וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה עתירה שביקשה להכריז על רה"מ נתניהו נבצר

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 13:42

בעתירה שהוגשה בראשות דן חלוץ ובוגי יעלון נטען כי רה"מ נתניהו מפר את הסדר ניגוד העניינים שלו. השופטים דחו את העתירה בנימוק כי הטענות שהציגו העותרים מבוססות על ידיעות עיתונאיות ואינם מהווים את תשתית עובדתית הדרושה לקבלת הסעד המבוקש

משפחות החיילים החטופים ייפגשו עם נתניהו: "ביקשו מאיתנו לשתוק, הפחידו אותנו"/מטה החטופים

שופטי בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף, חאלד כבוב ונועם סולברג דחו היום (שני) עתירה שהוגשה לבג"ץ וביקשה להכריז על ראש הממשלה בנימין נתניהו נבצר. את העתירה הגישו כ-18 עותרים וביניהם שני הרמטכ"לים בדימוס דן חלוץ ובוגי יעלון. העותרים טענו כי נתניהו מפר את הסדר ניגוד העניינים שאוסר עליו לעסוק בכל נושא משפטי. טענה נוספת בפיהם של העותרים היא כי יש לעדכן את הסדר ניגוד העניינים שנערך לנתניהו בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

בג"ץ דחה את העתירה וסבר כי טענותיהם של העותרים אינן מבוססות כפי שצריך. "הטענות שמציגים העותרים בדבר כשלים בהתנהלותו של ראש הממשלה נתניהו בקשר למלחמת 'חרבות ברזל', מבוססות רובן ככולן על ידיעות עיתונאיות וניירות עמדה, שאינם מהווים תשתית עובדתית מוצקה וממשית הדרושה לקבלת הסעד המבוקש בעתירה".

דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
אין תשתית ראייתית לקבלת הסעד המבוקש בעתירה. דיון בנושא בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון/ראובן קסטרו

"טענתם העותרים - בגדר הערכה היכולה לפרנס טורי דעה"

שופטי העליון טענו כי אין תשתית עובדתית לטענות העותרים. "חשש העותרים מפני האינטרס של ראש הממשלה נתניהו להאריך את המלחמה בהינתן השלב בו מצוי המשפט הפלילי המתנהל בעניינו נשען על סברות והשערות, ואינו יכול לסייע לעותרים להניח את התשתית העובדתית הנדרשת לביסוס טענתם", מסרו. "קיצורו של דבר, הטענה לפיה ניהול המלחמה מושפע מאינטרסים הקשורים למשפטו הפלילי של ראש הממשלה נתניהו היא בגדר הערכה היכולה לפרנס טורי דעה, אך אין בה כדי להוות עובדה היכולה לבסס סעד משפטי".

שופטי ההרכב המשיכו למתוח ביקורת חריפה על העותרים, וטענו כי למרות שחיפשו במשך חודשים - עדיין מתקשים להצביע על פעולות קונקרטיות שמחזקות את טענותיהם. "העותרים מפנים את מרבית טענותיהם אל משך הזמן שחלף מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל'", אמרו. "ואולם, למרות מאמצי העותרים לזהות בחודשים שחלפו מאז פרוץ המלחמה פעולות של ראש הממשלה המפרות את הסדר ניגוד העניינים באופן המצדיק את הוצאתו לנבצרות, הם מתקשים להצביע על פעולות קונקרטיות מצדו המלמדות על כך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
השופט נועם סולברג בכנס המשפט בחיפה, 6 בדצמבר 2019. שלומי גבאי, אתר רשמי
"מתקשים להצביע על פעולות קונקרטיות". חבר הרכב השופטים בעתירה נועם סולברג/אתר רשמי, שלומי גבאי

"אין די בהצבעה על התנהלותו של שר המשפטים בעניינים כאלה או אחרים, על מנת ללמד על פעולה מצדו של ראש הממשלה באותם עניינים", טענו השופטים. "בדומה, גם הטענה כי ראש הממשלה נמנע מלהשיב את הגלגל לאחור, באופן דקלרטיבי או מעשי, ביחס להליכי חקיקה שקודמו בעבר, אינה מהווה עדות מוצקה לנכונות טענות העותרים בדבר הפרת הסדר ניגוד העניינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully