וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר החליט להקפיא את הכספים למוסדות החרדיים עד להכרעה בנושא

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 2:25

הייעוץ המשפטי של המשרד החליט להקפיא את הכספים עד להכרעה בתקנה התקציבית, בהתאם להחלטת בג"ץ. נכון לרגע זה, במשרד האוצר לא יודעים להגיד כמה כסף בדיוק יקוצץ ומאילו סעיפים

הרב לנדאו מבקש תרומות למגזר החרדי: "עזרה מפני הרשעים שימוטטו אותנו"/מערכת וואלה!

בהתאם להחלטת בג"ץ, בייעוץ המשפטי של משרד האוצר הוחלט הלילה (שני) להקפיא את הכספים המועברים למוסדות החרדיים, עד שתהיה הכרעה בנושא. המשמעות של צו הביניים של בג"ץ היא שהכסף לא יעבור למוסדות עד להכרעה בתקנה התקציבית, ואולם נכון לרגע זה - במשרד האוצר לא יודעים להגיד כמה כסף בדיוק יקוצץ ומאילו סעיפים.

תוקף החלטת הממשלה הפוטרת חרדים ש"תורתם אומנותם" מגיוס לצבא יפקע היום, 1 באפריל, ובהתאם להחלטת בג"ץ, תקציבי הישיבות עבור מוסדות חינוך שבהם לומדים כ-56,000 תלמידים יפסיקו לקבל עבורם את התקציב הממשלתי. מדובר בכ-400-500 שקל מידי חודש עבור בחור ישיבה, או 600-800 שקלים עבור אברך.

חרדים בלשכת הגיוס תל השומר 31 במרץ 2024. ראובן קסטרו
חרדים בלשכת הגיוס בתל השומר, יום לפני פקיעת הפטור/ראובן קסטרו

מדובר בשליש מכל תלמידי הישיבות בישראל, והתקציבים ימשיכו להינתן לחרדים שיש להם פטור מגיוס לצה"ל, או קיבלו דחיית שירות בשנה שעברה עוד קודם פקיעת החלטת הממשלה בעניינם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לראשי המפלגות החרדיות לפצות אותם על התקציבים האלה, אך טרם ברור כיצד זה יקרה. מהלך כזה דורש חקיקה בכנסת, וספק אם יושג לו רוב ברקע ביקורת ציבורית חריפה נגד אי-גיוס החרדים.

המנהיג הליטאי-חרדי, הרב דב לנדאו, פגש אתמול בביתו בבני ברק בעלי הון חרדים מארה"ב וביקש מהם להתגייס יותר בתרומותיהם לטובת מוסדות חינוך חרדים שייכנסו לתקופה כלכלית קשה בעקבות הפסקת התקצוב, ברקע אי גיוס החרדים.

בקטע וידאו, שהגיע לידי וואלה!, נראה הרב אומר להם: "צריך רחמי שמיים בכוח אחינו בני ישראל באמריקה, אפשר לעבור הכל, הם יכולים לעזור לנו עד הסוף. הם יכולים לעזור מפני הרעים והרשעים שרוצים למוטט אותנו עד הסוף - הם יכולים לעזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully