וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנן הודה בהתעללות בילדים עם צרכים מיוחדים, בית המשפט גזר עליו עבודות שירות בלבד

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 13:36

הגנן חנוך בניש הודה בחקירתו בתקיפה של חמישה ילדים על הרצף האוטיסטי, כשהמניע לתקיפה של אחד מהם, הוא נקמה באמו. בעוד הרכב השופטים קיבל את הערעור שלו וגזר עליו תשעה חודשי עבודות שירות, הילדים בהם פגע, נותרו עם נזקים שקשה לאמוד, "לא יודעים איך זה ישפיע עליהם"

תיעוד ממצלמה בפעוטון "הלולי של אורלי"/ללא, שלומי גבאי

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד קיבל היום (ראשון) את הערעור שהגיש חנוך בניש, תושב חולון בן 57, שהורשע בתקיפה של קטינים חסרי ישע בעת שעבד כגנן לחינוך מיוחד בראשון לציון, וגזר עליו רק 9 חודשי עבודות שירות, וזאת במקום 15 חודשי מאסר בפועל שנגזרו עליו בבית משפט השלום בראשון לציון בחודש יולי.

כתב האישום שהוגש נגד בניש מתאר מסכת אירועי התעללות קשים וביניהם אירועים בהם היכה את אחד מהילדים בפניו, הפיל במכוון ילדים על הרצפה, ואירוע נוסף בו היכה את כפות ידיו של ילד עד שנהיו אדומות לגמרי. כבר בחקירתו, הנאשם הודה בתקיפה של חמישה ילדים בגילאי 6-4 על הרצף האוטיסטי, וטען כי באחד מהם היה מדובר במעשה נקמה בתגובה לדברי ביקורת מצד אמו של אחד מהילדים אותם היכה. "זה בגלל אמא שלו והמכתבים שלה", אמר הגנן בחקירתו. יוחסו לו שבעה אישומים של תקיפת קטין חסר ישע על ידי אחראי ועוד שלושה אישומים של תקיפה סתם.

גן ילדים. מיכאל גלעדי, פלאש 90
יוחסו לו שבעה אישומים של תקיפת קטין חסר ישע על ידי אחראי ועוד שלושה אישומים של תקיפה סתם. גן ילדים/פלאש 90, מיכאל גלעדי

בדיון הטיעונים לעונש שהתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון, העידו האימהות לילדים ותיארו את הנזקים הגופניים והנפשיים שנגרמו לילדיהם. "הילד שלי הפסיק לדבר", העידה אחת מהן. אחת נוספת אמרה: "אנחנו לא יודעים איך זה ישפיע עליהם בעתיד".

בבית משפט השלום בראשון לציון, השופט מנחם מזרחי נתן גזר דין חריף ביותר בו הוא סירב לקבל את הסדר הטיעון שנחתם בין בניש לפרקליטות מחוז מרכז. בהסדר הטיעון בין הצדדים, נקבע כי בניש ירצה את חודשי עבודות השירות וזאת בהתאם להודאתו במעשים.

השופט מזרחי טען בהחלטתו כי העונש מקל מדי ביחס לחומרת המעשים הקשים. "לא מצאתי הנמקה של ממש שתוביל לאימוץ הסדר טיעון כה מקל החורג במידה רבה מתחום הענישה", הוא קבע. עוד הוא הוסיף כי יש להחמיר בענישה בשל הצורך לשמור על האינטרס הציבורי שעיקרו הגנה על החלש והרתעת הרבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הגנן חנוך בניש. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האימהות לילדים תיארו את הנזקים הגופניים והנפשיים שנגרמו לילדיהם, "הילד שלי הפסיק לדבר". הגנן חנוך בניש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השופטים שמואל בורנשטיין ועמית מיכלס דנו היום בערעור שהגיש בניש בבית המשפט בלוד והפכו את ההחלטה, לאחר שקבעו כי יש לקבל את הסדר הטיעון בין הצדדים. "מצאנו כי, מהבחינה המשפטית, מקרה זה אינו נופל לגדרם של אותם מקרים חריגים בהם מוצדק לחרוג מהסדר טיעון", קבעו השופטים.

גם נציגי הפרקליטות ביקשו מבית המשפט לקבל את הערעור, תחת הטענה שישנם קשיים ראייתיים בתיק וביניהם היעדר תיעוד המקרים ממצלמות אבטחה, ועדויות הסותרות זו את זו. בניגוד לשני חברי ההרכב האחרים, השופטת מיכל ברנט התנגדה להחלטה וטענה כי יש להותיר את גזר הדין של בית משפט השלום על כנו.

גננת וסייעת במעון בחולון נעצרו בחשד להתעללות בפעוטות 16.06.22. ללא, עיבוד תמונה
עסקת טיעון שנחתמה, היא מבזה ולא עומדת בהלימה אלימות שחנוך ביצע בילדים חסרי ישע. גן ילדים/עיבוד תמונה, ללא

ממטה המאבק למען הילדים נמסר: "בית משפט השלום שלח ביולי 2023 מסר ברור כי העסקת טיעון שנחתמה, היא מבזה ולא עומדת בהלימה אלימות שחנוך ביצע בילדים חסרי ישע, בגן חינוך מיוחד. חנוך הכאיב להם, ילדים שלא מסוגלים לדבר ולהביע כלל את מה שעברו ולכן נגזר עליו מאסר בפועל. אולם היום, החליטו שופטי בית המשפט המחוזי כי כנראה המעשים לא כאלה נוראים וקיבלו את ערעור עורך דינו והפכו את ההחלטה, כך שחנוך זכה לעבודות שירות".

"האם בית המשפט שמע את הורי הילדים ומה עבר עליהם? האם אין כאן משמעות למעשים קשים, בטח כשמדובר בילדים עם צרכים מיוחדים ונכויות בדרגות שונות? איך יכול להיות שבתקופה שבה מתעללות נכנסות לכלא על מעשיהן, כחלק ממגמת החמרת הענישה, היום בית המשפט מחליט שלא, הוא לא צריך לשבת בכלא. ראוי שהשופטים המכובדים יישרו קו עם מה שקורה במערכת, עם הענישה של מאסר בפועל ויבינו שאין מקום יותר לענישה מקלה".

מעורכת הדין מעיין חיימוביץ נמסר: "אני מברכת את כבוד הרכב השופטים, שבהחלטת רוב השיבו את הסדר הטיעון על כנו, כך שבוטל עונש המאסר בפועל ותחתיו ירוצו 9 חודשי עבודות שירות. מדובר באדם בעל 30 שנות ניסיון והערכה בחינוך שזוהי לו המעידה הראשונה והיחידה בקריירה מפוארת. מאז האירוע נפשו אינה יודעת מנוח והוא מכה על חטאו בכל יום מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully