וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: תחזיות פרועות מ-1924 ניבאו מה יקרה לנו ב-2024

2.5.2024 / 0:01

אמנם "מיטות שזורקות ילדים החוצה בבוקר" עדיין לא נכנסו לייצור, אבל עיתונים תיארו לפני 100 שנה מספר דברים שהיו נשמעים דמיוניים אז והתממשו היום

חגיגות תחילת שנת 2024 ברחבי העולם/רויטרס

עיתונים משנת 1924 העלו מספר תחזיות מעניינות לגבי איך החיים עשויים להיראות בעתיק הרחוק - בעוד 100 שנה בשנת 2024 - וכמה מהן, כך מסתבר, לא רחוקות מהמציאות שלנו היום. לנסות לנחש את העתיד היה דבר פופולרי אז, וכמה מהניחושים, באופן מוזר, ממש לא היו רחוקים. פול פירי, חוקר מאוניברסיטת קלגרי, קנדה, אסף את גזרי העיתונים מאז ופרסם בעמוד הטוויטר שלו כמה מהתחזיות הישנות האלה.

כך למשל, הניחושים לגבי צורתן של ערי העתיד התבררו כמדויקים להפליא. שימת הדברים שבהחלט דומים למציאות שלנו כוללים: "מספר המכוניות ילך ויגדל ללא הרף והמכוניות יסעו בכבישים מהירים במרכז העיר" לצד "מדרכות שזזות ללא הרף". היו גם טענות שהזינוק הזה במספר המכוניות יוביל גם להכחדת הסוסים, שאמנם כבר לא נמצאים בכל פינת רחוב בימים אלה, אבל הם בהחלט לא נכחדו.

תחזית אחרת קבעה ש'אנשים יטוסו ויחקרו את החלל', מה שאולי לא נכון לאדם הממוצע ברחוב אבל בהחלט מדויק לאנושות כולה.

בנוגע לתוחלת החיים, בשנת 1924 העריכו שרוב האנשים יחיו עד "לפחות גיל 100" ושאדם בן 75 "יהיה אדם צעיר יחסית", הודות להתקדמות במדע הרפואה. ניחוש די פרוע שהתגלה בלא רחוק מהמציאות בהתחשב בזה שבסוף המאה ה-19 הגיעה תוחלת החיים בארצות המפותחות לכ-50 שנה ובאמצע המאה ה-20 לכ-65 שנה וכיום אנחנו עומדים בעולם המערבי על ממוצע תוחלת חיים של 80 שנים - גידול של כמעט פי שתיים במעט יותר מ 100 שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תיאור די מדוייק של מערכת הכבישים

מערכת הכבישים וכלי הרכב ב-2024. paulisci, צילום מסך
מערכת הכבישים וכלי הרכב ב-2024/צילום מסך, paulisci

רק בלי סופם של הסוסים

גורלם של הסוסים ב-2024. paulisci, צילום מסך
גורלם של הסוסים ב-2024/צילום מסך, paulisci

בעיתון אחר פורסמה התחזית שבנייני דירות יהיו בסופו של דבר בגובה 100 קומות - מה שבהחלט הפך למציאות בימינו.

חוזה עתידות נוסף פרסם בעיתון שעד 2024 אלבומי התמונות של המשפחה הממוצעת יהיו מורכבים ברובם מווידאו ולא מתמונות סטילס, וש'סרטי קולנוע' יראו 'כמעט כמו האדם החי או האובייקט שמצולם, עד שלא תוכל לדעת אם הן תמונות או הדבר האמיתי'.

איפה המיטות שמעיפות מהן ילדים?

אבל רק חלק מהתחזיות היו מדוייקות; למעשה, היו לא מעט שנשמעות מטורפות למדי כמו אופטימסט אחד טען שעד 2024, הקולנוע יעזור לכונן שלום עולמי. "עם השימוש בשפה האוניברסלית של סרטי קולנוע, המשמעות האמיתית של האחווה האנושית תתבסס בכל רחבי כדור הארץ", נכתב שם.

תחזיות אחרות שעדיין לא התגשמו כללו בני אדם שחיים על הירח, השתלות אוזניים, מחסור ביהלומים והחלפתם באבני חן סינתטיות העשויות מסוכר. עוד תחזית שלא ממש יצאה לפועל היא שב-2024 יהיו מיטות שמעיפות מהן את הילדים בבוקר ובאותו זמן בני האדם יוכלו לדלג להם מכוכב לכוכב לטיולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully