וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בחיל האוויר: מפקד בסיס טעה בכפתור בזמן הטיסה - וירה בשגגה על כוחותינו

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 10:12

בנס לא נהרג אף חייל בתקרית, שבה ירה מפקד בסיס רמון על כוח לוחמים שליווה בעזה במסוק קרב מסוג אפאצ'י. האירוע התקבל בתדהמה בחיל האוויר, משום שמדובר בקצין בכיר ובעל ניסיון, וכעת מחכים בחיל בדריכות לראות איך יתייחס לתקרית מפקד חיל האוויר

מסוק אפאצ'י נחת נתחיתת חירות בזמן מטס חיל האוויר, חגיגות העצמאות ה75 למדינת ישראל 26 באפריל 2023/ללא

מפקד בסיס רמון, אל"מ י', שהטיס מטוס קרב מסוג אפאצ'י וליווה מהאוויר כוח לוחמים בעזה, לחץ בטעות על כפתור לא נכון בתא הטייס וירה על הכוחות, באופן שסיכן את חייהם באופן ממשי, כך נודע לוואלה!. באורח נס לא נהרג אף חייל. גורמים בחיל האוויר סיפרו כי האירוע התקבל בתדהמה רבה, שכן מדובר בקצין בכיר ובעל ניסיון. דריכות התעוררה בחיל האוויר בעקבות התקרית, בציפייה לראות כיצד יתייחס אליה מפקד החיל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: האירוע תוחקר, הכוח המשיך במשימתו ולא היו נפגעים באירוע.

מסוק קרב מעל שמי רצועת עזה. חיים גולדברג, פלאש 90
מסוק קרב מעל שמי רצועת עזה/פלאש 90, חיים גולדברג

לפני כמה שבועות דווח בוואלה! על מסוק סער מסוג ינשוף של חיל האוויר הישראלי, שהתנגש בעמוד בבסיס נבטים, במהלך נסיעה על גבי המסלול. כתוצאה מכך נגרם נזק חמור למסוק, ושלושה אנשי צוות ביניהם טייס צעיר, טייס ותיק ששימש כמדריך ומכונאי מוטס במילואים, נפצעו באורח קל.

גורמים בחיל האוויר אמרו לוואלה! כי צוות המסוק ככל הנראה לא זיהה נקודת תורפה, כפי שמצופה במהלך נסיעה על הקרקע, ולא העריך נכון את המרחק מהעמוד, מה שגרם לפגיעה במדחף המרכזי. לאחר שהמדחף הראשי פגע בעמוד, המסוק הסתובב על הקרקע במהירות, זנבו נשבר והרוטור האחורי נהרס. אותם גורמים הבהירו שקיים חשש שקורות ראשיות של המסוק נפגעו והתעוותו, ושיש צורך בהחלפה של כל האביזרים הדינאמיים של המסוק. בקרוב תתבצע סדרת בדיקות הנדסיות מקיפות למסוק, ובסופן יחליטו מהנדסי להק ציוד, בהתייעצות עם יצרן המסוק האמריקני, האם ניתן להחזיר את המסוק לטיסה, כך על פי גורמים בחיל האוויר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מסוק אפאצ'י יורה טיל מעל בארי,  27 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
מסוק אפאצ'י יורה טיל מעל בארי, 27 בדצמבר 2023/ראובן קסטרו

כמו כן, לאחרונה צבא ארה"ב קרקע את מערך מסוקי הקרב מסוג אפאצ'י, בעקבותץ התרסקות של ארבעה מסוקים בחודשים האחרונים. מערכת וואלה! הפנתה שאלה בנושא לדובר צה"ל, כדי לדעת האם בחיל האוויר הישראלי בוחנים את הנושא. מדובר צה"ל נמסר שכלל כלי הטיס עוברים בדיקות שגרתיות על ידי הצוותים הטכניים בחיל האוויר באופן מתמיד. גורם צבאי רשמי ומוסמך אמר: "תוצאות התחקיר האמריקאי טרם הועברו לצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully