וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "כוחות צה"ל פרוסים היטב בכל הגבולות וערוכים למגוון תרחישים"

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 19:07

תא"ל הגרי נשא הצהרה מיוחדת בצל המתיחות הגוברת מול איראן והאיומים בעקבות חיסול מפקד כוח קודס. לדבריו, הציבור לא צריך לנהוג באופן חריג עד לקבלת הוראה רשמית. עם זאת, הוא הדגיש כי צה"ל נערך להסלמה. על אזהרת ראש אמ"ן אמר: "צריך להסתכל על התרחישים המחמירים"

דובר צה״ל בהצהרה מיוחדת: ״אנחנו פרוסים היטב. המטוסים ערוכים למגוון תחרישים״/דובר צה"ל

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים: "אנחנו נמצאים בכוננות גבוהה בכל הזירות, בהגנה ובהתקפה. מקיימים הערכת מצב מתמשכת כל העת ומתייחסים ברצינות לכל אויב. תגברנו את מערכות ההגנה ויש לנו מטוסים מוכנים בהגנה ובהתקפה למגוון תרחישים. כוחות צה"ל פרוסים היטב בכל הגבולות. אסור להיות שאננים, אך אין שינוי בהנחיות לעורף. אם צריך, אעלה לפה ואדבר עם הציבור באופן מסודר ורשמי, כפי שעשינו עד כה".

במקביל נמסר ששר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב רב זירתית, יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר, ראש המוסד דדי ברנע, מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

הצהרת דובר צהל, דניאל הגרי. 27 באוקטובר 2023.. דובר צה"ל, צילום מסך
הצהרת דובר צה"ל/צילום מסך, דובר צה"ל

הגרי הוסיף: "ההתנהלות המופתית של האזרחים מאפשרת הצלת חיים. תמשיכו לנהוג באחריות. ההמלצה היחידה שלי: להיות ערניים ואחראיים. ביממה האחרונה הפעלנו באופן יזום שיבושי GPS כדי לנטרל איומים. אנחנו מודעים לכך שזה גורם לאי נוחות, אך זה כלי חיוני. במהלך המלחמה התמודדנו עם איומים כגון טילים, כלי טייס בלתי מאוישים וטילי שיוט, רובם מתוצרת איראן. יירטנו אותם באחוזים גבוהים על ידי מערכות הגנה שלנו ושל השותפים שלנו, כמו צבא ארצות הברית. יש הגנה במספר שכבות ויש מטוסים בשמים מסביב לשעון תקופה ארוכה. ממשיכים לנהל את הלחימה באחריות ונמשיך לעדכן באופן שוטף". לשאלה לגבי אזהרת אמ"ן אמר הגרי: "צריך להסתכל על התרחישים המחמירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully