וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה הודו: השימוש שנעשה במערכת "הצעקה" נגד מפגינים בתל אביב - היה בטעות

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 4:34

השימוש החריג שנעשה בהפגנה נגד הממשלה במוצאי השבת בכלי לפיזור הפגנות מחריש אוזניים עד כדי כאב וסיכון בריאותי - נעשה בשוגג. במשטרה הסבירו: "בשל הדוחק שיצרו המפגינים ובמהלך העימותים, הופעלה מערכת הצעקה שלא במכוון ע"י המגע והחיכוך עם המפגינים"

בוידאו: מפגינים ומשפחות חטופים חוסמים את איילון דרום/צילום: ארז הראל

במשטרת ישראל הודו אמש (שני), בעקבות פניית וואלה!, כי השימוש שנעשה במערכת "הצעקה" בהפגנות נגד הממשלה בסוף השבוע האחרון - היה בטעות "בשל חיכוך עם מפגינים".

ההפגנות נגד הממשלה הפכו התקופה האחרונה לסוערות במיוחד - בפעם האחרונה, בהפגנה שהתקיימה בתל אביב, החריפו המפגינים את צעדי המחאה עם חסימת צירים מרכזיים והצתת מדורות. מנגד, במשטרה השתמשו בתגובה באמצעים לפיזור הפגנות, בין היתר, במכתזיות, פרשים ובאופן חריג, גם במכשיר "הצעקה" שמשמיע גלי קול בעוצמה מטרידה כלפי המפגינים.

הפגנת דורשים בחירות עכשיו, הכנסת ירושלים, 31 במרץ 2024. רוני כנפו
״בשל הדוחק שיצרו המפגינים הופעלה מערכת הצעקה שלא במכוון״/רוני כנפו

אולם במענה לפניית וואלה!, אודות השימוש החריג בכלי לפיזור הפגנות מחריש אוזניים עד כדי כאב וסיכון בריאותי, התברר כי השימוש במערכת נעשה בכלל בשוגג. במשטרה טענו כי "ככלל, משטרת ישראל מפעילה את מערכת הצעקה בהתאם לנוהל ובעת הכרזה על הפגנה בלתי חוקית וניהוג האוכלוסיה בלבד".

אולם עוד נמסר מהמשטרה כי " בהתייחס לאירוע נשוא פנייתך, הרי שבמהלך ההפגנה הבלתי חוקית, המפגינים התעמתו עם השוטרים והפרו את הסדר הציבורי ברגל גסה, תוך הבערת מדורות על צירים ראשיים וחסימת תנועת כלי הרכב. בשל הדוחק שיצרו המפגינים על השוטרים ובמהלך העימותים, הופעלה מערכת הצעקה שלא במכוון ע"י המגע והחיכוך עם המפגינים ולאחר זמן קצר כשהתאפשר היא הופסקה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה בתל אביב, 30 במרץ 2024. רויטרס
המפגינים מחריפים את צעדי המחאה. המדורה שהודלקה על דרך בגין/רויטרס

עשרות אלפי בני אדם הפגינו נגד הממשלה במוצאי השבת האחרונה, במוקדים רבים ברחבי הארץ. מספר המפגינים שהגיע הפעם, היה גדול באופן משמעותי מבשבועות קודמים. ההפגנה המרכזית התקיימה ברחוב קפלן, סמוך למתחם שרונה. מדורות הודלקו בדרך בגין, והמשתתפים אחזו בידיהם לפידים.

עימותים קשים התפתחו בין המשטרה למוחים. המשטרה הגיעה בכוחות מתוגברים למקום, לקול קריאות "בושה", וניסתה להדוף את המשתתפים ממדורה מרכזית שהודלקה בדרך בגין. מפגינים יצאו בצעדה מדרך בגין וחסמו את רחוב דיזנגוף. נתיבי איילון נחסמו לשני הכיוונים והמשטרה השתמשה במכת"זית כדי לפנות את המוחים. 16 מפגינים נעצרו. מאוחר יותר דווח שנתיבי איילון נפתחו לתנועה, אחרי שהיו חסומים כשעה.

במשטרה הגדירואת ההפגנה בלתי חוקית, ומסרו: "אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר ולא ישמע להוראות השוטרים", נאמר בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully