וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה למלחמה בעזה: שורת מחאות מול בניין הכנסת וברחבי ירושלים

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 7:22

ארגוני מחאה, משפחות חטופים ומוחים נוספים מפגינים מול הכנסת על רקע המלחמה ועל הדרישה להשיב את החטופים שנמקים בשבי חמאס קרוב לחצי שנה. ראש האופוזיציה לפיד: "יש רק דבר אחד שחשוב לנתניהו - להשאר בלשכה, שתישרף המדינה מצידו". כל הפרטים על המחאה

מפגינים מבעירים מדורות בדרך בגין ירושלים/מערכת וואלה!

יותר מ-100 אלף מפגינים התכנסו הערב (ראשון) במחאת ענק מחוץ לבניין הכנסת שבירושלים, ובהם ארגוני המחאה, הורים שכולים, משפחות חטופים ומפגינים רבים נוספים. בעיר מתקיימות שורת מחאות וצעדות, ובראשן המחאה המרכזית מול בניין הכנסת בירושלים - בסימן חצי שנה לפרוץ המלחמה בעזה. המפגינים מוחים על התנהלות הממשלה - בשעה הקשה שבה נתונה מדינת ישראל.

בין היתר, משפחות החטופים מוחים על החזקת יקיריהם בשבי חמאס בעזה - כבר חצי שנה, וביתר שאת לאחר שאתמול חלק ממשפחות החטופים הצהירו שראש הממשלה נתניהו מטרפד עסקת חטופים משיקולים פוליטיים. כמו כן, ברקע, הפגרה אליה יצאו בקרוב חברי הכנסת כשהלחימה בעזה ובצפון נמשכת.

במטה "חופשי בארצנו" גיבשו את דרישות המחאה לתפיסתם: "הכרזה על תאריך לבחירות, שיערכו בהקדם האפשרי ולפני יום השנה לאסון ה-7 באוקטובר, קידום עסקה להשבת החטופים ע-כ-ש-י-ו!, ביטול פגרת הכנסת בתקופה בה החטופים טרם שבו ומאות אלפי ישראלים עקורים עדיין לא שבו לבתיהם".

הפגנות בירושלים, רחוב קפלן, 31 במרץ 2024. ללא, אתר רשמי
הפגנות בירושלים, רחוב קפלן, 31 במרץ 2024/אתר רשמי, ללא

חלק מהמפגינים הגיעו לדרך בגין בעיר, וחסמו אותה לסירוגין - אז התגלעו עימותים בין המפגינים לשוטרים שנפרסו במקום. במשטרה סיפרו: "הופעלו מספר פריטים פירוטכניים בהם אבוקות עשן, זאת בלב המפגינים ובאופן המסכן אותם. חשודה אחת נעצרה בשל כך והועברה לחקירה. עם סיום המחאה באזור הכנסת, החלה תהלוכה בלתי חוקית של מאות מפרי סדר שניסו לחסום את כביש בגין, תוך התפרעות ועימות עם השוטרים, סיכון חיים בניסיון להתפרץ לכביש המהיר ואף אחד מהם טיפס על גשר וסיכן את חייו באופן ממשי".

במשטרה הוסיפו כי "לאחר שקצין משטרה כרז למפרי הסדר לפנות את הציר ללא הועיל, המשטרה כעת פועלת בכוח ובאמצעים לפיזור הפרות סדר לפיזור המתפרעים". באחד התיעודים שהגיעו לידי וואלה! נראה שוטר רץ לעבר מפגין ותוקף אותו באגרוף.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנות בדרך בגין בירושלים, שוטר תועד מכה מפגין/רוני כנפו

שיראל חוגג, שבני משפחתו נפצעו קשה בשבעה באוקטובר, מסר: "130 חטופים נדרשים להגיד לשרה נתניהו תודה על חזרה משהותם בשבי הגיהנום. ממשלת האסון שנשבעה אמונים למדינת ישראל - מעלתם בעם, הפקרתם את העם, הפקרתם את המדינה בזמן שילדינו ובנותנו נלחמים בהגנה על המולדת, אתם עושים פוליטיקה בזויה שפוגעת בחיילינו, בילדינו, באנשי מערכת הביטחון, ביחסים הבינלאומים ובעתיד המדינה - בושה".

"חבורת המועלים באמון העם, מפינדרוס ועד רגב, מבן גביר ועד נתניהו. מאמסלם הנופש בטברנה, השרים הנעדרים ועד השותקים - כולכם הובלתם את העם שלי לאסון. לנעדר הראשי - ראש ממשלת האסון. תושבי העוטף זועקים 15 שנה על המחדל, אתה מעלת באמון הציבור, באמון העם, מימנת את החמאס, בנית צבא של טרור - אתה הוזהרת. אתה הראש - אתה אשם. נבהיר לכם טוב, גם אם אתם בחופשה - הדור הזה יוצא למסע תיקון להחליף את הכישלון והאסון. בחירות עכשיו!"

ערן שוורץ, מנכ"ל תנועת "חופשי בארצנו", שארגנה את ההפגנה, מסר: "לאחר האסון הגדול ביותר בתולדות המדינה, ולצד חוסר היכולת של הממשלה לקבל את ההחלטות הקשות הנדרשות כעת, ובראשן השבת החטופים והחטופות - אנו קוראים לחברי הכנסת מכל המפלגות לפעול באחריות לאומית, להתעלות מעל האינטרסים הפוליטיים הצרים, ולהביא לפיזור מיידי של הכנסת כדי לצאת לבחירות בהקדם".

המחאה של משפחות החטופים מחוץ לכנסת, ירושלים, 31 במרץ 2024. רוני כנפו
המחאה של משפחות החטופים מחוץ לכנסת, ירושלים, 31 במרץ 2024/רוני כנפו

ראש האופוזיציה יאיר לפיד פתח הערב את נאומו ואמר: "מפוני הצפון שקופים. המילואימניקים שקופים. משפחות הרוגי מירון, שקופים. משפחות ההרוגים בעזה, שקופים. הפצועים שקופים. תושבי בארי, נחל עוז, ניר עוז, נתיב העשרה, שדרות שקופים. לעומת זאת, גולדקנופף לא שקוף. גפני לא שקוף. דרעי - אבי קמפיין השקופים - אתם יודעים שהוא לא שקוף. בן גביר לא שקוף. סמוטריץ' לא שקוף. נתניהו הכי לא שקוף. הוא חזר. כל יום שעובר הוא חוזר יותר. כל מי שיושב בקבינט שלו עוזר לו לחזור".

"יש רק דבר אחד שחשוב לנתניהו - להשאר בלשכה", המשיך לפיד. "לנצח להיאחז בקרנות הלשכה. שתשרף המדינה, העיקר הלשכה. זה כל מה שחשוב לו. השבוע הם מוציאים את הכנסת לפגרה. באמצע המלחמה. זו הזיה. ניסינו להלחם בזה. אמרנו להם, "למילואימניקים אין פגרה. לחטופים אין פגרה." זה לא מעניין אותם. אי אפשר לחיות ככה. אי אפשר להמשיך ככה. גם לא צריך. אפשר להמשיך אחרת. כל עוד אנחנו דמוקרטיה, יש כלי שמשנה את המציאות. הוא נקרא: בחירות. בחירות עכשיו".

בהמשך ההפגנה, ארגוני החזית הורודה, משנים כיוון, דור שינוי והיום שאחרי חסמו את דרך בגין, ירושלים. "אנחנו לא מוכנים להמשיך לחיות תחת ממשלת המחדל, לא נחיה במדינה שמפקירה חטופים, שמפקירה את המפונים ומרסקת את הכלכלה", נמסר מניצגי הארגונים. "אנחנו לא הולכים לשום מקום, ישראל היא הבית שלנו, אנחנו רוצים לגדל פה את ילדינו ולחיות בשלום וביטחון. אנחנו צועדים בשביל התקווה שלנו ובשביל מסר ברור, רק ממשלה אחראית תוכל להבטיח כאן חיים לכולם. ממשלה עם דם על הידיים חייבים להחליף ועכשיו".

כוחות המשטרה פינו את המפגינים, שהדליקו מדורות על הכביש, מהדרך - והיא נפתחה מחדש לתנועה.

הפגנות ברחוב בגין, ירושלים, 31 במרץ 2024. רוני כנפו
הפגנות ברחוב בגין, ירושלים, 31 במרץ 2024/רוני כנפו
הפגנות ברחוב בגין, ירושלים, 31 במרץ 2024. רוני כנפו
הפגנות ברחוב בגין, ירושלים, 31 במרץ 2024/רוני כנפו

שינויים בהסדרי התנועה

  • מאות שוטרים ולוחמי מג"ב הוצבו במקום ופועלים לשמירה על ביטחון המוחים ולהכוונת התנועה. בעקבות המחאה והתהלוכות צפויים להיחסם היום לתנועת כלי רכב החל משעות אחר הצהריים ועד לשעות הלילה הרחובות הבאים:
  • רבין - מצומת הכוכב עד בן צבי, קפלן, זוסמן, עזה.
  • בנוסף בשעות הערב, צפויים להיסגר לפרקי זמן קצרים ובהתאם לצורך הרחובות: לורך, רופין, בן צבי- מרבין ועד רופין, רמב"ן, מקטע מרחוב הרצל, הנשיא השישי, בורג, רוטשילד.
  • כמו כן, ייתכנו חסימות נוספות ברחובות נוספים המובילים למקטעים אלו, ויתכנו שיבושים באזור מרכז העיר.
מפגינים מתכנסים בירושלים לקראת צעדת הכנסת. ללא, מערכת וואלה!
מפגינים מתכנסים בירושלים לקראת צעדת הכנסת/מערכת וואלה!, ללא
המחאה של משפחות החטופים מחוץ לכנסת, ירושלים, 31 במרץ 2024. רוני כנפו
המחאה של משפחות החטופים מחוץ לכנסת, ירושלים, 31 במרץ 2024/רוני כנפו

הנחיות לציבור המוחים

  • חל איסור מוחלט לקיים מחאות בשטח חסינות הכנסת או לבצע מעשים שישבשו את הפעילות התקינה במשכן. מחאה תתאפשר במתחם ההפגנות הייעודי שהוקצה לשם כך ושבו התקיימו מחאות רבות בעבר.
  • בהתאם לפסיקת בימ"ש והוראות הדין: לא תתאפשר מחאה בסמוך לבתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור. המחאה תתאפשר רק במרחק המותר ובמקום שהוקצה לכך בלבד.
  • חל איסור על הבערת אש ומדורות ללא אישור במרחב הציבורי ועל צירי התנועה. מעשה פסול זה מהווה עבירה פלילית.
  • לא תתאפשר חסימת צירים ראשיים שלא תואמה עם המשטרה וכל ניסיון לפגיעה קשה בשגרת החיים בירושלים ובחופש התנועה של אלפי נהגים. ההפגנה והתהלוכה תתאפשר במקומות שהוגדרו לכך בלבד.
  • יש להישמע להוראות השוטרים בשטח ולהימנע מכל גילוי אלימות וונדליזם.
  • מעשים פסולים ופליליים מעין אלו יטופלו באפס סובלנות.
  • חל איסור על הקמת אוהלים במרחב הציבורי במיקום שלא אושר לכך מראש ע"י הרשות המקומית.
  • חל איסור על הטסת רחפנים באזור, ללא תיאום ואישור מראש של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully