וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 הרוגים ברעידת אדמה בטייוואן, העוצמתית ביותר זה 25 שנה

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 13:08

מוקד הרעש, שעוצמתו הייתה 7.2, היה במחוז הררי במזרח האי והוא הורגש גם בבירה טייפה. יותר מ-800 איש נוספים נפצעו ועשרות מוגדרים נעדרים. רעידת האדמה גרמה לאזהרות מפני צונאמי באזור

רעידת אדמה עוצמתית בטייוואן/טוויטר

רעידת אדמה אימתנית הכתה הבוקר (רביעי) בטייוואן, ולפחות שבעה בני אדם נהרגו. עוצמתה, 7.2, הייתה החזקה ביותר שהורגשה באי זה 25 שנה, והיא הובילה לאזהרות מפני צונאמי ביפן ובפיליפינים בטרם הוסרו בהמשך.

ממשלת טייוואן אמרה כי 711 איש נוספים נפצעו ברעידת האדמה, ו-77 אחרים לכודים בהריסות של מבנים. ארבעה הרוגים היו במחוז הואליין שבמזרח המדינה, מחוז הררי ומאוכלס בדלילות. תיעודים מהמחוז הראו מבנים הנוטים בזווית מסוכנת.

האדמה החלה לרעוד בסביבות השעה 8:00, בעת שתושבים יצאו לעבודה ולבתי הספר. רעידת האדמה הייתה בעומק של 15.5 ק"מ, לפי רשות מזג האוויר של טייוואן. היא ציינה כי האינטנסיביות של רעידת האדמה בהואליין הייתה בדרגה 6 מתוך 7.

"היא הייתה חזקה מאוד. זה הרגיש כאילו שהבית עומד ליפול", אמר צ'אנג יו-לין, בן 60, העובד בבית חולים בבירה טייפה.

מבנה שקרס בעקבות רעידת בהואלין, טייוואן, 3 באפריל 2024. רויטרס
מבנה שניזוק במהלך רעידת האדמה במחוז הואליין, היום/רויטרס

צוותי החירום השתמשו בסולמות כדי לחלץ לכודים, בעוד שבמקומות אחרים בטייוואן נגרמו מפולות בוץ גדולות בעקבות רעידת האדמה. רעשי משנה הורגשו גם בבירה טייפה, אך לא דווח על נזקים משמעותיים.

רשות החשמל אמרה כי יותר מ-87 אלף בתים בטייואן נותרו ללא חשמל, והוסיפה כי שתי תחנות הכוח הגרעיניות באי לא הושפעו מהרעש.

סוכנות מזג האוויר של יפן אמרה כי כמה גלי צונאמי קטנים הגיעו לחלקים מחופי המחוז הדרומי אוקינוואה, ובהמשך הורידה את אזהרת הצונאמי להתרעה. היא העריכה את עוצמת רעידת האדמה ב-7.7.

הסוכנות הסיסמולוגית של הפיליפינים פרסמה גם היא אזהרה לתושבים באזורי החוף של כמה מחוזות, והפצירה בהם להתפנות למקומות גבוהים יותר.

במקביל, התקשורת הסינית דיווחה כי רעידת האדמה הורגשה במחוז פוג'יאן, ועדי ראיה אמרו כי היא הגיעה גם לשנגחאי. המשרד לענייני טייוואן של סין אמר כי הוא מודאג מאוד מרעידת האדמה שפגעה באי וכי הוא מוכן להעניק סיוע באסון. זאת, ברקע המתיחות סביב סוגיית עצמאותו של האי, שבו רואה סין מחוז מורד.

טייוואן פרסמה גם היא אזהרת צונאמי, אך לא דיווחה על נזק מכך, ומרכז אזהרת הצונאמי באוקיינוס השקט בהוואי מסר מאוחר יותר כי הסיכון לפגיעה מגלי הצונאמי חלף.

ב-1999, רעידת אדמה בעוצמה 7.6 גרמה למותם של כ-2,400 איש והרחיבה או גרמה נזקים לכ-50 אלף מבנים. זו הייתה אחת מרעידות האדמה הקטלניות ביותר בהיסטוריה של האי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully