וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בסביבת נתניהו: "היועמ"שית יוצרת קרע בחברה הישראלית"

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 19:14

בהמשך למכתב ששיגרה היום היועמ"שית, ובו הוראה למשרד הביטחון להתחיל בגיוס חרדים במיידי, גורם בסביבת ראש הממשלה מסר כי היועמ"שית יצרה סערה שהיה ניתן למנוע. "בג"ץ נעתר לבקשת רה"מ להשלים מתווה גיוס תוך 30 יום. היעוץ המשפטי לא מוסמך לרוקן את החלטות בג"ץ מתוכן"

מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל/דוברות המשטרה

גורם בסביבת נתניהו מסר הערב (ראשון) לוואלה: "לא ברור מה כל כך דחוף ליועצת המשפטית לממשלה ליצור קרע בחברה הישראלית בנושא הגיוס, לאחר שבג"ץ נעתר לבקשת ראש הממשלה להשלים מתווה גיוס תוך 30 יום בהרכב מורחב של תשע שופטים. היעוץ המשפטי לממשלה אינו מוסמך לרוקן מתוכן את החלטות בג"ץ".

חרדי מפגין נגד גיוס, לוחם צה"ל. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, דובר צה"ל, עיבוד תמונה
"היעוץ המשפטי לממשלה אינו מוסמך לרוקן מתוכן את החלטות בג"ץ". חרדי מפגין נגד גיוס/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, דובר צה"ל
חרדים בלשכת הגיוס תל השומר 31 במרץ 2024. ראובן קסטרו
במכתב הובהר כי כי כל "התחכמות או הגדלה" של תקציבים אחרים יהוו הפרה של צו הביניים של בג"ץ. חרדי סמוך ללשכת הגיוס/ראובן קסטרו

הדברים נאמרו בתגובה למכתב ששיגרה היום היועמ"שית, בהרב-מיארה, ליועצים המשפטיים של משרדי הביטחון והחינוך, בו הבהירה כי החל ממחר מערכת הביטחון צריכה לפעול לגייס חרדים. זאת, בהתאם לפקיעת תוקף החלטת הממשלה הפוטרת חרדים ש"שתורתם אמונתם" מגיוס לצבא.

במכתב, ששיגר המשנה ליועמ"שית גיל לימון, הובהר כי כל "התחכמות או הגדלה" של תקציבים אחרים יהוו הפרה של צו הביניים של בג"ץ, שקבע לא לתקצב את מוסדות החינוך שבהם לומדים כ-56,000 תלמידים. לכן, נאסר על המשרדים "לפצות" את הישיבות החרדיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully