וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שב"כ לשעבר עלה להעיד במשפט נתניהו. הוא לא יכל להגיד יותר מדי

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 14:12

כשסניגורו של רה"מ שאל את דיסקין על רכישות שביצעה מערכת הביטחון בתקופת כהונתו - קם נציג המערכת שישב באולם והורה לעצור את החקירה: "אסור לדון בנושא הזה פה". אז, לאחר התערבות מצד השופט - עורך הדין הציע: אולי אלחש את השאלות בשקט?

תיקי האלפים- עדותו של יובל דיסקין, לשעבר ראש השב"כ/מערכת וואלה!

התקרית התמוהה בעדותו של ראש שב"כ לשעבר, יובל דיסקין בדיון תיקי האלפים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: כשסניגורו של רה"מ עמית חדד שאל דיסקין על רכישות שנעשו בתקופת כהונתו על ידי מערכת הביטחון בארה"ב - קם נציג המלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון) שישב באולם, והורה על חדד: "עצור את החקירה! אסור לדון בנושא הזה פה".

חדד פנה לשופטים, והציע לקיים את החלק הזה בדיון בדלתיים סגורות, אך הנציג התעקש, גם אז - קיים צו חיסיון על הנושא. השופט בר עם, שאמור להכיר את פרטי התיק לבוריים, תמה: "יש תעודת חיסיון על החומר הזה?". אז, חדד ניסה למצוא פתרון והציע כי ילחש את השאלות בשקט, אך נציג מערכת הביטחון עמד על שלו - ובכך סיים את הפרק הזה בעדות.

עדותו של דיסקין החלה היום (רביעי) - עם חקירת התביעה, אותה ניהל עו"ד אלון גילדין מפרקליטות המדינה. "אני פרשתי בשנת 2011 מקריירה ארוכה משב"כ מ-2012 אני יזם הייטק ויש לי חברה שעוסקת בהגנת סייבר", הציג את עצמו דיסקין בפתחה. מיד לאחר מכן, גילדין פתח את חקירתו ושאל את דיסקין על פרשה בה סייע במהלך תפקידו להשיג לראש המל"ל לשעבר, עוזי ארד, שהיה מנוע כניסה לארה"ב, גישה למדינה - וזאת לבקשת נתניהו.

יובל דיסקין בעדות במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 2 באפריל 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
יובל דיסקין בעדות במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 2 באפריל 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

"הגיע טלפון מלשכת רה"מ. נתניהו אמר לי שיש בעיה עם עוזי מכיון שעוזי אמור להתמנות להיות ראש המל"ל והוא מנוע כניסה לארה"ב", ענה דיסקין. "נתניהו ידע שיש לי קשרים טובים על ראש ה-FBI דאז בוב מולר והוא ביקש שאני אתערב".

גילדין המשיך: "הבנת למה עוזי לא יכול להיכנס לארה"ב?". דיסקין השיב: "ידעתי בעיקר משמועות שבאחד מביקוריו בארה"ב הוא נפגש עם אנשים מהפנטגון או סוכנות אחרת. הוא כנראה שאל שאלות רגישות והאמריקאים החליטו כנראה שהוא לא יוכל להיכנס לארה"ב". הוא הוסיף: "בשיחתי עם בוב מולר ראש FBI, הוא לא אמר את זה בהגדרה מדויקת אבל הוא קישר את זה לריגול. לאמריקאים יש רגישות מאז פרשת פולארד לכל חריגה הכי קטנה".

"ביקשתי ממנו שימצא פיתרון ומולר אמר שארד יוכל להיכנס לארה"ב רק במסגרת תפקידו ולא למטרות פרטיות עדכנתי את נתניהו והוא היה שמח מהפתרון", טען דיסקין. "עשיתי את זה כי הוא הוצג לי כמי שהופך להיות ראש מל"ל, גם הבקשה של נתניהו נראתה לי לגיטמית ולא נראה לי שום דבר חריג. אני יכול לומר שהיו מקרים אחרים שפנו אליי בעניינים פרטיים ודחיתי את זה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עוזי ארד 6 בנובנבר 2018. ראובן קסטרו
עוזי ארד 6 בנובנבר 2018/ראובן קסטרו

לאחר דיסקין - עלה ארד לדוכן העדים, והחל להיחקר על ידי טפת מויאל רוטשילד מהפרקליטות. "מדוע סורבת להיכנס לארה"ב?", היא שאלה, וארד השיב: "הם אמרו שהם חושדים בי שאני איש מוסד שמצבע פעילות חשאית בלתי מותרת על אדמת ארה"ב".

"השגרירות האמריקאית טילפנה למזכירה שלי, הם חשבו שהמכון במרכז הבניתחומי הוא קן מרגלים הם חשבו שכל החוקרים שם אוספים מידע על ארה"ב. זו טענה שיש להם נגד ישראל לא נגדי זה החשד הכללי, מה שאני יכול להגיד שמי שידע שזה לא נכון זה ראש המוסד וראש השב"כ", הצהיר ארד.

אז, חדד התרעם: "כשאני אשאל שאלות על זה שלא יגידו לי שאסור לי לשאול, זה בדיוק מה שאסרו עליי לשאול". נציג מערכת הביטחון הטיף: "לא זה לא נכון, השאלה איך שואלים ועל מי שואלים".

רוטשילד המשיכה, ושאלה את ארד מתי נפגש עם נוני מוזס במסגרת עבודתו?

"לפני בחירות 2019 היו פגישות שהתקיימו במלון קרלטון בתל אביב. נקראתי לפגישה בחדר דיונים במקום. עוד התנהלה שם ישיבה, ונתניהו הציג לי את אחד היושבים- 'תכיר את מר נוני מוזס'. גם נתן אשל ישב שם, אני חושב. שהם מתעכבים ויצאתי אחרי כמה דקות".

בחקירה הנגדית, עו"ד חדד חזר לפרשת FBI. "הבעיה שלך הייתה עם ה-FBI, מי שיכול לפתור זה ראש הממשלה, נכון?"

"מי שיכול לפתור את זה הוא ראש המוסד מאיר דגן שהיה יכול לפנות למקביל האמריקנים שלו. תפנו למוסד כל הבירורים שנעשו עבור הסיפור הזה ודאי תועדו. תקבלו את התשובות המדויקות", ענה ארד.

"אתה כועס על נתניהו?", שאל חדד - והתייחס גם לפרשת הדלפות בה נאשם ארד.

"ריחמתי עליו על שזו לא פעם ראשונה שהוא משסה את השב"כ לחפש מדליפים ובסוף ההדלפה חוזרת אליו", טען ארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully