וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה: בית המשפט זיכה את השוטר שנאשם בגרימת מוות ברשלנות של סלומון טקה

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 16:04

בית משפט השלום בחיפה קבע כי השוטר שירה בסלומון טקה זוכה מאשמת גרימת המוות ברשלנות. מותו של טקה בן ה-18, שהתרחש בחודש יוני 2019, הצית מחאה מצד יוצאי אתיופיה ברחבי הארץ נגד האלימות המשטרתית שמופנית כלפיהם

בווידאו: ביקור השופט זאיד פלח בזירת המוות של סלומון טקה/אלי אשכנזי

בית משפט השלום בחיפה בראשות השופט זאיד פלאח זיכה היום (שלישי) את קצין המשטרה שנאשם בגרימת מוות ברשלנות של טקה.

השופט פאלח אמר כי עדויות הנערים שהיו עם טקה לא אמינות. "גילם אינו אמור לתת הכשר לשקרים", אמר השופט פאלח. "רושם בלתי אמין, סתרו אחד את האחר, את הראיות, הכחישו שזרקו אבנים", קבע.

השופט התייחס לממצאי אנשי המז"פ וממצאים הפורנזיים, וקבע כי "אספו רק חלק מהאבנים וזה מנע מהנאשם שאבנים נוספות נזרקו לעברו ובכך נפגעה ההגנה". בנוסף הזכיר כי "על אבן נמצא פרופיל גנטי של הנאשם". עוד אמר שעל גופתו של טקה נמצא שרידי "קאנביס ואלכוהול שיכול לפגוע בשיקול דעת ויכולת מוטורית".

השופט חזר על טענותיו של של קצין המשטרה, וטען כי לא התכוון להרוג אותו. "מומחה קבע שפגיעה בשוטר יכלה להגיע לסכנת מוות, אמר. "הנאשם תאר את ההתנהלות, האיום על חייו שהוביל אותו לירות. הסביר למה לא ירה לאוויר. האם ניתן לבצע ירי לרצפה ובאיזה מצבים? אדון בכך". עוד אמר כי גרסתו אמינה של השוטר אמינה. "על אף שהיה נתון בסכנת חיים כלפיו וכלפי בני משפחתו לא ירה לגוף המנוח אלא לצידו, התכוון שיהיה מינימום נזק".

"כשהמנוח הגיע אל הנערים גברה רמת האלימות", קבע השופט פלאח. "מומחה הגנה קבע שהוסרו עכבו אצל המנוח, בגלל שימוש באלכוהול וסמים".

הפגנה מול בית המשפט לצדק עבור סלומון טקה

15 בדצמבר 2022. שיר טורם, פלאש 90
השופט אמר כי עדויות הנערים שהיו עם טקה לא אמינות ואף סוטרות. הפגנה מול בית המשפט לצדק עבור סלומון טקה/פלאש 90, שיר טורם

"מעדויות, שוכנעתי ששוטרים לא עוברים תרגול ירי לאוויר", המשיך השופט. "אם הוא רשאי לירות לצד חשוד כשיש סכנת חיים. זו לקונה בנהלים של המשטרה. כשיש סכנה מוחשית לשוטר או לזולתו יכול לירות לגוף האדם שמסכן אותו. הייתה פה סכנת חיים. מקום שקמה לשוטר סמכות לירות לגוף האדם, קל וחומר לירות לצידו".

בשלב זה, משפחתו של סלומון יצאה מהעולם ולא נשארה להקשיב להכרעת הדין. "אפנה למשפחת המנוח בנימה אישית", המשיך השופט. "הזיכוי משמעותו שהנאשם לא עבר על החוק. יתכן ותכעסו ותחוו תחושת ניכור וחוסר צדק. הצדק נעשה, מביע תנחומי".

עו"ד אסי פיסו שמייצג את משפחת טקה מסר: "המשפחה ציפתה לשמוע שהשוטר מורשע, והנה השופט נותן את הדין ושמעו שהוא זכאי, מבחינתם הם חטפו מהלומה. נשקול להגיש ערעור. נלמד את הכרעת הדין". למרות דבריו של עו"ד פיסו, המשפחה לא יכולה לערער על הכרעת הדין, רק המדינה יכולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הוריו של סלומון טקה בעת ביקורו של זאיד פלח, השופט במשפטו של השוטר שירה בסלומון טקה  בזירת האירוע, קרית חיים, 15 בדצמבר 2022. אלי אשכנזי
הוריו של סלומון טקה בהפגנה למען צדק לטקה/אלי אשכנזי

מותו של טקה בן ה-18, שהתרחש בחודש יוני 2019, הצית מחאה מצד יוצאי אתיופיה ברחבי הארץ נגד האלימות המשטרתית שמופנית כלפיהם. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין רונן יצחק וליאת יונניאן, קצין המשטרה פעל ברשלנות כשגרם למותו, כש"רשלנותו באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט, ולא הסתפק, לכל היותר, בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד".

הירי בסלומון טקה: שלב אחר שלב

הקצין הנאשם משרת במשטרת ישראל כ-13 שנים בתפקידים מבצעיים שונים, לרבות כלוחם ביס"מ. בעת האירוע, הוא שימש כקצין יחידת סיור בתחנת זבולון. ב-30 ביוני 2019, הוא הגיע שלא במסגרת תפקידו לפארק הציבורי "בית העם" בקריית חיים במסגרת בילוי משפחתי עם אשתו ושני ילדיהם. הוא נשא עמו אקדח משטרתי מסוג "גלוק 19C" ובו מחסנית מלאה בכדורים.

במקביל, בפארק שהו גם סלומון טקה בן ה-18, יחד עם כמה נערים נוספים, בני 13-16. סמוך לשעה 20:00, הבחינה אשתו של הנאשם כי נער אחר מוסר להם שטר בסך 50 שקלים, והם שוחחו על תשלום נוסף, מה שעורר את חשדה. בדרכם החוצה מהפארק, אשתו של קצין המשטרה סיפרה לו את שראתה, והוא הורה לה להמתין עם ילדיהם ברחוב בעוד הוא ניגש חזרה לפארק כדי לבדוק את החשד.

זאיד פלח, השופט במשפטו של השוטר שירה בסלומון טקה בסיור בזירת האירוע, קרית חיים, 15 בדצמבר 2022. אלי אשכנזי
זאיד פלח, השופט במשפטו של השוטר שירה בסלומון טקה/אלי אשכנזי

בשלב זה, ניגש השוטר לנער בן ה-13 שמסר את הכסף, תוך שהוא מזדהה בשוטר, וזה אישר שאכן עשה זאת. לאחר מכן הוא פנה אל הנערים הנוספים, ולאחר שהזדהה כשוטר הורה לאחד מהם לרוקן את כיסיו. סלומון טקה, שלא היה חלק מהחבורה, ניגש אל הנערים ושאל את השוטר באשר למה שמתרחש. השוטר הזדהה גם בפניו של טקה, אך זה לא האמין לו והטיח בפניו כי התעודה בה הוא מחזיק מזויפת.

לאחר מכן, על פי כתב האישום, החלו הנערים וטקה להקניט את השוטר החשוד ולקללו. לאחר שהבחינו באקדחו קרא טקה לעברו של השוטר כי גם זה מזויף. קצין המשטרה החליט בשלב זה לעזוב את הפארק מחשש שהתקרית עלולה להסלים, ובעוד שהוא עושה דרכו לעבר הרחוב הסמוך שניים מהנערים וטקה המשיכו ללכת בעקבותיו ולהקניטו.

בעודו הולך ברחוב, התקשר הנאשם למוקד 100 של המשטרה, הזדהה כאיש משטרה וביקש להזמין ניידת למקום, תוך שציין שהנערים וסלומון מאיימים עליו. קצין המשטרה, שהבחין באשתו ובילדיו ממתינים בקרבת מקום, החליט לא להמשיך להתקרב אליהם מחשש שייפגעו, ולכן נכנס לחנייה פתוחה של בית. בעודו בחנייה, הרימו סלומון וחלק מהנערים אבנים והשליכו אותם לעברו.

סלומון טקה, קצין המשטרה הנאשם בגרימת מוות ברשלנות. יואב איתיאל
הצית מחאה מצד יוצאי אתיופיה נגד אלימות משטרתית. סלומון טקה וקצין המשטרה הנאשם בגרימת מוות ברשלנות/יואב איתיאל

האבנים גרמו לשפשוף ושטף דם בשכם ימין של השוטר. אבן נוסף פגעה בו בזרוע שמאל וגרמה לו לפצע נוסף. בתגובה, הוא פסע כמה צעדים מהחנייה לעבר מרכז הכביש, שלף את האקדח, דרך אותו וכוון אותו לעבר סלומון והנערים הנוספים כדי להרתיע אותם. הוא צעק לעברם להתרחק לאחור, ומיד לאחר מכן כיוון את אקדחו אל האספלט, סמוך לשמאלו של סלומון ומעט לפניו, וירה ירייה אחת, בודדת. בכתב האישום צוין כי אירועים אלה התרחשו שניות בודדות.

הקליע התפצל כתוצאה מהפגיעה במשטח האספלט הקשיח וליבת הקליע ניתזה היישר אל בית שחי שמאל של סלומון, וחדרה אל גופו. סלומון והנערים נמלטו תוך שסלומון אוחז בחזהו, ולאחר ריצה של כמה מטרים לכיוון הפארק, הוא התמוטט בעודו מדמם. אזרחים שמיהרו לזירה, לרבות שכנה שעסקו ברפואה דחופה, ביצעו בו החייאה וניסו לעצור את הדימום. אולם, בהמשך מת סלומון מפצעיו בבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully