וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף ק"מ מהגבול: "אוקראינה תקפה מפעל לייצור כטב"מים איראניים ברוסיה"

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 20:13

קייב מרחיבה את התקפות הכטב"מים שלה מאחורי קווי האויב, וטוענת שהצליחה לגרום לנזק משמעותי במתקן ברפובליקת טטרסטן - יותר מאלף ק"מ מהגבול - שבו לפי דיווחים מורכבים מל"טים מתאבדים מתוצרת איראן. גם בית הזיקוק השלישי בגודלו ברוסיה, השוכן במחוז, נפגע

פיצוץ במפעל לייצור מל"טים איראניים במחוז טטרסטן ברוסיה/טלגרם

אוקראינה פגעה במהלך הלילה במפעל לייצור כטב"מים איראניים בעומק שטחה של רוסיה, באחת ההתקפות העמוקות ביותר שלה מאחורי קווי האויב מתחילת המלחמה - כך אמרו היום (שלישי) גורמים אוקראיניים ורוסיים.

המפעל שוכן ברפובליקת טטרסטן, הרחוקה יותר מאלף קילומטרים מהגבול עם אוקראינה, שם לפי דיווחים במערב מייצרת רוסיה כלי טיס בלתי-מאוישים על פי הדרכה איראנית. בנוסף אליו, הותקף בית זיקוק באזור, השלישי בגודלו ברוסיה. כמה בני אדם נפצעו בתקיפות.

"מפעלים באזורים ילבוגה וניז'נקמסק בטטרסטן הותקפו על ידי כטב"מים", נמסר מטעמו של מנהיג הרפובליקה, רוסטם מיניחנוב. לדבריו, ההתקפות לא גרמו לנזק משמעותי והפעילות במפעלים הללו לא הושפעה. "למרבה הצער, בילבוגה היו פצועים".

מנגד, מקור מודיעין אוקראיני טען כי כטב"מים גרמו למפעל לייצור מל"טים איראניים "נזק משמעותי".

מוסקבה לא אישרה מעולם כי מפעל כזה אכן מוקם בשטחה, אך תחקיר שפורסם בשנה בוושינגטון פוסט והתבסס על מקור מבפנים חשף כי המתקן הזה מוקדם באזור ילבוגה, המוגדר שטח כלכלי מיוחד.

מפעל שהותקף בטרטסטן, רוסיה, 2 באפריל 2024. טלגרם, צילום מסך
מפעל שהותקף בטרטסטן, רוסיה, 2 באפריל 2024/צילום מסך, טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully