וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בבית ספר בפינלנד: בן 12 פתח באש בכיתה, תלמיד נהרג

שני תלמידים נוספים נפצעו קשה בירי בבית ספר בעיר ונטה שמצפון לבירה הלסינקי, והמשטרה עצרה את היורה. הרקע לתקרית הירי החריגה אינה ידועה. הממשלה הודיעה על יום אבל. "ילד בן 12 לעולם לא יחזור הביתה מבית הספר"

שוטרים בבית ספר בעיר ונטה אחרי שתלמיד פתח באש, פינלנד, 2 באפריל 2024. רויטרס
שוטרים בבית ספר בעיר ונטה אחרי שתלמיד פתח באש, פינלנד, 2 באפריל 2024/רויטרס

תלמיד בית ספר בפינלנד פתח היום (שלישי) באש בכיתה, הרג ילד אחד ופצע שניים נוספים - כך אמרו המשטרה והורים לתלמידים בעיר ונטה שמצפון לבירה הלסינקי.

המשטרה מסרה כי היורה, שנעצר, וכל הקורבנות היו בני 12. מצבם של שני התלמידים הפצועים קשה. הרקע לתקרית הירי החריגה אינה ידועה.

האירוע החל בשעה 9:08, ותושבים התבקשו להישאר בבתיהם. רק השבוע חזרו התלמידים לבית הספר בתום חופשת סוף השבוע הארוך של חג הפסחא. הורים לתלמידים נאלצו להמתין שלוש שעות לפני שהם היו יכולים לאסוף את ילדיהם, והם חיבקו אותם ובכו כשהם התאחדו עמם מחוץ למחסום המשטרה.

התלמיד היורה ברח מבית הספר ובסופו של דבר נעצר ללא מאבק מעברו השני של נהר מקומי, וכלי הנשק שהיה ברשותו נלקח ממנו. הערוץ הציבורי YLE דיווח התלמידים התבקשו להישאר בכיתותיהם לאחר הירי.

הנער הודה בירי בחקירה הראשונית, לפי המשטרה, והעבירות ייחקרו כרצח וניסיון רצח. איש טרם דיבר בשמו. המשטרה הוסיפה כי הוא יועבר לטיפול שירותי הרווחה מכיוון שלא ניתן להאריך את מעצרו של חשוד בגילו. לדבריה, רישיון האקדח היה שייך לקרוב משפחה של הנער.

תלמידים מחוץ לבית ספר שבו התרחש אירוע ירי בעיר ונטה, פינלנד, 2 באפריל 2024. רויטרס
תלמידים מחוץ לבית ספר שבו התרחש אירוע ירי בעיר ונטה, פינלנד, 2 באפריל 2024/רויטרס

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראו שני שוטרים כורעים על ברכיהם לצד החשוד בירי, ששכב עם הפנים כלפי מטה על המדרכה. בעקבות הירי, משרד הפנים הודיע כי המדינה תציין מחר יום אבל לאומי ודגלי המדינה יורדו לחצי התורן במבני ממשל.

"ילד בן 12 לעולם לא יחזור הביתה מבית הספר", אמרה בדמעות לכתבים שרת החינוך אנה-מאג'ה הנריקסון.

ראש הממשלה פטרי אורפו אמר כי הירי הוא אירוע מזעזע ביותר. הוא עודד הורים לנחם את ילדיהם ולעזור להפיג את החששות מפני התקפות נוספות מסוג זה.

"אני רוצה לומר לילדים ולצעירים בכל רחבי פינלנד שהרשויות הפיניות וצוות בית הספר עושים כל שביכולתם מדי יום כדי למנוע ממשהו כזה לקרות", מסר אורפו בהצהרה.

אניה היטמיס, אמה של תלמידה בן 11, סיפרה כי היא קיבלה הודעה מבתה המפוחדת לאחר הירי. "היא אמרה שהם נמצאים בכיתה חשוכה ונעולה, לא מורשים לדבר בטלפון אבל יכולים לשלוח הודעות", סיפרה.

מקרי ירי קודמים בבתי ספר בפינלנד שמו דגש על מדיניות הנשק במדינה הסקנדינבית, שבה ציד וירי למטרה הם פופולריים.

בשנת 2007, תלמיד ירה למוות באקדח בשישה תלמידים, אחות בית הספר, המנהל ובעצמו בתיכון בסמוך להלסינקי. שנה לאחר מכן, נרצחו תשעה תלמידים וחבר סגל מירי של תלמיד בבית ספר מקצועי בצפון-מערב המדינה בטרם שם קץ לחייו.

פינלנד הידקה את חוקי הנשק ב-2010, וקבעה מבחן כשירות לכל מבקשי רישיון נשק לצד העלאת גיל המינימום מ-18 ל-20. בפינלנד, שבה חיים כ-5.6 מיליון איש, יש יותר ממיליון וחצי כלי נשק מורשים וכ-430 אלף בעלי רישיון נשק.

  • עוד באותו נושא:
  • פינלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully