וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במסיבת עיתונאים: "בחירות ישתקו את ישראל - וחמאס יהיה הראשון לברך על כך"

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 20:25

שעות ספורות לפני שנכנס לניתוח בהרדמה מלאה, ראש הממשלה נתן הצהרה לתקשורת ובה התייחס למצבו הרפואי: "מבטיח שאעבור את הטיפול בהצלחה ואחזור לפעולה מהר מאוד". על שאלת גיוס החרדים אמר: "צריך לקדם שוויון, אבל לא כדאי לעשות זאת בפטישים - אלא בהסכמה רחבה"

מסע"ת ראש הממשלה בנימין נתניהו/לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מקיים בשעה זו (ראשון) מסיבת עיתונאים ברקע שיחות שקיים במשרד ראש הממשלה - יחד עם רעייתו, שרה, עם משפחות החיילות החטופות בעזה. את ההצהרה לתקשורת, יתן ראש הממשלה שעות ספורות לפני שייכנס לניתוח לניתוח בהרדמה מלאה בבית החולים הדסה שבירושלים.

בפתח דבריו, שיבח ראש הממשלה את כוחות הביטחון בפעולותיהם בבית החולים שיפא שברצועת עזה. וסיפר כי במקביל אושור בצה"ל התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח. "אני מבקש לשבח את פעולת צהל ושב"כ בשיפא, שיפא הפך למפקדת טרור של חמאס. בצורה מדויקת וכירורגיית, למעלה ממאתיים מחבלים, מאתיים נוספים נלכדו. אנחנו נכנס לרפיח ונחסל את גדודי החמאס שם", אמר "אין ניצחון בלי כניסה לרפיח ובלי חיסול גדודי החמאס שם".

בהמשך דבריו, עסק נתניהו גם במאמצים להשגת עסקה לשחרור חטופים, ואמר: "המצוקה והכאב של משפחות החטופים מפלחים את לבי ואת לב כולנו, קשה לדמיין את הייסורים של המשפחות". לדבריו, "העדויות של עמית סוזנה ואחרות מרתיחות את הדם, כמו גם השתיקה של ארגוני הנשים. הקשבנו למשפחות, שמענו, חיבקנו אותם, כראש ממשלת ישראל אני עושה הכול ואעשה הכול, המאמצים נמשכים בכל עת. בכל פעם אני מאשר מבצעי חילוץ, לשמחתנו היו גם הצלחות. השילוב הוא לחץ צבאי ומשא ומתן נחוש".

מסע"ת ראש הממשלה בנימין נתניהו, 31 במרץ 2024. ינון שלום יתח
"אין ניצחון בלי כניסה לרפיח ובלי חיסול גדודי החמאס שם". נתניהו/ינון שלום יתח

ראש הממשלה השיב גם לטענות שעלו מצד משפחות חטופים לפיהן הוא מטרפד עסקאות בשל שיקולים פוליטיים כשאמר: "מי שאומר שאני לא עושה הכול כדי להחזיר את חטופינו טועה ומטעה. כשישראל הגמישה עמדות במשא ומתן, חמאס הקשיח עמדות. מבחן התוצאה הוא בלהשיג שחרור - החזרה מעשית של חטופינו הביתה".

עוד אמר "הקריאות לבחירות תוך כדי המלחמה רגע לפני הניצחון ישתקו את ישראל לחצי שנה לפחות. הראשון שיברך על הבחירות יהיה החמאס. אני מחויב להביא את כולם, לא נשאיר אף אחד מאחור".

כשנשאל נתניהו על מצבו הרפואי, לאחר ההודעה מוקדם יותר לפיה יכנס עוד הלילה לניתוח בקע בהרדמה מלאה, השיב נתניהו: "הדוח הרפואי שלי חשוף ידוע, אין גבול לטרלול. אשתי הייתה בניתוח אפנדציט, אמרו שהיא הייתה בוינה. הייתי חולה בשפעת אמרו שהייתי במעייני הישועה. מודה לכל מי שהספיק להתקשר ולדאוג לבריאותי. אחזור לפעולה מהר מאוד".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו, גלי בהרב מיארה. יונתן זינדל/ פלאש 90, שלומי גבאי, דוברות הרשות השופטת, עיבוד תמונה
על גיוס חרדים: "אני חושב שצריך לקדם את השוויון אבל דרך הידברות"/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/ פלאש 90, שלומי גבאי, דוברות הרשות השופטת

נתניהו נשאל גם על הוראת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לפיה נדרש לגייס כבר מחר תלמידי ישיבות לצה"ל, וענה: "חשבנו שאנחנו יכולים להביא חוק גיוס - ומיד פרצה המלחמה והיא גזרה מאיתנו שישה חודשים. עשינו עבודה והייתה התקדמות ניכרת ושמחתי מאוד שבג"ץ נענה לבקשתי לתת לנו תוספת של 30 יום להשלים את העבודה".

לדבריו, "אני יכול להגיד לך שהחרדים עברו כברת דרך - הם הסכימו לדברים שלא הסכימו בעבר. אני חושב שברוח טובה וברצון אמיתי להגיע לסיכום - אפשר לפתור את זה". עוד הוסיף בנושא: "אני חושב שחייבים לפעול כדי לקיים את השוויון, יש דרך לעשות זאת. לא בפטישים - ראינו מה זה עשה, זה לא הביא לגיוס של חרדי אחד, זה הביא לצניחה גם בשירות הצבאי וגם בשירות האזרחי. אני חושב שצריך לקדם את השוויון אבל דרך הידברות והסכמה רחבה".

עינב צנגאוקר, אמא של מתן צנגאוקר החטוף בעזה, בהפגנה בקפלן. ללא, ניב אהרונסון
"הבנו שאתה המכשול לעסקה", עינב אמו של החטוף מתן צנגאוקר/ניב אהרונסון, ללא

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב לנאום נתניהו: "מר נתניהו, בחירות לא ישתקו את המדינה - היא משותקת עכשיו. המלחמה בחמאס משותקת, עסקת החטופים משותקת, הצפון משותק ובעיקר הממשלה
בראשותך משותקת וכושלת. הדבר היחיד שישמח את סינוואר ודף זה אם ממשלת השיתוק האסונית שלך תמשיך לכהן. בשביל הלוחמים, בשביל החטופים, בשביל חוק הגיוס, בשביל להציל את הכלכלה: חייבים בחירות עכשיו".

יאיר לפיד לאחר הזכייה בפריימריז לראשות יש עתיד, 28 במרץ 2024. ראובן קסטרו
"חייבים בחירות עכשיו". לפיד/ראובן קסטרו

משפחות החטופים ערכו אמש הצהרה דרמטית לתקשורת, שבמהלכה הפנו אצבע מאשימה נגד ראש הממשלה נתניהו וטענו כי הוא מטפרד עסקאות חטופים בשל שיקולים פוליטיים. כ-16 קרובות וקרובי חטופים לקחו חלק בהצהרת החירום שהתקיימה מחוץ לשער בגין בקריה בתל אביב, ובמהלכה הודיעו על שלב חדש במאבק להשבת יקיריהם שתכליתו מאבק והפעלת לחץ ציבורי להחלפה מיידית של נתניהו, המהווה לדבריהם מכשול לביצוע עסקה לשחרור חטופים.

בהקשר למצבו הרפואי, עם ההודעה על הפרוצדורה שנדרש נתניהו לעבור, נמסר כי שר המשפטים וסגן ראש הממשלה יריב לוין - ימלא את מקומו. את נתניהו ינתח מנהל האגף הכירורגי בהדסה פרופ' אלון פיקרסקי.

בקיץ פונה נתניהו לבית החולים שיבא פעמיים לאחר שחש ברע. בפעם השנייה שהגיע לבית החולים הוחלט לבצע בו השתלת קוצב לב. אולם בדצמבר, לשכת ראש הממשלה פירסמה את דוח הבריאות השנתי של הצוות הרפואי של ראש הממשלה בנימין נתניהו - הדוח קבע כי "מצבו הבריאותי תקין לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully