וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: הצענו תאריך לבחירות - ינואר 2025

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 15:09

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, ליברמן תוקף: "הפרס הכי גדול לסינוואר זה העובדה שנתניהו עדיין בשלטון". ראש האופוזיציה לפיד עקץ: "כעת כשנכנס הצו לתוקפו, ממשלת ישראל תצטרך להתנהג כממשלה שומרת חוק"

ליברמן: בלי כניסה קרקעית ללבנון לא נוכל להבטיח את שלום תושבי הצפון/ערוץ הכנסת

על רקע ההתפתחויות האחרונות במשבר חוק הגיוס ומו"מ החטופים התקוע, יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס היום בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו לצורך בפירוק הממשלה, לשיטתו. "פוטרתי מתפקידי כשר הביטחון ב-2018 במחאה על אוזלת יד והפקרות מול חמאס", אמר. "לא הצטרפתי לממשלה ב-2019 במחאה על אי חקיקה של חוק הגיוס וחסינות שהעניק נתניהו לראשי טרור בעזה. בדיעבד - כולם מבינים שצדקתי. אני שוב רוצה להיות נביא זעם, המשבר שאנחנו מצויים בו היום הוא החמור ביותר מאז תולדות המדינה. אנחנו חייבים לחשוב על היום שאחרי. חלק גדול מהעם לא שותף לאותם ערכים וחזון, זה דבר שיפגע בכולנו. הדבר החשוב ביותר הוא להכין דיאלוג על החזון שלנו ביום שאחרי כבר עכשיו ולהקים קואליציה ציונית מקיר לקיר".

ליברמן המשיך והתייחס לחוסר ההתקדמות בהשגת יעדי המלחמה. "נתניהו נמצא בקמפיין על רפיח, הוא מדבר חודש וחצי. למה דבר לא קרה? אם אתה רוצה לפעול, תפעל", קבע. "כרגע יש המון דיבורים ולא פועלים בדרום או בצפון. זאת לא פעילות צבאית שהייתי מצפה. הגענו למצב שאילת הופכת להיות אזור מלחמה ומכיוון שאנחנו לא מפריעים, פותחים לך עוד חזית ועוד חזית".

אמש, ראש הממשלה נתניהו אמר שיציאה לבחירות תשתק את המדינה. ליברמן הגיב: "הפרס הכי גדול לסינוואר זה עצם העובדה שנתניהו עדיין בשלטון. העובדה שהוא לא לוקח אחריות, לא מתפטר, עסוק בהישרדותו, זה הדבר הכי חמור שקרה מאז קום המדינה. כל מה שמניע את נתניהו זה רק שיקולים פוליטיים. היו בחירות תוך כדי מלחמה, בחירות מוניציפליות. בחירות חדשות לכנסת לא אמורות לקחת יותר מארבעה חודשים מיום ההכרזה ועד הקמת ממשלה חדשה. הגיע הזמן שתהיה ממשלה ציונית, ושהמיעוט לא ישלוט".

יאיר לפיד, אביגדור ליברמן. ערוץ הכנסת/צילום מסך, עיבוד תמונה
"העובדה שנתניהו לא לוקח אחריות, לא מתפטר, עסוק בהישרדותו, זה הדבר הכי חמור שקרה מאז קום המדינה". אביגדור ליברמן ויאיר לפיד/עיבוד תמונה, ערוץ הכנסת/צילום מסך

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, ראש האופוזיציה ויו"ר המפלגה לפיד התייחס גם הוא לסערת חוק הגיוס: "היום, נכנס לתוקפו הצו האוסר העברת תקציבים לתלמידי ישיבה שמשתמטים משירות בצה"ל. אני רוצה לעשות משהו שבכל מדינה מתוקנת הוא מיותר לגמרי: לקרוא לממשלה לשמור על החוק", אמר. "אני קורא לממשלה לא לתחמן, לא לרמות, לא למצוא מסלולים עוקפים, לא להעביר תקציבים נסתרים. אנחנו ערניים, יש לנו כלים לעקוב אחרי מסלול הכסף. הם ייאלצו לשם שינוי להתנהל כאילו הם ממשלה שומרת חוק".

"לשכת נתניהו הוציאה אתמול מסר לכתבים שמאשים את היועצת בזה שהיא 'יוצרת קרע בעם בנושא הגיוס'. הדבר היחיד שיוצר קרע בעם, הוא שיש אנשים שמתגייסים ויש כאלה שלא. יש כאלה שמתים, ויש כאלה שלא", המשיך. "נתניהו פעם אמר, 'יתנו, יקבלו. לא יתנו, לא יקבלו'. מי שמתגייס, לסדיר או למילואים, צריך לקבל מהמדינה הרבה יותר. מי שלא מתגייס, לא צריך לקבל כלום. אמרתי לגלנט שמול האומץ של הלוחמים בקרב צריך אומץ של מנהיגים. יש לך רוב בכנסת, יש לך רוב בעם ישראל, לקיים את החוק, לגייס עוד אלפי חיילים חרדים, להתחיל את התיקון הגדול שמדינת ישראל זקוקה לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גדעון סער בהצהרה לתקשורת, תל אביב. 25 במרץ 2024. יוסי זליגר, TPS
"לנגד עינינו חל היפוך אסטרטגי: ישראל במשך חודשים מדברת על דרום הרצועה – רפיח – אך לא נכנסת לשם". ח"כ גדעון סער/TPS, יוסי זליגר

בישיבת הסיעה החדשה הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער תקף שוב את קבינט המלחמה: "מקץ חצי שנה, אין מנוס מלאתגר את התפיסות שמוביל קבינט המלחמה ולבחון לאן הן מובילות. לנגד עינינו חל היפוך אסטרטגי: ישראל במשך חודשים מדברת על דרום הרצועה - רפיח - אך לא נכנסת לשם. מאידך, במו"מ למתווה חטופים חדש, שמתנהל לצערי לא מעמדת עוצמה, כבר תובע חמאס לחזור לצפון הרצועה. אסור לטעות: לא רק את שיבת תושביו הוא תובע. אלא למעשה את שיקום כוחו השלטוני והצבאי בצפון הרצועה".

"כדי לאפשר מיקוד לאומי כולל במלחמה צריך להגיע להסכמה רחבה, גם סביב מועד החזרת המנדט לעם", קבע סער והמשיך. "צריך הסכמה על הגעה למועד מוסכם לבחירות, שייקח בחשבון את צרכי המשך הלחימה. עריכת חשבון הנפש הלאומי לאחר ה-7 באוקטובר היא מתבקשת. אנחנו הצענו את ינואר 2025 כמועד מוסכם אפשרי כזה. ישראל זקוקה לא רק לחשבון נפש, אלא לתיקון, להתחדשות ולתקווה".

כמו האחרים, גם סער התייחס לסערת חוק הגיוס ואמר: "בסוגיית חוק הגיוס - הימין הממלכתי בראשותי עומדת לימין הערך של השירות בצה''ל והמשרתים בצה''ל. נדרש שינוי משמעותי, ממשי בנושא זה - ולא עוד מאותם דברים שהיו בעבר. לצערי - עד לרגע זה לא ראינו מתווה צודק, הוגן שעונה על צרכי המדינה וצה''ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully