וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעסיקים ונהנים: ה"משקם" ו"לקט ישראל" למען תעסוקת אנשים עם מוגבלות

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 10:32

אחיה, בחור עם מוגבלות פיזית ונפשית, השתתף בתוכנית והחל לעבוד כעוזר נהג לאחר שהתקשה להשתלב בעבודות אחרות. עבודתו של אחיה אינה דורשת מאמץ פיזי משמעותי, והוא עובד לצד שני נהגים שעברו הדרכה מותאמת ומשלבת. מנכ"ל "המשקם": "דוגמה ומופת"

עולם העבודה עבור אנשים עם מוגבלויות יכול להיות מאתגר לעיתים. קשיים חברתיים, סביבתיים ופיזיים עלולים להקשות עליהם להשתלב באופן מלא בשוק העבודה. אולם, שיתוף פעולה חדשני בין "המשקם" ל"לקט ישראל" פותח דלתות חדשות ומעניק הזדמנות ייחודית לאנשים אלו.

אחד העובדים המשתתפים בפרויקט הוא אחיה, בן 21, בחור עם מוגבלות פיזית ונפשית. בעבר, אחיה התקשה להשתלב בסביבות עבודה ציבוריות ושיתוף הפעולה עם "לקט ישראל" אפשר לו למצוא עבודה המותאמת לו כעוזר נהג. עבודתו של אחיה אינה דורשת מאמץ פיזי משמעותי, והוא עובד לצד שני נהגים סבלניים ותומכים. הנהגים עברו הדרכה מטעם "המשקם" בנוגע להעסקה נכונה ומותאמת של אנשים עם מוגבלויות.

שיתוף הפעולה תרם רבות לאחיה הן מבחינה תעסוקתית והן מבחינה חברתית. הוא פיתח קשרים חברותיים קרובים עם הנהגים, ומרגיש סיפוק רב מעבודתו. "העבודה הזו נותנת לי תחושה טובה. אני מרגיש שאני תורם ועושה משהו חשוב. הנהגים הם חברים שלי, ואני נהנה לעבוד איתם", סיפר אחיה.

הנהג אברהם ואחיה עוזר נהגו. לקט ישראל, אתר רשמי
הנהג אברהם ואחיה עוזר נהגו/אתר רשמי, לקט ישראל
הנהג אברהם ואחיה עוזר נהגו. לקט ישראל, אתר רשמי
הנהג אברהם ואחיה עוזר נהגו/אתר רשמי, לקט ישראל

אברהם הנהג שעובד עם אחיה סיפר: "בהתחלה לא ידענו איך להתנהג עם אחיה, אבל אחרי ההדרכה של 'המשקם' הכל הפך להיות קל וטבעי. אנחנו שמחים שיש לנו אותו איתנו, והוא חלק בלתי נפרד מהצוות".

במסגרת שיתוף הפעולה, "לקט ישראל" מספקים גם מזון לבסיסי צה"ל בגבול לבנון. עבודתם של עובדי "המשקם", ביניהם אחיה, תורמת רבות למאמץ זה ומאפשרת לצה"ל להבטיח אספקת מזון איכותית וחיונית לחיילים. אריאל לוי, מנכ"ל "המשקם", הוסיף: "שיתוף הפעולה עם 'לקט ישראל' הוא דוגמה ומופת לשיתוף פעולה מוצלח בין ארגונים חברתיים. שיתוף פעולה זה פותח דלתות לאנשים עם מוגבלויות ומאפשר להם להשתלב באופן מלא וחיוני בחברה".

נהגי "לקט ישראל" הביעו רצון לקבל עוד עוזרי נהג עם מוגבלויות, ואף ציינו שהם מרגישים תחושת סיפוק גדולה מהיכולת לתרום לחברה בדרך זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully