וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם במתקפה ללא מעצורים על היועצת המשפטית: "אויבת העם"

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 18:48

סערה בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני: בעקבות דברים שאמר בן גביר על הסכנה במחאה נגד ראש הממשלה, האשים אמסלם את היועצת שהיא מתנהלת "כאחרונת הפוליטיקאים". לדבריו "אצל בנט היא לא אפשרה את זה". גנץ הגיב: "אסור לדבר כך על עובדי ציבור". לפיד בתגובה: הסתה חמורה

בווידאו: "סערת הוודקה": עימות מביש בין גוטליב לאמסלם/ערוץ הכנסת

השר דוד אמסלם כינה בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני את היועצת המשפטית לממשלה "אויבת העם", בתגובה לדברים שאמר השר לביטחון לאומי בן גביר. "היא אשמה", אמר אמסלם, לאחר שבן גביר התייחס להפגנות נגד ראש הממשלה.

"הזהרתי בשבוע שעבר מההסתה נגד רה"מ, ראש השב"כ זלזל ואמר 'בוט איראני', והנה תראו מה קרה השבוע - נכנסו באלימות כמעט לתוך בית רה"מ וכמעט שרפו שוטר", אמר בן גביר בישיבה. "השבוע ביקרתי בכלא נווה תרצה, עברתי בין תאים ושוחחתי עם אסירות על התנאים. בין היתר שוחחתי, מאחורי דלת ברזל ענקית, עם אישה מבוגרת, שיושבת שם בתנאים לא פשוטים. כשיצאתי אומרת לי המפקדת: 'השר, אתה יודע מי זאת? היא זו ששלחה הקליע במעטפה לבנט!'. הייתי בהלם. היא במאסר עד עכשיו וכל אלה שמסיתים ומפעילים אלימות נגד ראש הממשלה משתוללים חופשי בחוץ?! רבותיי, הכתובת על הקיר! מתפלל שלא תהיה פה חלילה ישיבת אבל בשלב כלשהוא. עשיתי הערכת מצב אצלי עם כל גורמי הביטחון, החיים של רה"מ בסכנה". דברים אלה הובילו לתגובתו של אמסלם ולהאשמתה של היועצת.

דוד אמסלם, הכנסת. דצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
השר דוד אמסלם/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בעקבות הדברים התפתח שיח סוער בישיבה. השר גדי אייזנקוט ענה לבן גביר על דבריו: "אתה צעקת לי גדי תיזהר - רבין מחפש חבר".

בן גביר: "שקר! אולי צעקתי כל מיני שטויות כשהייתי קטן, אבל מעולם לא דבר כזה, ושום קריאה לפגיעה פיזית. תחזור בך. פשוט שקר".

אייזנקוט: לא אומר שאתה צעקת, אבל היית בהפגנות האלה

בן גביר: "אתם אלו ששותקים עכשיו כשיש פה קריאות וגם מעשים לפגיעה ברה"מ… הכל כי זה משרת אתכם פוליטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
"אולי צעקתי שטויות כשהייתי קטן". בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

השר בני גנץ נחלץ להגן על היועצת המשפטית: "בין פוליטקאים אני רגיל שמשקרים אחד על השני, מכפישים, משמיצים אבל כאשר מדובר באנשים שכפופים אליך, עובדי ציבור מסורים אסור לדבר ככה. היא לא אויבת העם".

השר אמסלם: "אבל אני חושב ככה. היא מתנהלת בצורה שערורייתית כאחרונת הפוליטיקאים, ומאפשרת את ההשתוללות והאיום על חיי ראש הממשלה. אצל בנט היא לא איפשרה את זה".

ראש הממשלה: "הכתובת לא על הקיר אלא על הגדר. ראיתי איך מגיעים ממש לגדר הבית, יש הסתה. יש קריאות. בימים אלה צריך להוסיף אחדות בינינו".

השר בן גביר: "הגיע הזמן שתבינו שהאויב שלנו לא מבדיל בין גדי לאיתמר, בין ימים לשמאל בין חילוני לדתי. חמאס רוצה לרצוח את כולנו. רק הבוקר פורסם ששוב נעצרה חוליה שניסתה לחסל אותי. מותר לצעוק. מותר למחות, אלחם על זכויות מי שעושה זאת, אבל אסור להסית לפגיעה. זה קו אדום".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר בתגובה: "אי אפשר לקבל יותר את התנהגות השר אמסלם. הוא צריך להיות מפוטר עוד הערב. דבריו והתנהגותו הם הסתה חמורה ופרועה, חציית קו אדום של ממשלה מטורללת גם כך. הטירוף צריך להיפסק".

עמית בכר, דיון על ביטול עילת הסבירות, בית המשפט העליון, 12 בספטמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר גינה גם הוא את ההתבטאויות של אמסלם. בכר מסר: "אני מגנה באופן הנחרץ ביותר את השר דוד אמסלם על דברי ההסתה הפרועים נגד היועצת המשפטית לממשלה במהלך דיוני הקבינט המדיני-ביטחוני. הסתה והשתלחות פרועה כזו ביועמ"שית ובשומרי סף אחרים היתה מגונה ובלתי לגיטימית לפני שבעה באוקטובר, קל וחומר אחריו. אנו עומדים לצידה של עו"ד בהרב-מיארה ולא נאפשר פגיעה בעצמאות מערכות המשפט ואכיפת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully