וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר את העברת הרשות לאכיפת מקרקעין לידי בן גביר

עודכן לאחרונה: 6.4.2024 / 22:48

היחידה הממשלתית האחראית על הריסת מבנים לא חוקיים תעבור לסמכות המשרד לביטחון לאומי, בהתאם להסכם הקואליציוני. בדברי ההסבר להחלטת הממשלה נכתב כי היא נועדה להביא לשיפור ושילוב הזרועות והתיאום בין גורמי האכיפה. ההעברה צפויה לעורר ביקורת בחברה הערבית

עימות במליאת הכנסת בין בן גביר לח"כים ערבים/ערוץ הכנסת

הממשלה תאשר מחר (ראשון) בישיבתה השבועית את העברת האחריות על הרשות לאכיפת מקרקעין ממשרד האוצר למשרד לביטחון לאומי של השר איתמר בן גביר. מדובר ביחידה הממשלתית שאחראית על הריסת מבנים לא חוקיים ועל אכיפה כלפי עבירות תכנון ובניה, ובן גביר דרש להעבירה תחת אחריותו עוד בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו לפני הקמת הממשלה. הרשות לאכיפת מקרקעין אחראית, בין השאר, גם על אכיפה והריסת בתים במגזר הערבי, והעברת הסמכות עליו לבן גביר צפויה לעורר מחאה וביקורת בחברה הערבית.

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה, אנדרטת עירון, 18 במרץ 2024. שלומי גבאי
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה, אנדרטת עירון, 18 במרץ 2024/שלומי גבאי

בדברי ההסבר להחלטת הממשלה נכתב כי היא נועדה להביא לשיפור ושילוב הזרועות והתיאום בין גורמי האכיפה. "כידוע המשרד לבטחון לאומי, אמון בין השאר על התוויית מדיניות למשטרת ישראל, שירות בתי הסוהר ויחידות נוספות. במסגרת זו פועל המשרד לגיבוש מדיניות אכיפה אפקטיבית ומתכללת. זאת במטרה לשפר את הביטחון האישי ותחושת הביטחון של הציבור בישראל. בשנים האחרונות התחדדה ההבנה כי על מנת לפעול באופן משולב וממוקד למיגור האלימות החמורה בישראל, בדגש על זו הרווחת בחברה הערבית, יש לפעול באופן משולב וממוקד על ידי כל גורמי האכיפה והפשיעה העבריניים".  

מההחלטה עולה כי העברת האחריות על הרשות למקרקעין מעוררת התנגדות מקצועית של גורמי התכנון והבניה במשרד הפנים, שסבורים שנכון להשאיר את הרשות, שייעודה הוא אכיפה תומכת תכנון, במשרד האוצר, העוסק בסוגיות הכלכליות הנוגעות להתמודדות עם משבר הדיור ועם שוק הנדלן.

במקביל נמסר שהממשלה תאשר מחר קיצוץ רוחבי של כ600 מיליון שקלים בתקציבי משרדי הממשלה בשלוש שנים הקרובות כדי לממן תוספת של כאלף מקומות כליאה למחבלים ואסירים ביטחוניים. זאת ברקע מחסור חמור במקומות כליאה למחבלים ואסירים ביטחוניים שנעצרו במלחמת חרבות ברזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully