וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הציגה במו"מ בקהיר התגמשות נוספת בנוגע לחזרת פלסטינים לצפון הרצועה

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 20:21

בכירים ישראלים אמרו כי בעקבות החלטת קבינט המלחמה אמש הציג צוות המו"מ הישראלי היום עמדה חדשה בסוגית המחלוקת העיקרית עם חמאס. בכיר ישראלי: "יש פוטנציאל להתקדמות, אבל מוקדם להיות אופטימיים. נראה אם סינוואר מוכן לזוז"

בווידאו: פעילות כוחות שייטת 13 בבית החולים שיפא בעזה/צילום: דו"צ

צוות המו"מ הישראלי לשיחות בקהיר על עסקת החטופים הציג היום (שני) נכונות משמעותית יותר להתגמשות ישראלית לגבי דרישת חמאס לחזרת תושבים פלסטינים לצפון רצועת עזה, כך אמר בכיר ישראלי.

למה זה חשוב

  • בכירים ישראלים טוענים כי סוגית חזרת התושבים לצפון רצועת עזה היא נקודת המחלוקת המרכזית במו"מ העקיף בין ישראל לחמאס.
  • חמאס דורש חזרה מלאה של תושבים פלסטינים לצפון רצועת עזה ונסיגה ישראלית מלאה מהמסדרון היבשתי שחוצץ בין דרום הרצועה לצפון הרצועה ומונע תנועה.
  • ישראל מוכנה לחזרה הדרגתית של תושבים פלסטינים לצפון הרצועה, אולם מתנגדת לנסיגה של כוחות צה"ל מהמסדרון, ולא מוכנה לאפשר שהשבים לצפון הרצועה לא יעברו בידוק כדי לוודא שאין ביניהם אנשי הזרוע הצבאית של חמאס.
פלסטינים ליד הגדר, רצועת עזה, 7 באוקטובר 2023. עבד רחים חטיב - פלאש 90, פלאש 90
המחלוקת המרכזית - חזרת התושבים לצפון הרצועה. פלסטינים ברצועת עזה, בפברואר/פלאש 90, עבד רחים חטיב - פלאש 90

מאחורי הקלעים

  • בישיבת קבינט המלחמה ביום ראשון בערב הסכימו השרים להרחיב את המנדט של צוות המו"מ הישראלי בכל הנוגע לחזרת תושבים פלסטינים לצפון רצועת עזה, כך אמרו בכירים ישראלים.
  • "הפרמטרים עודכנו לגבי מספר הפלסטינים שישראל מוכנה שיחזרו לצפון הרצועה מדי יום", אמר בכיר ישראלי.

תמונת המצב

  • צוות המו"מ הישראלי שמורכב מנציגי המוסד, צה"ל ושב"כ הגיע אתמול אחר הצהריים לקהיר והחל בשיחות עם אנשי המודיעין המצרי ועם המתווכים הקטארים בנסיון לפרוץ את המבוי הסתום בשיחות.
  • בכיר ישראלי אמר כי המו"מ נמשך גם היום ואין כוונה להחזיר את המשלחת לישראל בשלב הזה. "השיחות במצרים חשובות ומועילות", אמר הבכיר הישראלי.
  • בכיר ישראלי אמר שראש המוסד דדי ברנע נמצא בישראל ועומד בקשר עם צוות המו"מ. הוא ייצא לקהיר במידה ויהיו התפתחויות שיצדיקו זאת.
ראש המוסד דדי ברנע, טקס יום השואה. ראובן קסטרו
ייצא לקהיר אם יהיו התפתחויות. ברנע/ראובן קסטרו

מה הם אומרים

  • "יש פוטנציאל להתקדמות, אבל מוקדם להיות אופטימיים. יש שיחות רציניות עם המתווכות, אבל צריך לראות שיש הצעה אמיתית מצד חמאס ולברר האם יחיא סינוואר מוכן לזוז מעמדתו לאור מרחב הגמישות החדש שהציגה ישראל", אמר בכיר ישראלי.
  • הבכיר הישראלי ציין כי כעת חמאס צריך להראות האם הוא מעוניין בעסקה שתביא לששה שבועות של הפסקת אש ותקל על תושבי עזה, או שהוא רוצה להמשיך להסב סבל לתושביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully