וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפעילות שהפקיעה מחמאס את השליטה בצפון הרצועה": אחרון הלוחמים יצא משיפא - בצה"ל מסכמים

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 15:26

הפריצה המרשימה של אוגדה 162, המחבלים שהסתתרו בין החולים, הבכיר שגורלו אינו ידוע - והמאמצים להימנע מפגיעה בחפים מפשע ב"מפקדת טרור שיש בה בית חולים ולא בית חולים שיש בו מפקדת טרור". בתום שבועיים של לחימה צמודה, המבצע הצבאי בשיפא הסתיים - אלו תוצאותיו

כוחות הביטחון השלימו את המבצע בבית החולים שיפא/דובר צה"ל

בצה"ל מסכמים את הפשיטה הצבאית האחרונה על בית החולים שיפא שברצועת עזה - שזכתה בשורות הצבא כינוי "ניתוח מקומי", לאחר שהלוחמים נסוגו הבוקר (שני) מהמתחם. עם תום המבצע, ההערכה היא שאין מחבלים חיים במתחם בית החולים - אך ככל הנראה גופות מחבלים נותרו קבורות תחת ההריסות. בהנחיית הדרג המדיני ובגלל הרגישות הבינלאומית - הוחלט לא לפוצץ את כלל המבנים.

מנתוני צה"ל עולה כי 6,200 בני אדם שהו במתחם. כ-500 מחבלים חוסלו, ו-921 נעצרו והועברו לחקירה בישראל. 513 מהעצורים זוהו עד כה באופן מוחלט כמחבלים - גם מפקדים בכירים שאת שמם לא ניתן לפרסם.

לפי היקף העצורים והממצאים שאותרו במתחם וחלקם כלל תיעוד של הזוועות מה-7 באוקטובר הגדירו בצה"ל את המתחם כ"מפקדת טרור שיש בה בית חולים ולא בית חולים שיש בו מפקדת טרור".

בצה"ל זוקפים לזכות אוגדה 162, בפיקודו של תא"ל איציק כהן, את הרעיון התחבולני שאפשר כיתור של המתחם תוך כרבע שעה באמצעות כוחות שייטת 13 וסיירת נח"ל. בכל המבצע נפצעו למעלה מעשרה לוחמים ונהרגו שני לוחמים במעטפת ההגנה על המתחם, בפיקודו של מח"ט 401 אל"מ בני אהרון.

המטרות - וההישגים

  • המבצע שהיה אמור להימשך יומיים התארך ל-14 יום באישור הרמטכ"ל הרצי הלוי. במהלך הלחימה אמנם נגרם נזק למבנה אך, כאמור, לא התקבל האישור מהדרגים הבכירים להרוס את המתחם כולו.
  • הרמטכ"ל הגדיר את הפעולה של אוגדה 162 ככזו שלקחה לחמאס את חופש הפעולה בצפון הרצועה, והגביר את השליטה המבצעית של צה"ל במרחב.
  • מאז תחילת המלחמה חיסלה אוגדה 162 למעלה מ-6,000 מחבלים, השמידה 42 אתרי ייצור לאמצעי לחימה, פגעה בכל שדרת הפיקוד שהוחלפה ונפגעו תשתיות התקשורת.
  • נכון לשעה זו, בצה"ל סרבו להתייחס לשאלה ראש אגף מבצעים של חמאס, ראאד סעד - נפצע או חוסל.
חיילי צהל במבצע בבית החולים שיפא 1 באפריל 2024. דובר צה"ל
חיילי צהל במבצע בבית החולים שיפא 1 באפריל 2024/דובר צה"ל
מפה של נקודות התיקלות עם פעילי חמאס בבית החולים שיפא. דובר צה"ל
מפה של נקודות התיקלות עם פעילי חמאס בבית החולים שיפא/דובר צה"ל

איך הכוחות לחמו במחבלים?

  • הכוחות במתחם קראו בכריזה לפלסטינים לצאת מבית החולים - והבטיחו לכולם שכל מי שייצא החוצה ויכנע לא יאונה לא רע - אך היו מחבלים שבחרו להישאר ולהילחם.
  • כלל פעולות הסריקה בוצעו במתווה כירורגי ולא בצורה אגרסיבית ורק במקומות שבהם הלחימה התעצמה והם סרבו אחרי ימים ארוכים להיכנע הוחלט להפעיל אש כבדה.
  • במתחם הקטארי יצאו מחבלים עם אקדחים וניסו להפתיע את לוחמי שייטת 13. במחלקת היולדות הסתתר מחבל בפיר מעלית במשך שלושה ימים עד שזוהה על ידי לוחמי סיירת נח"ל והרגו אותו.
חיילי צהל במבצע בבית החולים שיפא 1 באפריל 2024. דובר צה"ל
חיילי צהל במבצע בבית החולים שיפא 1 באפריל 2024/דובר צה"ל
חיילי צהל במבצע בבית החולים שיפא 1 באפריל 2024. דובר צה"ל
חיילי צהל במבצע בבית החולים שיפא 1 באפריל 2024/דובר צה"ל

איך פונה בית החולים מאזרחים, חולים ואנשי רפואה

  • צוותי הרפואה הועברו על ידי צה"ל למתחם אחר, אליו הועברו גם חולים שקיבלו ציוד רפואי, תרופות, מזון ומים מצה"ל כדי להמשיך לטפל בחולים.
  • מחלקת היולדות, המכבסה, חדר המיון, והמתחם הקטארי בבית החולים הפכו לאורי לחמה בהם התבצרו מחבלים שחלקם החליטו להילחם עד מוות בלוחמי שייטת 13 וסיירת נח"ל.
  • בצה"ל מתעקשים כי במהלך הלחימה לא פגעו בבלתי מעורבים בטרור, לא בחולים ולא בצוותים רפואיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully