וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתבכות של עורכת הדין הבכירה: חשודה שסייעה לראשי ארגוני פשיעה לתקשר מתוך הכלא

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 20:04

מפרטי החקירה עולה כי התיאום בין שני ראשי ארגוני פשיעה הבכירים מתוך הכלא נעשה לכאורה באמצעות הסנגורית של השנים, ששמה עדיין אסור בפרסום. ההתקשרות נעשתה באמצעות שיחות ועידה דרך מכשירי נייד שונים - וכך הפושעים ניהלו שיחות טלפון עם "קולגות" בעולם התחתון

בווידאו: אחיינו של ראש ארגון הפשע עודה קוטייר חוסל ליד שכם/לפי סעיף 27 א'

בית משפט השלום ראשון לציון דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של נאסר חרירי ב-7 ימים והורה על שחרורו לתאו באגף הפרדה בכלא (עצור עד תום הליכים) אך בתנאים מגבילים נוספים. בדיון בבית משפט עלה כי חרירי עשוי לכאורה להשתחרר בתיק פלילי נוסף המתנהל נגדו בימים אלה כבר ביום חמישי הקרוב.

מפרטי החקירה עולה כי התיאום בין שני ראשי ארגוני פשיעה הבכירים מתוך הכלא נעשה לכאורה באמצעות הסנגורית של השנים ששמה עדיין אסור בפרסום באמצעות שיחות ועידה דרך מכשיר הנייד שלה, של בעלה ובתה. וכך, ניהלו לפי החשד ראשי ארגוני הפשיעה שיחות טלפון עם "קולגות" בעולם התחתון, בני משפחה ועוד.

בחקירתו הודה חרירי במיוחס לו אך הפיל את האחריות על הסנגורית שלו, כך לפי המשטרה שאומרים כי מדובר ב"אירוע חמור בעולם המשפט והחוק של מדינת ישראל". בעקבות החלטת השחרור, במשטרה הגישו ערר לבית משפט המחוזי והודיעו כי בכוונתם לפנות לפרקליטות להגשת כתב אישום כבר בימים הקרובים

"חקירה מורכבת, סבוכה ורגישה"

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום ב-6 ימים נוספים את מעצרו של ראש ארגון הפשע עודה קוטייר שנעצר בחשד שנתן הוראה לחייליו בארגון להשליך רימוני רסס לעבר מתקני כליאה וזאת כתגובה לחיפוש שביצעו אנשי שב"ס בתאו בכלא כמה שעות קודם לכן.

"מדובר בחקירה מורכבת, סבוכה ורגישה", טענה נציגת המשטרה רס"ב אורלי ארמה. "על פי החומר שיש בידי המשטרה, בעצם עודה קוטייר המשיך לנהל את הארגון שלו מתוך הכלא". במהלך חקירתו, קוטייר הציג גרסה לפיה הוא לא דיבר עם אף אחד ולא היה ביכולתו להעביר הוראה לבצע את המעשה החמור. "אחרי החיפוש הם לקחו אותי לבידוד", הוא אמר בדיון. "לא יכולתי לעשות משם כלום".

ראשיתה של החקירה החלה לפני מספר חודשים, במסגרת חקירה סמויה ומשותפת של היחידה המרכזית של שב"ס וימ"ר מחוז מרכז במשטרה. בשב"ס אומרים כי "פעילות זו הנה נגזרת נוספת במדיניות ממלא מקום נציב בתי הסוהר, גונדר קובי יעקובי, לאכיפה נחושה בין כותלי בתי הסוהר ומחוצה להם למען שלום הציבור וביטחונו".

הארכת המעצר של עודה קוטייר, בית משפט השלום בראשון לציון, 30 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
הארכת המעצר של עודה קוטייר, בית משפט השלום בראשון לציון, 30 באוגוסט 2023/ניב אהרונסון

במהלך חיפוש שבוצע בתא בבית הסוהר של קוטייר וקזמאר נמצאו בין היתר טלפונים ניידים וראוטר אינטרנט. על פי החשד, בסמוך לחיפוש, ראש הארגון ושותפו לתא נתנו הוראה לשני מעורבים נוספים להשליך רימוני רסס לעבר מתקני כליאה.

עו"ד משה יוחאי שמייצג את קוטייר ציין שבמהלך החודשים האחרונים היו מספר אירועי השלכת רימונים נוספים והחשודים כלל אינם חשודים ללקוחו. "אני סבור שהפרשה הזו תיגמר בלא כלום ושביום שני עודה קוטייר ישתחרר ממעצר ימים, אמר בסוף הדיון עו"ד יוחאי. "התא שלו לא היה סטרילי וכל אדם או סוהר יכל להיכנס, לכן להצביע עליח כחשיד שהחזיק את המכשירים זה קצת מגוחך"

עורך הדין משה יוחאי סנגורו של המואשם בהריגת הנערה טוהר דוד במסיבת הטבע. רוני כנפו
"סבור שהפרש תיגמר בלא כלום". עו"ד משה יוחאי/רוני כנפו

בסוף הדיון, קוטייר פנה לשופט ואמר שהוא האסיר הפלילי היחיד בבית הסוהר קציעות שהוא בכלל מתקן כליאה ביטחוני, ובשל מצבו שאסיר שנעצר לחקירה נמנעת ממנו האפשרות לשוחח עם עורך דיהו בהתאם לזכויותיו. בהחלטה ציין השופט שמותר לקוטייר ליצור קשר רק עם עו"ד יוחאי שמייצג אותו ולא עם עורכת הדין שייצגה אותו עד כה שעוכבה גם כן כחשודה בשיבוש הליכי החקירה ושוחררה אתמול תחת תנאים מגבילים של הרחקה מהמעורבים וביניהם לקוחה לשעבר.

מטעם עו"ד איתי כהן שמייצג את אברהים קזמאר נמסר: "בית המשפט הורה על שחרורו לאחר שבחן את הראיות וקבע שאין בסיס לחשות שייחסו לו. בית המשפט קבע שלא יכול להיות קשר בין החשוד לזריקת הרימונים. מדובר בתא שהוא נגיש לסוהרים ואנשים שמגיעים. זה לא תא סטרילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully