וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל "יום הנראות הטרנסית": עיריית תל אביב השיקה תאי שירותים רב-מגדריים

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 13:57

תאי השירותים, שנותנים מענה לאלו שלא מזדהים מגדרית עם אף אחד מהמינים, הושקו בבניין העירייה. בעירייה מתכננים הקמת מבנים דומים נוספים במוסדות הקהילה בעיר, ובעתיד גם במוסדות החינוך. "יום הנראות הטרנסית מאפשר להביט קדימה אל מימוש של ייצוג שוויוני יותר"

עיריית תל אביב-יפו מציינת את יום הנראות הטרנסית שחל היום (ראשון), במרכז הגאה העירוני החדש והשיקה את מבנה השירותים הרב-מגדריים בבניין העירייה בעיר. בנוסף, הנחיות תכנון של השירותים נכנסו לכלל התוכניות של מוסדות הקהילה בעיר, ברחבי הקאנטרים הקיימים ובעתיד מבטיחים בעירייה כי גם במוסדות החינוך ייבנו שירותים רב-מגדריים.

לדברי העירייה, ההחלטה הזו נותנת מענה למי שזהותם המגדרית אינה דיכוטומית ולאלו שנמצאים על הרצף המגדרי ושעבורם תאי שירותים עלולים להוות אתר להצקות או התייחסויות לא מכבדות. שילובם ההכרחי של שירותים רב-מגדריים במבני הציבור העירוניים הינו חלק ממימוש השאיפה של עיריית תל אביב-יפו ליצירת מרחב בטוח ושוויוני בעיר, ועוד צעד היוצא לפועל בשטח כחלק מהתכנית האסטרטגית "עיר שווה" לקידום שוויון מגדרי של עיריית תל-אביב-יפו.

שירותים רב מגדריים בתל אביב. עיריית תל אביב יפו, אתר רשמי
שירותים רב-מגדריים/אתר רשמי, עיריית תל אביב יפו

יום הנראות הטרנסית (Trans Day of Visibility) הוא יום המציין את קיומם ונוכחותם של אנשים טרנסג'נדרים בעולם. מטרת היום היא להעלות למודעות את ההצלחות של הקהילה הטרנסית, לצד האתגרים והקשיים שמתגלים במציאות היומיומית שלה, מתוך רצון לקדם שוויון והכרה, הן בקרב הקהילה והן בקרב החברה כולה.

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק הקהילה הגאה, מיטל להבי, הדגישה כי "יום הנראות הטרנסית מאפשר לנו להמחיש את הדרך שעברנו בגאווה ולהביט קדימה אל מימוש מעשי של הייצוג הרחב והשוויוני יותר למגוון הזהויות הקיימות בקהילה בכל עמדות המפתח, במשרות עירוניות מגוונות ואף ברחובות בטוחים, מזמינים ומוארים לכלל האוכלוסיות בעיר. אנחנו, בעיריית תל אביב-יפו, מחויבים לקדם נראות טרנסית בכל דרך אפשרית כי זו העוצמה שלנו כעיר פלורליסטית, מגווונת ומחבקת".

זהו מהלך נוסף שמצטרף למענים של עיריית תל אביב-יפו לקהילה הטרנסית, בתל אביב-יפו. בשלוש השנים האחרונות מובילה העירייה מהלך ייחודי, במסגרתו הוכשרו עשרות נשים טרנסיות לעבודה והועסקו והשתלבו ביחידות העירייה השונות, מענים ייעודיים לקהילה הטרנסית במרכז הגאה - "פרויקט לולה" לנשים טרנסיות ו"פרויקט מאיר" לגברים טרנסים - מנטורינג, מיצוי זכויות, ליווי תעסוקתי, קבוצות חברתיות, קורס מקצועיים ועוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully