וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית - מטרה אווירית לא יורטה באילת: "פער מבצעי מעורר דאגה"

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 17:46

המערכת הביטחונית עוסקת ללא הרף בחדירות הכטב"מים המוצלחות לאילת, בפעם השלישית בחודשים האחרונים. גורמים הגדירו את שרשרת הארועים כ"עיוורון" ו"חוסר מוכנות" - כשהביקורת נערמת מאחורי הקלעים, תוך ניסיון לחשוב כיצד להיערך. גורם ביטחוני: "זה יכול להיגמר בנזק חמור"

יירוטים מעל שמי אילת. 18 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מערכות ההתרעה מפני חדירה עוינת אווירית הופעלו הלילה (שני) בעיר אילת, כשלאחר מכן הד פיצוץ עז באזור. מהר מאוד הופצו תמונות ברשתות החברתיות של מתחם בתוך בסיס צבאי שנפגע. לאחר מכן התברר כי היתה זו פגיעה של כלי טיס בלתי מאויש והמקום עלה עשן סמיך עדות לפיצוץ.

סמוך לשעה 02:24 לפנות בוקר החליט דובר צה"ל לפרסם את ההודעה הבאה: "בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בעיר אילת ובחבל אילות, כוחות צה"ל זיהו מטרה אווירית חשודה שחצתה מכיוון מזרח לעבר שטח מדינת ישראל, המטרה נפלה במרחב מפרץ אילת, אין נפגעים ונגרם נזק קל למבנה".

בבוקר החלה המערכת הביטחונית לעסוק בחדירה השלישית בחודשים האחרונים של מטרה אווירית שלא יורטה בעיר אילת. חלק מהגורמים הגדירו את שרשרת האירועים כ"עיוורון", "חוסר מוכנות", "פער מבצעי מעורר דאגה" והביקורת נערמת מאחורי הקלעים תוך ניסיון לחשוב כיצד להיערך לבאות.

הנזק למבנה באילת, בעקבות פגיעת הקטב"מ.1 באפריל 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בצה"ל מודים שההגנה אינה הרמטית. הנזק למבנה באילת בעקבות פגיעת הכטב"ם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דיווח על שני יירוטים באילת. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הביקורת נערמת מאחורי הקלעים. יירוטים בשמי אילת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"זו היתה טעות גדולה לחשוב שהם יסתירו מהציבור את האמת"

הרשתות החברתיות התמלאו בתמונות של הנזק בבסיס הצבאי. העובדה שהכטב"ם חדר את שכבות ההגנה השונות של חיל האוויר הם יותר מתמרור אזהרה. לאחר שורה של התייעצויות בצה"ל הוחלט לאשר את הנזק לבסיס הצבאי ודובר צה"ל פרסם הודעה שנייה: "בהמשך להודעה על מטרה אווירית חשודה שנפלה במרחב מפרץ אילת הלילה, המטרה נפלה בבסיס צה"ל שבאילת, אין נפגעים ונגרם נזק קל למבנה. האירוע מתוחקר".

גורם ביטחוני סיפר למה ההסתרה של האירוע הייתה שגיאה. "זו היתה טעות גדולה לחשוב שהם יסתירו מהציבור את האמת, היה נכון לחשוף את האירוע איך שזה קרה", אמר. "זה יכול היה להיגמר בנזק חמור יותר לאחד הכלים של חיל הים".

יירוטים מעל שמי אילת. 18 בינואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"זה יכול היה להיגמר בנזק חמור יותר לאחד הכלים של חיל הים". יירוטים בשמי אילת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תגובת דובר צה"ל:

"מתחילת המלחמה חיל האוויר מצוי במערכה רב זירתית במסגרתה מאמץ הגנה חסר תקדים בהיקפו בכלל גבולות המדינה. במסגרת מאמץ ההגנה סוכלו מאות חדירות של כלי טיס, טילי שיוט כמו גם אלפי רקטות שנורו לשטח מדינת ישראל על ידי מערך ההגנה האווירית, כלי טיס שיירטו ואמצעים שונים. פעולות אלה נעשו אודות לעבודה מאומצת של עשרות משרתים הפזורים בכל רחבי הארץ במערכות השונות".

עוד מסרו בצה"ל כי ההגנה לא מלאה, והם עובדים כדי לשפר את המענה לתושבים. "כפי שנאמר מספר רב של פעמים על ידי גורמים צבאיים שונים, ההגנה אינה הרמטית ויש להישמע להנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף. כל אירוע מתוחקר באופן מעמיק ונוקב בכדי לשפר ולייעל את מענה ההגנה שניתן לתושבי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully