וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר טוען למחטף: "הצביעו בקבינט על הגדלת הסיוע ההומניטארי לעזה - לפני שהגעתי"

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 12:27

לאחר שטען אמש שלא התקיימה הצבעה בקבינט - הבוקר, עדכנו אנשי רה"מ את השר לביטחון לאומי שההצבעה התקיימה בתחילת הישיבה - בהיעדרו. "ממתי עושים הצבעה בתחילת ישיבה?", זעם השר, "ידעתם שאני מתעכב בישיבה ביטחונית. ידעתם שאתנגד, אז רצתם לעשות מחטף"

עימות במליאת הכנסת בין בן גביר לח"כים ערבים/ערוץ הכנסת

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, טען הלילה (שישי) שלא התקיימה הצבעה בקבינט על הסמכת השרים גלנט וגנץ על הגברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה וההודעה שפורסמה בנושא מטעם לשכת ראש הממשלה - אינה נכונה. אולם הבוקר, עדכנו אותו אנשי ראש הממשלה כי הצבעה אכן התקיימה - בתחילת הישיבה, לפני שהספיק להגיע.

אנשי נתניהו טענו בשיחה עם השר לביטחון לאומי כי הקבינט הצביע אמש בעניין הסמכת ראש הממשלה ושר הביטחון, יואב גלנט להרחבת הסיוע ההומניטרי.

השר בן גביר זעם על ההחלטה לקיים את ההצבעה בהיעדרו: "ממתי עושים הצבעה בתחילת ישיבה? מעולם לא. תמיד עושים בסוף. ידעתם שאני מתעכב בישיבה ביטחונית. ידעתם שאני אתנגד, אז רצתם לעשות מחטף בתחילת הישיבה. איזו מן התנהגות זו. ככה גונבים החלטות קריטיות בקבינט?".

איתמר בן גביר, רה"מ בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"ידעתם שאני אתנגד, אז רצתם לעשות מחטף בתחילת הישיבה"/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

יצויין כי בעקבות השיחה, אנשי ראש הממשלה הודיעו שירשמו התנגדות בן גביר לפרוטוקול -
לפיכך נרשם כי השר בן גביר הצביע נגד ויתר השרים הצביעו בעד בעניין הסמכת ראש הממשלה וגלנט לקבל החלטות להרחבת הסיוע ההומניטרי.

בן גביר התייחס אמש גם לשאלת הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה, וטען כי "הדרך הנכונה להחזיר את החטופים שלנו היא להפסיק את הכנסת הסיוע לעזה, ולהתנות תנאי - הומניטרי רק תמורת הומניטרי. חבל שבמקום להיכנס לרפיח, יש מי שמעדיף לעסוק בהכנסת ציוד לעזה שמגיע היישר לידי חמאס. חייבים להיכנס לרפיח עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully