וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היומנים נחשפו: כך נראו השעות הראשונות של נתניהו ב-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 21:30

היומנים נמסרו לפרסום בעקבות פסק הדין שחייב לחשוף את יומני רה"מ לשנת 2023, על אף שחלקים רבים מסדר יומו מושחרים, לכאורה מטעמי ביטחון מידע. ביומן קיימות פגישות של נתניהו עם מנהיגים בעולם, פוליטיקאים ומומחי ביטחון. בנובמבר - פגישות תחזוק פוליטיות עם ח"כים

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו השתחרר מבי"ח הדסה עין כרם לאחר שעבר ניתוח בקע, 2 באפריל 2024/לשכת רה"מ

כיצד נראו השעות הראשונות שאחרי מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו? יומן הפגישות של נתניהו לשנת 2023 נחשף היום (חמישי), כולל הימים והשעות הראשונות של מלחמת חרבות ברזל.

נתניהו, לפני היומן, יצא מביתו בקיסריה לקריה בתל אביב ב-08:00, לאחר שב-06:29 קיבל עדכון על מתקפת חמאס ממזכירו הצבאי. שיחת הטלפון הראשונה שלו הייתה עם ראש ממשלת הולנד, בשעה 10:30, ובהמשך היום שוחח גם עם נשיא צרפת מקרון ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

ב-11:00, 4 וחצי שעות אחרי תחילת המתקפה, הוא צילם הצהרה לתקשורת במדשאה מחוץ למשרד הביטחון, וב-12:30 קיים פגישה בלשכה בתל אביב עם שר האוצר, שר החוץ, השר לביטחון לאומי, שר השיכון והשר לעניינים אסטרטגיים.

בהמשך, ב-17:00, הוא נפגש עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בלשכה בתל אביב, וב-18:00 התקיימה ישיבת ממשלה. ב-20:30, בצאת שבת, ראש הממשלה מסר הצהרה לתקשורת. את יום העבודה סיים ב-3:15 לפנות בוקר כך לפי היומנים.

יומנו של בנימין נתניהו בתאריך ה 7 באוקטובר 2023. ללא קרדיט, צילום מסך
יומנו של בנימין נתניהו בתאריך ה 7 באוקטובר 2023/צילום מסך, ללא קרדיט

מהיומנים עולה כי גם בשגרה וגם במלחמה יום העבודה של נתניהו מתחיל מאוחר יחסית, אחרי 10 בבוקר ולפעמים גם רק בצהריים.

נתניהו גם קיים בחודש אוקטובר שתי פגישות עם יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן ועמיעד כהן מנכ"ל "המרכז לחרות ישראלית", שלוחה של קרן תקווה שהיתה מהתורמות הגדולות של פורום קהלת בעשור האחרון. זאת, עוד לפני שקיים פגישה עם משפחות החטופים מהטבח ב-7 באוקטובר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מסע"ת ראש הממשלה בנימין נתניהו, 31 במרץ 2024. ינון שלום יתח
מסע"ת ראש הממשלה בנימין נתניהו, 31 במרץ 2024/ינון שלום יתח

היומנים נמסרו לפרסום בעקבות עתירה של עמותת "הצלחה", ופסק הדין שניתן נגד ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה שחייב לחשוף את יומני ראש הממשלה נתניהו לכל שנת 2023 - על אף שחלקים רבים מסדר יומו של נתניהו מושחרים, לכאורה מטעמי ביטחון מידע.

מהיומנים עולה כי ביום שאחרי ה-7 באוקטובר נתניהו קיים רצף שיחות עם מנהיגים מהעולם כמו קנצלר גרמניה אולף שולץ, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני, ראש ממשלת קנדה גסטין טרודו נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, וכן שיחה נוספת עם הנשיא ביידן ועם ראש ממשלת הונד רוטה. עוד עולה מהיומן כי הוא נפגש באותו יום בקריה בתל אביב לשיחה אישית עם שר הביטחון גלנט, וכן רצף פגישות עם השרים דרמר, סמוטריץ' ודיכטר.

עוד עולה מהיומנים כי נתניהו נפגש בימים הראשונים למלחמה עם מומחים ביטחוניים כמו האלוף במיל' יעקב עמידרור ותא"ל במיל' אפי איתם. כמו כן נתניהו קיים מספר פגישות עם השר לשעבר גדעון סער בשבועות הראשונים שאחרי צירוף המחנה הממלכתי לממשלה. נתניהו גם קיים בחודש אוקטובר שתי פגישות עם יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן, ועמיעד כהן מנכ"ל קרן תקווה המממן את מכון קהלת וגופים שמרניים אחרים - עוד לפני שקיים פגישה עם משפחות החטופים מהטבח ב-7 באוקטובר. בחודש נובמבר, כך עולה מהיומנים, נתניהו החל לקיים פגישות תחזוק פוליטיות עם ח"כים ושרים מהליכוד כמו ניר ברקת, אושר שקלים, משה סעדה, אתי עטיה וקטי שטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully