וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפונים חוזרים לבתיהם, ומתחם "השחר" מסיים את עבודתו

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 9:25

המתחם, שהוקם אחרי אירועי ה-7.10, ביקש לתת מענה נפשי לילדים הפונו מבתיהם שבעוטף והדרום אל בתי המלון שבים המלח. במשך חצי שנה העניק המתחם טיפולים, חוגים, סדנאות ועוד. כעת, עם חזרת המפונים, ב"חוסן ילדינו" עובדים על תכנית ליווי, ועל הרחבת המיזם לתושבי הצפון

פתיחת שנת הלימודים בשדרות/אבי רוקח

מאז השבעה באוקטובר, פעל מתחם "השחר" בכדי לסייע ברמה הנפשית לילדים במלון המפונים. עם חזרת נמשפחות ממתחם המלונות בים המלח לבתיהם בעוטף עזה ושדרות, החלו בימים האחרונים בעבודות פירוק מתחם "השחר" חוסן ילדינו. כעת, פועלים מייסדי המיזם ליצירת תוכנית לליווי המפונים לאחר החזרה לבתיהם.

בחמשת החודשים האחרונים מתחם "השחר" נתן מענה ל-12 אלף ילדים ובני נוער שפונו בשבעה באוקטובר, בעקבות מלחמת חרבות ברזל. לאורך התקופה התקיימו במתחם פעילויות חינוכיות, העשרתיות וטיפולי חוסן ל-19,021 ילדים ובני נוער ביותר מ-1,450 פעילויות שונות. בין היתר, עברו הילדים פעילויות העשרה שהועברו בשיתוף מכינות וארגוני חברה אזרחית.

מתחם  "השחר" חוסן ילדינו,  לילדי המפונים בים המלח נסגר  31 במרץ 2024. חוסן ילדינו, אתר רשמי
פירוק מתחם "השחר" שהוקם בבתי המלון בים המלח/אתר רשמי, חוסן ילדינו

יוזכר כי מיד לאחר השבעה באוקטובר, איש העסקים והיזם החברתי רוני דואק הוציא לפועל את המיזם במטרה לשמור על חוסנם האישי של עשרות אלפי ילדי ונערי שדרות ויישובי המועצה האזורית אשכול. רוני רתם את שני ארגוני החברה האזרחית שייסד "שיתופים" וציונות 2000" ורבים אחרים, גייס הון ויצא לדרך. המטרה - הקמת מערך מקצועי ומיומן שייתן לאותם ילדים ובני נוער מענה מידי למשך שנה שלמה.

עם תחילת המבצע הבין דואק שילדי העוטף לא יוכלו להשתקם אם יאלצו להמשיך לעבור טיפולים פסיכולוגים בלובי של מלון ולהחליף מטפלים כל שבוע. הוא יצר שותפות עם ראשי רשויות וגופי הטראומה המובילים בישראל, הבין את הצרכים, זיהה את הפערים, גייס צבא של מטפלים ומתנדבים.

במסגרת המאמץ הוקמו שני מרכזי ענק, שהוקמו מאפס באילת ובים המלח, עם אוהלי טיפול פרטיים, ממוזגים ומרוהטים, בהם כל ילד יקבל טיפול פרטני עם מטפל קבוע שימשיך איתו לאורך השנה גם כשיחזור לביתו. בכל אחד מהמרכזים הללו, מלבד מתחם טיפולי הכולל 15 אוהלי טיפול פרטניים ואוהל טיפול משפחתי/קבוצתי, הוקם גם מתחם פנאי בו הופעלו מערכי חוגים וסדנאות, פעילויות ספורט, פעילויות חברתיות, מתוך מודל טיפולי ייחודי המאמין כי חלק חשוב בבניית חוסנם האישי של הילדים טמון גם בפעילויות קבוצתיות תומכות המפתחות תחושה של מסוגלות ומנהיגות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מתחם  "השחר" חוסן ילדינו,  לילדי המפונים בים המלח נסגר  31 במרץ 2024. חוסן ילדינו, אתר רשמי
האזור לאחר פירוק המתחם/אתר רשמי, חוסן ילדינו

עם תחילת חזרת המפונים לבתיהם, גיבשו ב"חוסן ילדינו" תוכנית לליווי המפונים לאחר החזרה לבתיהם. בימים אלה פועלים בשיתוף הרשויות המקומיות במועצה האזורית אשכול, שדרות ואופקים במתן מענה חינוכי וטיפולי בהתאם לצרכים. כמו כן, המיזם פועל להרחיב את המענה עבור מפוני הצפון השוהים בבתי המלון בטבריה.

אשר וקנין, מנהל מיזם "חוסן ילדינו" מסר כי "מיד לאחר ה-7 באוקטובר התחלנו את פעילותנו כדי לדאוג למצב שלא יהיה פה 'דור אבוד'. אנחנו שמחים מאוד על חזרת המפונים לבתיהם, אך עצובים על סיום התקופה. אני רוצה להודות לרשויות המקומיות והשותפים לאורך הדרך אשר עבדו לילות כימים לתת מענה מידי לאוכלוסיית המפונים. יותר מכל חשוב להגיד מילה טובה לצוותים הטיפוליים והחינוכיים אשר עזבו את ביתם וגרו בחודשים האחרונים ביחד עם המפונים. נמשיך ללוות את ילדי המפונים, בצפון ובדרום ולדאוג לחוסן הנפשי שלהם. זו המשימה הלאומית הכי חשובה כיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully