וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא רותח: השיחה של ביידן עם נתניהו צפויה להיות "קשה וישירה"

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 9:40

הנשיא ביידן צפוי לשוחח עם ראש הממשלה ולפי בכירים אמריקנים השיחה צפויה להיות לא קלה לאור ההרג של עובדי הסיוע. על פי הבכירים ההיכרות בין הנשיא לשף חוזה אנדרס הייתה אישית והוא לקח את זה קשה. "ביידן כועס מאוד. הטמפרטורה גבוהה בכל הנוגע לביבי", אמר אחד מהם

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי לשוחח היום (חמישי) אחר הצהריים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפי שלושה בכירים אמריקנים השיחה צפויה להיות קשה וישירה, לאור העובדה שהנשיא ביידן "רותח" על הרג שבעת עובדי הסיוע של World Central Kitchen כתוצאה מתקיפה של צה"ל בעזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: מרים אלסטר/פלאש 90, Samuel Corum/Getty Images, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90, Samuel Corum/Getty Images

למה זה חשוב

השף חוזה אנדרס שהקים את ארגון WCK לא רק אישיות מפורסמת שזוכה להערכה רבה בוושינגטון, אלא גם אדם שתומך פוליטית בנשיא ביידן במשך שנים ארוכות וההיכרות ביניהם אישית. שיחת הטלפון שקיים עם אנדרס לאחר התקיפה הישראלית בה נהרגו שבעת עובדי הסיוע הייתה רגע קשה באופן אישי עבור הנשיא, אמר בכיר אמריקני.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תקיפת צה"ל בדיר אל בלח במרכז רצועת עזה - שהובילה למותם של 7 פעילי סיוע. רויטרס
תקיפת צה"ל בדיר אל בלח במרכז רצועת עזה - שהובילה למותם של 7 פעילי סיוע/רויטרס

מה הם אומרים

  • "ביידן כועס מאוד. הטמפרטורה גבוהה מאוד בכל הנוגע לביבי", אמר בכיר אמריקני. הבכיר השני אישר שזו האווירה בבית הלבן לקראת השיחה עם נתניהו.
  • "אני חושב שהצלחתם להבחין בתסכול בהודעה שהוצאנו אתמול", אמר דובר הבית הלבן ג'ון קירבי בתדרוך לכתבים אמש (רביעי) כשהתייחס להודעה שפרסם ביידן ובה טען שישראל אינה עושה מספיק כדי למנוע פגיעה באזרחים ובעובדי סיוע בעזה.

התמונה הגדולה

בכירים אמריקנים וישראלים אמרו שהם מודאגים מאוד מכך שהתקרית בה נהרגו עובדי הסיוע והובילה להשעיית פעילות ארגון WCK, וכן חלק מפעילות האו"ם בעזה תהרוס את ההתקדמות הראשונית שהושגה לאחרונה בשיפור הכנסת הסיוע לעזה, ותחריף עוד יותר את המשבר ההומניטרי ברצועה.

אוסטין לגלנט: בצעו חקירה מהירה ושקופה

שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, קיים שיחה קשה ביום רביעי בערב עם שר הביטחון, יואב גלנט, במהלכה הביע כאב על תקיפת צה"ל בה נהרגו עובדי הסיוע, כך אמר דובר הפנטגון גנרל פטריק ריידר. דובר הפנטגון הוסיף שאוסטין הדגיש שעל ישראל לנקוט בצעדים מיידיים כדי להגן על עובדי סיוע ועל אזרחים בעזה, וזאת לאחר שנכשלה שוב ושוב עד כה בביצוע תיאום ראוי מול ארגוני הסיוע.

אוסטין אמר לגלנט שעל ישראל לבצע חקירה מהירה ושקופה סביב התקרית, לפרסם את מסקנותיה ולנקוט בצעדי ענישה נגד האחראים. אוסטין אמר לגלנט שהתקרית בה נהרגו עובדי הסיוע רק מחריפה עוד יותר את הדאגה של ממשל ביידן לגבי מבצע ישראלי ברפיח.

שר ההגנה האמריקני אמר לגלנט שהרג עובדי הסיוע יקשה מאוד על "הצפת" רצועת עזה בסיוע הומניטרי כפי שישראל הצהירה שהיא רוצה לעשות. אוסטין אמר שארה"ב מצפה להגדלה מיידית של הסיוע הנכנס לעזה דרך כל המעברים כבר בימים הקרובים במיוחד באזורים בצפון הרצועה שם האסירים הפלסטינים נמצאים בסכנה של רעב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully