וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המודעות לאוטיזם: מאות תושבים על הרצף פונו מבתיהם מתחילת המלחמה

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 12:53

עקב המלחמה, כ-600 אנשים על הרצף האוטיסטי פונו מ-14 מסגרות ברחבי הארץ, כך חושפים שפרסומו היום. כמחצית מהן, שנמצאות בדרום, כבר הוחזרו למשכנות הקבע שלהן, לעומת 7 מסגרות בצפון שעדיין מפונות. בתוך כך - עלייה של 41% בשיעור האנשים על הרצף שמוכרים על ידי המדינה

יום המודעות לאוטיזם - בצל המלחמה בעזה: משרד הרווחה והביטחון החברתי פינה במהלך מלחמת חרבות ברזל כ-600 אנשים על הרצף האוטיסטי מ-14 מסגרות עבור אנשים עם מוגבלות - כך על פי נתונים שפורסמו היום (שלישי). המפונים הועברו למסגרות רווחה חלופיות ברחבי הארץ או לאתרי המפונים בהנגשה מתאימה. כיום, כמעט חצי שנה מתחילת המלחמה, שבע המסגרות שנמצאות בדרום כבר קיבלו אישור לחזור למקום הקבע שלהן, בעוד ששבע המסגרות מהצפון עדיין לא קיבלו אישור - ולמעשה עדיין מפונות.

בתוך כך, במשרד מדווחים על עלייה של 41% בשיעור האנשים עם אוטיזם שמוכרים על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי בתוך שנתיים. לצורך ההשוואה, עד לשלב זה בשנה האזרחית הנוכחית, קיבלו שירותים מהמשרד 30,876 בני אדם על הרצף האוטיסטי. זאת לעומת 27,105 בתקופה המקבילה אשתקד ו-22,231 ב-2021. זאת לצד אנשים שאובחנו על הרצף - ואינם נדרשים לטיפול מהמשרד.

מרכז תעסוקה לאנשים עם אוטיזם בתפקוד נמוך. שלומי מזרחי, אתר רשמי
מרכז תעסוקה לאנשים עם אוטיזם בתפקוד נמוך/אתר רשמי, שלומי מזרחי

מתוך מקבלי השירותים, 8,038, מנהלים חיים בקהילה בין אם זה במעון יום, מועדוניות ייעודיות, מרכזים קהילתיים, מרכזי תעסוקה ונופשונים. 2,303 נמצאים במערך השירותים החוץ ביתיים של משרד הרווחה ביניהם פנימיות, הוסטלים, דיור מוגן ומשפחות אומנה.

נתונים נוספים מראים כי יש רוב לגילאי 14-3 אשר נמצאים על הרצף ומקבלים שירותים (7,609 בנים ו-1,961 בנות) כאשר מכלל האנשים אשר מוכרים ברווחה הרוב המוחלט מתגוררים בתל אביב והמרכז והכי מעט בדרום הארץ.

"יום המודעות לאוטיזם הינו תזכורת לחשיבות הרבה שיש בטיפול באנשים עם מוגבלות והצורך לשלבם בחברה ובקהילה כשווים בין שווים. הטיפול באוכלוסייה זו נמצא בליבת העשייה של משרד", הצהיר השר יעקב מרגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully