וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של טקה לאחר הזיכוי: "עכשיו יש לכל השוטרים אישור להרוג ילדים"

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 17:52

ההחלטה של בית המשפט לזכות את השוטר שירה בטקה הובילו לשלל תגובות של משפחתו. "אנחנו חיים בכאב, ידענו שלא ירשיעו אותו", אמרה בכאב אמו של טקה. "יצאנו למסע הזה כשאנחנו מאמינים בצדקת הדרך" אמר אביו. מח"ש: "נלמד את הכרעת הדין ונשקול את צעדינו"

בווידאו: תגובת הוריו של סלומון טקלה לזיכוי השוטר שירה בו למוות 02.04.24/שלומי גבאי

בית משפט השלום בחיפה זיכה היום (שלישי) את קצין המשטרה שנאשם בגרימת מוות ברשלנות של סולומון טקה בחודש יוני 2019. השופט זאיד פלאח אמר למשפחתו של טקה בנימה אישית "הזיכוי משמעותו שהנאשם לא עבר על החוק. ייתכן ותכעסו ותחוו תחושת ניכור וחוסר צדק. אולם הצדק נעשה, מביע תנחומי". אביו, אמו ואחותו של סלומון יצאו מהאולם ולא נשארו להקשיב להכרעת הדין. "יש עכשיו לכל השוטרים אישור להרוג ילדים", אמרה אחותו.

אמו של טקה, וובג'יג' תיארה את התחושות לאחר שהשופט זיכה את השוטר: "אנחנו כואבים. אנחנו חיים בכאב, לא רק אנחנו, גם הילדים שלנו לא ישנו במשך חודש שלם. גם כשאנחנו רוצים בזה ידענו שלא ירשיעו אותו. ידענו את זה". עוד שיתפה אמו כי "עזבנו את בית המשפט באמצע הכרעת הדין כי אי אפשר היה לסבול את המילים של השופט, אי אפשר להמשיך לשמוע את הדברים שהוא אומר".

הפגנה מול בית המשפט לצדק עבור סלומון טקה

15 בדצמבר 2022. שיר טורם, פלאש 90
הפגנה מול בית המשפט לצדק עבור סלומון טקה 15 בדצמבר 2022/פלאש 90, שיר טורם

אביו של סולומון, וורקה, נשאל האם המשפחה מקווה שהפרקליטות תערער? "אנחנו נחשוב על זה, יקח זמן גם אם אנחנו נערער או נחשוב על הערעור", השיב אביו, "אנחנו לא מאמינים שיהיה צדק. מכיוון שאנחנו לא הראשונים, לפני סלומון נרצחו 13 נערים על ידי המשטרה, לאף אחד לא היה צדק ואף אחד לא נאסר בגלל הריגתם". לדבריו, "אין לנו את התקווה שנצליח במשפט חוזר. במשך ארבע שנים ושמונה חודשים אנחנו בוכים והנה לא קרה כלום. מעבירים את זכות הצדק והמשפט לאלוקים, אין לנו מה לעשות בשלב הזה. יצאנו למסע הזה כשאנחנו מאמינים בצדקת הדרך אבל הם דבקו בשקר. יום אחד אלוקים ישפוט ויתן צדק", הוסיף.

"השופט דיבר כאילו הוא הסנגור של הרוצח", אמרה ימי אחותו של סולומון, והשיבה על אמירותיו של השופט שהוא משתתף בכאבה של המשפחה: "זה מצחיק. ברגע שאתה מאשר לשוטרים להרוג את האחים שלי, לא מעניין אותי אם אתה משתתף או לא משתתף בצערי. כבר חמש שנים פוגעים בסלומון כל יום. רוצחים אותו כל יום מחדש, כל פעם מחדש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אחותו של סלומון טקה, בהכרעת הדין של השוטר שירה בו למוות, בימ"ש מחוזי חיפה, 2 באפריל 2024. אלי אשכנזי
"רוצחים את סולומון כל יום מחדש", ימי, אחותו של טקה לאחר זיכוי השוטר/אלי אשכנזי

המחלקה לחקירות שוטרים הוציאה הודעה בתום הדיון: "כזכור, מכתב האישום שהוגש בשנת 2019 באמצעות עו"ד רונן יצחק ממח"ש, עולה שרשלנות השוטר באה לידי ביטוי בעיקר בכך שהוא ירה יריית אזהרה לעבר האספלט, סמוך לרגלי המנוח וחבריו, וזאת בניגוד מוחלט לנהלים ולפקודות המשטרה בנושא, שאפשרו באותן נסיבות ירי אזהרה לאוויר, לכל היותר".

עו"ד רונן יצחק, המשנה למנהלת מח"ש: "בית המשפט קבע היום כי הגשת כתב האישום על ידי מח"ש היתה מוצדקת וכי מח"ש פעלה כראוי ובאופן מקצועי, הן בניהול החקירה והן בעת ההחלטה על הגשת כתב האישום וניהול התיק. עם זאת, בית המשפט מצא שיש מקום לזכות את הנאשם ממספר נימוקים. אנו נלמד את הכרעת הדין ונשקול את צעדינו".

עו"ד יאיר נדשי שמייצג את השוטר אמר בתום ההחלטה: "בשם הקצין ומשפחתו מודה לבית המשפט על ההחלטה אמיצה ונכונה שנתן היום. מקווה שבכך הגיע לקץ מסע ארוך ומיותר על אף שפעל כמצופה מקצין משטרה. המשטרה התברכה בקצין ערכי, חכם, נבון וישר. בית המשפט העדיף את דבריו על פני הגרסה של מח"ש שהייתה מלאת חורים ולא נכונה. יש בכך תעודת עניות למח"ש".

מחאה בזמן ביקורו של זאיד פלח, השופט במשפטו של השוטר שירה בסלומון טקה בזירת האירוע, קרית חיים, 15 בדצמבר 2022. אלי אשכנזי
מחאה בזמן ביקורו של זאיד פלח, השופט במשפטו של השוטר שירה בסלומון טקה בזירת האירוע, קרית חיים, 15 בדצמבר 2022/אלי אשכנזי

סאלי עבד, חברת מועצה בחיפה מסיעת רוב העיר, בתגובה לזיכוי השוטר: "ההחלטה לשחרר לחופשי את השוטר שירה למוות בצעיר סלומון טקה, בשכונת קריית חיים בחיפה, היא עיוות צדק. אימהות לא צריכות לדאוג שכל מפגש של הילדים שלהן ברחוב עם שוטר עלול להיגמר באסון. לצערנו, עבור יותר מדי אימהות - ובמיוחד יוצאות אתיופיה וערביות - התחושה היא שלמשטרה אין גבול ואין רסן".

מרכז מוסאוא מגיב על הזיכוי של השוטר: "מי ששתק למשך שנים על אלימות שוטרים כלפי ערבים עכשיו מבין שגם דמם של יהודים מקבוצות מוחלשות יהיה מופקר. הכרעת הדין תגרום להפקרת דמם של ערבים, אתיופים ,רוסים, ונשים וליד קלה יותר על ההדק של שוטרים חמומי מוח וגזענים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully