינים מול מעון רה"מ בקיסריה

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 13:12

מידי שבוע מתייצבים מפגינים בקיסריה וקוראים לרה"מ להתפטר ולהקדים את הבחירות. אתמול, שוטרים שהוצבו שם חילקו למוחים שפקדו את המקום ונערכו להפגנה, עלונים ובהם נקובים דיני המאסר למי שיעבור על החוק. נשיאת מכון זולת, זהבה גלאון: "המפקדים פועלים לרצות את בן גביר"

לראשונה חילקה המשטרה ״מידעון״ אזהרה למפגינים נגד הממשלה בקיסריה/אלון בנקי

טרם ההפגנה השבועית במוצאי שבת מול מעונה של משפחת ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, חילקו אמש שוטרים "עלון הסברה" לאזרחים שהתכנסו שם למחות כנגד מדיניות ומחדלי הממשלה והעומד בראשה. העלון אינו נושא לוגו, אינו חתום, וחלוקתו לאזרחים מהווה תקדים.

בראשית העלון נכתב הנושא תוך מתן דגש על חופש הביטוי. "חופש הביטוי וההבעה היא זכותו הבסיסית של כל אדם". הוא ממשיך בפירוט "מידע עדכני" לגבי סעיפי החוק בעניין "התקהלות אסורה", "התפרעות", המשך התקהלות לאחר "הוראת התפזרות" ומתריע שהעונשים המרביים למורשעים בעבירה עליהם היא מאסר של שנה, שנתיים ושלוש שנים, בהתאמה.

המפגינים במקום, נדהמו. זה שנים שנערכות במקום הפגנות ולא זכורה חלוקת עלוני אזהרה מסוג זה. ראשי המחאה בקיסריה, רואים במהלך עוד צעד שנועד להלך אימים על המפגינים ולהרתיע את הציבור מלהגיע ולממש את זכותו האזרחית להפגין.

לראשונה ובאופן תקדימי, חילקה המשטרה ״מידעון״ אזהרה למפגינים נגד הממשלה בקיסריה 07 באפריל 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
המשטרה מחלקת "עלון הסברה" למפגינים בקיסריה./אתר רשמי, ללא קרדיט

בהפגנה נעצרו שתי נשים, בהן שוב ד"ר יולנדה יבור, אחת הדמויות המובילות במחאה בקיסריה. עמה נעצרה אישה נוספת ועוד מפגין. השלושה הועברו לתחנת חדרה, נחקרו שם רק בשעת לילה מאוחרת ובסופו של דבר עשו את הלילה מאחורי סורג ובריח וצפויים להיות מובאים הבוקר לבית משפט השלום בחדרה. לדברי עו"ד אורית שלו ממערך עצורי המחאה שהוזעקה למתחם תחנת המשטרה בחדרה כדי לייעץ להם, שוב, מדובר במעצרי שווא.

"אתמול גילו חברינו למחאה בקיסריה, שביננו לבין דיקטטורה מפרידה רק מחאה עיקשת", אומרים מפגינים, "נראה כאילו קציני משטרה בכירים בדרכם לקבל דרגות ותפקידים, ערכו 'תחרות' מי מביניהם מקבל יותר תמונות אישיות שביצע מעצרים אלימים, פוקדים על קצינים זוטרים לחלק מכתבי איום עילגים לקהל המפגינים ומעכבים באמתלות שונות חקירות ושחרורים של עצורים".

מכון "זולת" פנה כבר באופן דחוף למפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב דני לוי, תוך שהוא רומז כי המהלך החדש מזכיר "סחיטה באיומים" כדי להניא אזרחים מלהפגין ומהווה "שימוש לרעה בכוח המשרה".
מהמשטרה טרם התקבלה התייחסות לדברים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לראשונה ובאופן תקדימי, חילקה המשטרה ״מידעון״ אזהרה למפגינים נגד הממשלה בקיסריה 07 באפריל 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
"עלון ההסברה" שחולק למפגינים./אתר רשמי, ללא קרדיט

עינת עובדיה, מנכ"לית מכון זולת: אנחנו עדים איך בתקופה האחרונה משטרת ישראל עושה הכל כדי לדכא את חופש המחאה בישראל, וההתנהלות של מפקד מחוז חוף דני לוי עולה בקנה אחד עם המדיניות הזו. חלוקת המידעונים "העדכניים" בהפגנה בקיסריה לא נועדה בשום אופן לצורך עדכון המפגינים בזכויותיהם אלא כדי להלך אימים על מפגינים באמצעים בירוקרטיים ולמנוע מהם לממש את זכותם הדמוקרטית למחאה".

זהבה גלאון, נשיאת מכון זולת: "זו עוד עדות להתנהלות המשטרה כגוף פוליטי. חבל שמפקדי המחוזות פועלים כדי לרצות את בן גביר ובכסות של הגשת מידע לציבור מטילים אימה על מפגינים שומרי חוק".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות שאלות של מפגינים במהלך מספר הפגנות, הוחלט להביא לידיעתם את לשון החוק במסמך מסודר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully