וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה ביטל את מינויו של ראש רשות הפטנטים, שמונה על ידי יריב לוין

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 14:17

בית הדין הטיח ביקורת חריפה על נציבות שירות המדינה - הגוף האמון על מיונים בשירות המדינה, שלא בדקה היטב האם מרדכי שורק, שמכהן כיום בתפקיד, עומד בתנאי הסף למשרה. בבדיקת בית הדין נמצא כי שורק לא המציא בזמן שניים מהאישורים הנדרשים לתפקיד

בווידאו: בית הדין לעבודה דן בנושא שביתת המורים/צילום: ניב אהרונסון וביני אשכנזי

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים ביטל אתמול (ראשון) את מינויו של ראש רשות הפטנטים, מרדכי שורק, שאותו מינה שר המשפטים יריב לוין אחרי שוועדת איתור שהוקמה המליצה עליו. פסק הדין שנכתב על ידי השופט דניאל גולדברג ונציגי הציבור אברהם שבבו ודוד זהבי מתח ביקורת חריפה על נציבות שירות המדינה - הגוף האמון על מיונים בשירות המדינה, שלא בדקה היטב האם שורק עומד בתנאי הסף למשרה.

כך למשל, בית הדין מצא כי מועמדותו של שורק אושרה על ידי נציבות שירות המדינה מבלי שהוא המציא אישור שמוכיח את היותו כשיר להיות שופט בבית המשפט המחוזי. שורק המציא בסופו של דבר את האישור, אבל זה ניתן רק לאחר שוועדת האיתור המליצה למנות אותו לתפקיד.

שר המשפטים יריב לוין. יונתן זינדל, פלאש 90
מונה על ידי שר המשפטים לוין וכעת מינויו בוטל. שר המשפטים יריב לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

אישור נוסף ששורק לא המציא בזמן, כך לפי פסק הדין, הוא הוכחה לכך שהוא עומד בתנאי של ניסיון בניהול של לפחות שמונה עובדים בתוך חמש שנים. מי שהגישה את העתירה נגד מינויו של שורק היא עו"ד ז'קלין ברכה שהתמודדה על התפקיד. ברכה יוצגה על ידי עו"ד גלעד ברנע ושורק יוצג על ידי עו"ד ד"ר גיא כרמי. כעת, הדיון יוחזר לוועדת האיתור שתבחן את המינוי בשנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully