וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה עלה מפלס הכנרת ביממה האחרונה ומה המרחק מהקו האדום העליון? כל מה שצריך לדעת

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 17:43

מפלס המים שנמדד היום מרוחק ב-63.5 ס"מ בלבד מהקו האדום העליון. בהשוואה לתאריך המקביל לפני שנה, המפלס גבוה ב-63 ס"מ

הכנרת מזנקת: עלייה של עשרות סנטימטרים בשבועיים/דוד איגנברג, איגוד ערים כנרת

מפלס הכנרת עלה ב-0.5 ס"מ נוספים ביממה האחרונה (רביעי), כעת הוא מרוחק ב-63.5 ס"מ מהקו האדום העליון המסמן את המפלס המרבי של הכנרת ונקבע ל-209.435 מטרים מתחת לגובה פני הים. בין הרום העליון לרום התחתון יש הפרש של 3.565 מטרים. מפלס הכנרת גבוה היום ב-63 ס"מ בהשוואה לתאריך המקביל לפני שנה.

הכנרת. אלי אשכנזי
הכנרת/אלי אשכנזי
הכנרת. אלי אשכנזי
הכנרת/אלי אשכנזי
הכנרת. אלי אשכנזי
הכנרת/אלי אשכנזי

בעבר, אחרי רצף של שנים שחונות, הכנרת ירדה אף נמוך מהקו האדום התחתון ואז נקבע מפלס תחתון חדש שכונה "הקו השחור". מפלס זה עמד על 214.87 מטרים מתחת לפני הים. במקרה בו מפלס הכנרת ירד מתחת ל"קו השחור", השאיבה מהאגם תופסק, מפני שישנם קשיים טכניים בשאיבה מרום כה נמוך, וגם בגלל חשש מגרימה לנזק בלתי הפיך למערכת האקולוגית של הכנרת.

כפי שפורסם בוואלה, מערכות הגשמים של החודשים האחרונים הובילו למצב שבו תושבי ישראל קיבלו "כנרת שלמה" על הראש, בתוך שבועיים בלבד. "לו היה אפשר לכלוא את כל הגשם שירד בשבועיים האחרונים, היינו צריכים עוד כנרת", אמר לאחרונה לוואלה איל זיגל, מנהל תחום מים עיליים ברשות המים, והזכיר כי מדובר באגם שיכול להכיל 4.5 מיליארד מ"ק כשהוא מלא לחלוטין. "זה חורף מבורך, כשיש המון ימי גשם זה תחושה מיוחדת כי המפלס עולה באגם, במאגרים ובנחלים. לזה אנחנו מתפללים ויש תחושה של היענות לתפילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully