וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 80% ברצח נשים מפרוץ מלחמת חרבות ברזל

2.4.2024 / 19:40

18 נשים נרצחו על רקע אלימות במשפחה מאז שפרצה המלחמה בעזה ובגבול לבנון, כך עולה מדו"ח מקיף של המרכז להעצמת האזרח ושדולת הנשים. בנוסף, נחשף שלא נעשו פעולות על מנת להגביר את תחושת המוגנות של נשים על רק חלוקת מדיניות הנשק. מנכ"לית השדולה: "לא מאוחר לתקן"

ועדי עובדים מוחים נגד אלימות נשים/ההסתדרות

"מאז ה-7 באוקטובר נרצחו 18 נשים על רקע אלימות במשפחה. חלה עלייה דרמטית של 80% במקרי רצח של נשים בישראל", כך עולה מדו"ח מקיף של המרכז להעצמת האזרח ושדולת הנשים שחושף את הגברת אי השוויון והאתגרים עימם מתמודדות נשים עם פרוץ המלחמה.

הדו"ח הוגש אתמול (שני) למשרדי הממשלה וועדות הכנסת עם שורה של המלצות לפעולה. הוא סוקר את המשמעויות של היעדר נשים ממוקדי קבלת החלטות, האתגרים והפערים שנוצרו בתחומי התעסוקה, אלימות במשפחה, והתמודדות עם פוסט טראומה. בנוסף, הדו"ח הציג את הפעולות הממשלתיות שנעשו בתקופת המלחמה ומציע שורה של המלצות למקבלי ומקבלות ההחלטות על מנת להתמודד עם האתגרים הייחודים שנוצרו עבור נשים בישראל.

מהדו"ח עולה שלא נעשו פעולות ממשיות של גורמי הממשלה על מנת להגביר את תחושת המוגנות של נשים על רקע שינוי המדיניות לחלוקת נשק. בנוסף חלה עלייה של 20% בכמות התיקים שנפתחו מדי חודש בשל עבירות אלימות במשפחה ושיעור התיקים על עבירות מין כלפי נשים עלה באופן דומה לאחר שחלה עלייה של 30% בכמות הפניות למרכזים למניעת אלימות במשפחה מתחילת המלחמה.

קמפיין למניעת אלימות נשים. פייסבוק, צילום מסך
"מאז ה-7 באוקטובר נרצחו 18 נשים על רקע אלימות במשפחה"/צילום מסך, פייסבוק

ממסקנות הדו"ח עולה שאין כיום גורם ממשלתי בעל סמכויות המתאימים לתכלל את האתגרים הייחודיים לנשים ולוודא שניתן עבורם מענה. כמו כן, היעדר נשים משולחנות קבלת ההחלטות פוגע ביכולת לייצר מענה ייעודי ולהציף את האתגרים במקומות בהן מתקבלות ההחלטות עבור כלל הציבור.

עידו פיק, מנכ"ל המרכז להעצמת האזרח, אמר: "בחרנו להביא לפתחם של מקבלי ומקבלות ההחלטות דו"ח מיוחד הסוקר את האתגרים הכלכליים והביטחוניים הייחודים עימם מתמודדות נשים במלחמה ומציע שורה של צעדים אופרטיביים שניתן ליישם בהקדם כדי להתמודד עם אתגרים אלו".

טל הוכמן, מנכ"לית שדולת הנשים, התייחסה לנתונים הקשים: "הדו"ח הייחודי שהוכן על רקע המלחמה בעזה מציג את הפערים שקיימים גם בשגרה אך בשעת חירום גדלים ומתעמקים. אם מקבלי ההחלטות היו מוציאים לפועל את ההחלטות וההמלצות שנמצאות על שולחנן טרם מצב החירום ניתן היה להתמודד בצורה מיטבית עם האתגרים הכלכליים והבטחוניים לנשים בתקופה זו. לא מאוחר לתקן, בחרנו להביא לפתחם של מקבלי ומקבלות ההחלטות שורה של צעדים אופרטיביים שניתן ליישם בהקדם כדי לתת את הכלים הנדרשים לנשים בימים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully