וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שמאל הפריעו לכוחות - ותרגיל צה"לי רחב שמדמה את תרחישי ה-7 באוקטובר בוטל

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 13:54

מטרתו של האימון בדרום הר חברון היה לדמות חטיפת חיילים וחדירה לישובים - אולם כמה פעילי שמאל, ובהם גם זרים, התקרבו לכוחות ותיעדו אותם. גם לאחר שהלוחמים הפצירו בהם להתרחק - הם לא נענו. המשטרה עצרה 4 פעילים: "המעשים מהווים מסוכנות לפגיעה בביטחון האזור"

בווידאו: עימות בין חיילי צה"ל ופעילי שמאל בחברון/עיסא עמרו, טל שגיא

תרגיל צה''לי רחב היקף שתוכנן להתקיים אתמול (חמישי) בדרום הר חברון - בוטל בשל הפרעה של כמה פעילי שמאל, ובהם זרים, שהגיעו למקום, תיעדו את הכוחות, תוך שהם מתקרבים ללוחמים שפעלו במקום. התרגיל היה אמור לדמות תרחיש דומה לאירועי ה-7 באוקטובר של חטיפת חיילים וחדירה לישובים. כוחות משטרה שהוזעקו למקום בעקבות ההפרעה, עיכבו ארבעה חשודים - שני ישראלים ושני אזרחים זרים.

שניים מהחשודים הובאו היום לדיון בתנאי שחרורם בבית משפט השלום בירושלים - שבמהלכו אמר נציג המשטרה כי "הם הגיעו ממש קרוב לחיילים - שביקשו מהם מספר רב של פעמים להתרחק, לא לצלם את התרגיל, אך החשודים המשיכו במעשיהם".

תרגיל הגברת מוכנות כוחות צה״ל בגבול הצפון. דובר צה"ל
החיילים ביקשו מהם מספר רב של פעמים להתרחק - הפעילים המשיכו/דובר צה"ל

לדברי נציג המשטרה, "מדובר בפגיעה חמורה בביצוע התרגיל, התרגיל הופסק אחרי מספר פעמים שניסו להמשיך אותו ומעשים אלה נעשו על-מנת להתריס ולהפריע. עצם המעשים עצמם מהווים מסוכנות לפגיעה בביטחון האזור, כי הם פגעו בקיומו של תרגיל צבאי. אנחנו נמצאים בתקופת מלחמה, רגישה, וההפרעה עצמה הגיעה לכדי כך שהתרגיל נעצר והכוחות צריכים להיערך לתרגיל נוסף".

לטענת עורכת דינם של החשודים, חלק מהחיילים שלקחו חלק בתרגיל נכנסו לשטח פרטי פלסטיני. נשיא בית משפט השלום בירושלים, שמואל הרבסט, הורה על שחרורם בתנאים מגבילים, בין היתר, הרחקה מתרגילים צבאיים ומדרום הר חברון למשך 60 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully