וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ בריטניה: "המלחמה האיומה בין ישראל לחמאס חייבת להסתיים"

7.4.2024 / 8:46

בחלוף חצי שנה מ-7 באוקטובר, רישי סונאק הדגיש כי לונדון ממשיכה לתמוך בזכותה של ישראל להביס את הטרור, אך הוסיף כי הממלכה כולה "המומה משפיכות הדמים". ממשלתו נתונה תחת לחץ גובר לעצור משלוחי נשק לישראל, בוריס ג'ונסון הזהיר: "זה יהיה טירוף"

בווידאו: תיעוד מתקיפות צה"ל בדרום לבנון/צילום: דו"צ

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק קרא הלילה (ראשון) לסיום המלחמה "האיומה" בין ישראל לחמאס, בחלוף חצי שנה מתחילתה, ברקע הלחץ הגובר על ממשלתו להקפיא את עסקאות הנשק עם ישראל.

בהצהרה שמסר סונאק, שהיה בין המנהיגים הראשונים בעולם שעמדו לצד ישראל אחרי 7 באוקטובר וביקר בה, הוא הדגיש: "אנחנו ממשיכים לתמוך בזכותה של ישראל להביס את האיום מהטרוריסטים של חמאס ולהגן על ביטחונה, אך כל בריטניה המומה משפיכות הדמים".

הביקורת בבריטניה על המלחמה בעזה גברה בעקבות התקיפה הקטלנית נגד שיירה של ארגון "המטבח העולמי המרכזי" בשבוע שעבר, שבה נהרגו שבעה עובדי סיוע - שלושה מהם בריטים.

"הסכסוך הנורא הזה חייב להסתיים. יש לשחרר את בני הערובה. יש להציף את הסיוע - שאותו התאמצנו להעביר ביבשה, באוויר ובים", הוסיף סונאק. "היום זה שישה חודשים מאז פיגוע הטרור של 7 באוקטובר, הפיגוע המחריד ביותר בתולדות ישראל, האובדן החמור ביותר של חיי יהודים מאז מלחמת העולם השנייה".

"חצי שנה אחרי, הפצעים הישראלים עדיין לא נרפאו. משפחות עדיין אבלות ובני ערובה עדיין מוחזקים בידי חמאס", אמר ראש ממשלת בריטניה על הקורבנות הישראלים - כ-2,000 נרצחים - ועל יותר מ-130 החטופים שעוד בידי חמאס.

הריסות בעיר עזה מתקיפות צה"ל, 20 במרץ 2024. רויטרס
הריסות בעיר עזה/רויטרס

סונאק הוסיף כי ילדי עזה זקוקים ל"הפוגה הומניטרית מיידית, שתוביל להפסקת אש בת קיימא ארוכת טווח".

"זו הדרך המהירה ביותר להוציא בני ערובה ולסייע להם, ולהפסיק את הלחימה ואת אובדן החיים", אמר ראש ממשלת בריטניה. "לטובת הישראלים והפלסטינים כאחד - שלכולם מגיע לחיות בשלום, בכבוד ובביטחון - נמשיך לעבוד כדי להשיג זאת", אמר.

ממשלת בריטניה קראה ביום שישי ל"שקיפות מרבית" ול"בדיקה עצמאית לחלוטין" של הרג שבעה עובדי סיוע ברצועת עזה. התקיפה, שלפי צה"ל לא הייתה מכוונת, הגבירה את הלחץ על ממשלת בריטניה להשעות רישיונות ייצוא נשק לישראל. על פי ארגוני בקרת נשק, לונדון אישרה מכירת נשק לישראל ביותר מ-487 מיליון ליש"ט מאז 2015.

ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון הזהיר ממהלך כזה. "זה יהיה טירוף, עדיף שנגנה את הרעיון הזה בהקדם", כתב ג'ונסון, חבר מפלגתו של סונאק, במאמר דעה שפרסם אתמול ב"דיילי מייל".

במקביל, בריטניה הודיעה כי ספינה של הצי המלכותי הבריטי תוצב כדי לסייע בהכנסת סיוע נוסף לעזה. בנוסף לכך, בריטניה הודיעה כי תקצה 9.7 מיליון ליש"ט למשלוחי סיוע, מומחיות לוגיסטית ותמיכה בציוד למסדרון הומניטרי בין קפריסין לעזה.

שר החוץ דיוויד קמרון אמר כי בריטניה ובעלות בריתה צריכות "לבחון את כל האפשרויות", כולל משלוחים ימיים ואוויריים, כדי "להקל על מצוקתם הנואשת של כמה מהאנשים הפגיעים ביותר בעולם" החיים ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully