וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוות ריסק מסוק חילוץ - וגרם לנזק אדיר. למה מפקד חיל האוויר הקל בעונשו?

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 14:53

בעת שמערך המסוקים נמצא תחת עומס כבד בפעילות חילוץ פצועים משדה הקרב - בחיל האוויר מתחו ביקורת קשה על חומרת העונשים נגד 3 חברי הצוות: "לא זיהו נקודת תורפה בנסיעה, כפי שמצופה מהם". בצה"ל מעריכים את חומרת הנזק במיליוני שקלים, ובוחנים אם המסוןק יוכל לשוב לפעול

מפקד חיל אוויר בכנס, 8 בפברואר 2024/דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר החליט להקל בעונש שהטיל על צוות האוויר שריסק מסוק סער מסוג ינשוף לאחר שהתנגש בעמוד במהלך נסיעה לתדלוק בבסיס נבטים - כך נודע היום (שלישי) לוואלה!. גורמים בחיל מתחו ביקורת חריפה על העונשים המקלים, כשמערך המסוקים נמצא גם כך תחת עומס מבצעי גדול ולכל מסוק יש חלק משמעותי בחילוץ פצועים משדה הקרב. שווי הנזק שנגרם למסוק מוערך במיליוני שקלים.

כתוצאה מההתרסקות, כפי שדווח בוואלה!, נגרם נזק חמור למסוק ושלושה אנשי צוות בהם טייס צעיר, טייס ותיק ששימש כמדריך, ומכונאי מוטס במילואים נפצעו באורח קל. לפי החלטתו של מפקד החיל, הטייס הוותיק בצוות לא ידריך חודשיים ולא יטוס מבצעית חודשיים, הטייס הצעיר לא יטוס מבצעית חודשיים והמכונאי המוטס לא יטוס מבצעית חודשיים.

אז, בחיל אמרו כי צוות המסוק ככל הנראה לא זיהה נקודת תורפה, כפי שמצופה במהלך נסיעה על הקרקע, ולא העריך נכון את המרחק מהעמוד מה שגרם לפגיעה במדחף הראשי. לאחר שהמדחף פגע בעמוד, המסוק הסתובב על הקרקע במהירות, זנבו נשבר והמדחף האחורי נהרס.

מסוק ינשוף השייך לטייסת ציפורי המדבר במהלך תרגיל. דובר צה"ל
מסוק ינשוף בעת חילוץ/דובר צה"ל

אותם גורמים הבהירו שקיים חשש שקורות ראשיות של המסוק נפגעו והתעוותו, ושיש צורך בהחלפה של כל האביזרים הדינאמיים על המסוק. בקרוב תתבצע סדרת בדיקות הנדסיות מקיפות למסוק, ובסופן, יחליטו מהנדסי להק ציוד בהתייעצות עם יצרן המסוק האמריקני האם ניתן להחזיר את המסוק לטיסה, כך על פי גורמים בחיל האוויר.

תגובת דובר צה"ל: "המענה הפיקודי שהוחלט באירוע הוא לאחר הפעלת שיקול דעת ובהתאם לנסיבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully