וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימש כ"בנק המזומנים": צו סגירה הוטל על חנות ירקות בבעלות אשתו של יוסי מוסלי

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 14:28

בית המשפט הורה על סגירת בתי העסק בעקבות פשיטה בשלושה האנגרים בשוק שבבעלותה של רחל מוסלי. ממצאים במקום הצביעו על כך שלא החזיקו ברישיון עסק, והראו שבוצעה בהם פעילות עבריינית לצורך ארגוני פשיעה

בווידאו: דיון בהארכת מעצרו של העבריין יוסי מוסלי/צילום: יותם רונן

חנות ירקות אותה מנהלת רחלי מוסלי, אשתו של ראש ארגון הפשע המוכר יוסי מוסלי, שימש כ"בנק המזומנים" של הארגון - כך קבע בית המשפט לעניינים מנהליים במחוז מרכז בחודש אוקטובר בהחלטתו לדחות עתירה אותה הגישה מוסלי נגד סגירת העסק על ידי המשטרה. בעקבות אותה החלטה בית משפט השלום ברמלה הטיל צו סגירה על העסק לפני כשלושה חודשים.

לאחר שיוסי מוסלי שהה בדרום אפריקה כדי להימנע מהעמדתו לדין, היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית של המשטרה, להב 433, ביצעה בשנת 2019 פשיטה על האנגרים בשוק הסיטונאי בצריפין. מהפעילות עלו ממצאים שקשרו בין חלק מאותם עסקים לעבירות של ארגוני הפשיעה מוסלי ומולנר.

הפשיטה הצביעה על כך ששלושה האנגרים בשוק בבעלותה של רחלי מוסלי, שקיימו פעילות עסקית של שיווק תוצרת חקלאית למסעדות ואולמות אירועים לא החזיקו ברישיון עסק קיים. עוד עלה מהפעילות שכחלק ממנגנון הפשיעה המאורגן, במקום מלבינים מזומנים רבים באמצעות העסק.

הוארך בשבוע מעצרו של העבריין יוסי מוסלי 
21.08.22. יותם רונן
בית עסק בבעלות אשתו ייסגר בשל קשר לפעילות ארגון הפשע. יוסי מוסלי (משמאל)/יותם רונן

בעקבות כך, המשטרה הודיעה לרשות המקומית עיריית באר יעקב, כי יש בידה מידע מהימן לפיו בית העסק נשלט על ידי גורמי פשיעה שמסכנים את שלום הציבור ומנצלים אותו לעבירות פליליות. בנוסף,
עורכי הדין מאיה לויאן ואריאל אררט מפרקליטות מחוז ת"א (אזרחי) הגישו בקשה לבית משפט השלום ברמלה, ובה נטען כי לאור הממצאים שעלו מהפשיטה, יש להטיל צו סגירה על העסק. צו הסגירה לבתי העסק ייכנס לתוקפו בתום 15 יום ממתן החלטת בית משפט העליון.

עסקים למכירת ירקות הינם דרך שכיחה של גורמים עבריניים להלבין כספים, וזאת מאחר שעסקים מסוג זה לא מצריכים אישור מהמשטרה. סיבה עיקרית נוספת היא שניתן לטעון בקלות כי חלק מהסחורה נעלמה מדפי הרישום בעקבות בעיות איכות. בצורה זו נשאר התחום פרוץ בכל הנוגע לתיעוד של העברות כספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully