וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באום אל פחם הכירו את עארף כאזרח מהשורה וכספורטאי מצטיין - אך הוא נרצח בחיסול מתוכנן היטב

עודכן לאחרונה: 6.4.2024 / 9:23

שני צעירים הואשמו שירו למוות בעארף מחאג'נה בעיר לפני כחודש וחצי, על רקע סכסוך בין משפחות. על פי האישום, אחרי הכנות דקדקניות הם ארבו לקורבן, שנסע ברכב עם בנו ושני אחייניו, פתחו באש, ונמלטו. במשטרה סבורים כי ברצח היו לפחות 3 מעורבים שעדיין חומקים מדין

המשטרה פענחה את רצח מוחמד דאהמשה שנורה מחוץ לביתו בכפר כנא/דוברות משטרת ישראל

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (שישי) כתב אישום חמור כנגד שני תושבי אום אל פחם, חמדאני סעיד מחאג'נה, בן 24 משכונת עין אברהים ופהד סעד בן ה-25, משכונת אל ביר. הם מואשמים ברצח בנסיבות מחמירות של עארף מחאג'נה בן ה-48 מעין אברהים, לפני כחודש וחצי, בשלוש עבירות של ניסיון רצח ובעבירות חמורות אחרות הקשורות לאותו אירוע. חוקרי היחידה למאבק בפשיעה של מרחב מנשה ושוטרי אום אל פחם שעצרו אותם וחקרו אותם סבורים כי ברצח היו מעורבים עוד לפחות שלושה בני אדם. אלה, חמקו בינתיים מהעמדה לדין. מיד לאחר האירוע גינה ראש העיר אום אל פחם, ד"ר סמיר מחאמיד, את הרצח של עארף מחאג'נה, אזרח נורמטיבי שהיה מוכר בעיר כשחקן כדורסל מצטיין.

ע"פ כתב האישום, הרצח שתוכנן לפרטיו בא אחרי הכנות מדוקדקות, על רקע הסכסוך בין המשפחות מעין אברהים. מכתב האישום עולה שהמתנקשים הצטיידו בשלושה אקדחים ושני כלי רכב מסוג יונדאי ומאזדה, לביצוע הרצח. בעיר ידעו ככל הנראה שעארף ייצא בסביבות 11:00 מדיון בבית משפט השלום בחדרה כשהוא ברכבו עם בנו אנור בן ה-23 ושני אחייניו אנואר ומוחמד בני ה-25. ע"פ כתב האישום המתנקשים החמושים ארבו להם בנקודה על כביש 65 (ואדי ערה) ומשם בשני כלי הרכב שלהם, שהיו כבר מוכנים עם לוחיות מזויפות, הם החלו בנסיעה בעקבותיו.

בכניסה לאום אל פחם פנה עארף ימינה, לתוך העיר. הרצח אירע בכיכר הכניסה, ליד בנין העירייה. עארף מחאג'נה האט שם את מהירות נסיעתו בשל התנועה, שלושה מהמתנקשים ירדו מהמאזדה כשהם רעולי פנים, לובשים בגדים שחורים, עוטים קפוצ'ונים וחובשים כובעים. הם החלו להמטיר אש תופת על הרכב בו נהג עארף, ובזירה נמצאו אחר כך 25 קליעים. בפרקליטות מחוז חיפה שהגישה את כתב האישום אומרים כי זאת, בכוונה להמית את כל הארבעה שהיו ברכב. עארף נפצע באורח אנוש ומותו נקבע זמן קצר אחר כך. אנור, אנואר ומוחמד נפצעו. מוחמד עדיין מאושפז. מכתב האישום עולה שמיד אחרי האירוע היורים שבו לרכב המאזדה, שתי המכוניות נסעו לכיוון כביש השוק והסתלקו מהמקום לכיוון שכונת אבו נופל בעיר. שם, הם השאירו את המאזדה ליד ביתו של אחיו של הנאשם פהד סעד ושלושה מהם, בהם שני הנאשמים, נכנסו לרכב היונדאי וניסו להמשיך בהימלטות.

המנוח עארף מחאג׳נה תושב אום אל פחם בן 48. באדיבות המשפחה
עארף מחאג'נה/באדיבות המשפחה

אלא שצוות בילוש של תחנת אום אל פחם כבר ביצע סריקות במקום, ושלושה הבלשים הבחינו מולם ברכב הנוסע במהירות ובפראות, סובבו את רכבם והחלו במרדף אחריהם. הנמלטים המשיכו בנסיעה מהירה בשכונה, נכנסו עם הרכב לסמטא, נטשו את הרכב בסמוך לבית בקצה שלה, והחלו בהימלטות בריצה כשלרגע אף אבד קשר עין של הבלשים איתם. אבל, מכתב האישום עולה שדקה אחר כך הם כבר הגיעו לשם, החלו בריצה אחריהם תוך שהם קוראים לכיוונם "עצרו, משטרה" אך ללא הואיל. ע"פ כתב האישום עולה שהנמלטים נכנסו לבית שעדיין בשלבי בנייה, קפצו מתוך אחד החלונות לחלקו האחורי ואז רק כשאחד השוטרים שלף את נשקו האישי וצעק לעברם פעם נוספת, "משטרה, לשכב על הרצפה" נשכבו שניים על הקרקע ונעצרו. השלישי הצליח לחמוק ולהימלט מהשוטרים מבלי שנעצר. הרכב השני מסוג מאזדה אותר במקום בו חנה.

השניים הועברו לתחנה, שם על פי כתב האישום הם עשו ניסיונות שונים לטשטש ולהעלים את השימוש בנשק שעשו בין היתר תוך שפשוף ידיהם זו בזו ובבגדים.

במקביל להגשת כתב האישום מבקש התובע יוסי גימפל את הארכת מעצרם של השניים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. עו"ד עאדל בויראת המייצג את חמדאני סעיד מחא'גנה ביקש בשמו ובשם עו"ד עלי סעדי המייצג את פהד סעד, לדחות את הדיון כדי שיוכלו לעיין בחומרי החקירה. השופט התורן יחיאל ליפשיץ קבע דיון לגופה של הבקשה אצל השופט ניצן סילמן בעוד כחודש ובינתיים האריך את מעצר השניים עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully