וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ הכריע ומשרד הבריאות הודה: התורם הגדול ביותר בתקופת הקורונה - יצרנית החיסונים הגדולה

עודכן לאחרונה: 30.3.2024 / 22:25

ענקית התרופות, שישראל הייתה המדינה הראשונה שעשתה שימוש בחיסון שלה נגד קורונה ושילמה לה הון עתק עבורו, תרמה 13 מיליון שקלים ב-2022. הנתונים, שאמורים להיות שקופים לציבור, מתפרסמים לאחר שקרוב לשנה עומדת עתירה נגד משרד הבריאות בדרישה להשיג אותם | פרסום ראשון

בווידאו: פייזר/יח"צ

פרסום ראשון: בעקבות הלחץ - משרד הבריאות פרסם את כספי התרומות למערכת הבריאות של שנת 2022, באיחור של שנתיים. הפרסום הגיע לאחר שקרוב לשנה עומדת עתירה נגד משרד הבריאות בדרישה להשיג את הנתונים, שאמורים להיות שקופים לציבור לפי חוק הבריאות. משרד הבריאות מחויב לפרסם עד ה-1 במאי את הדוחות השנתיים אך זה לא קרה, עד עכשיו.

על פי הנתונים העדכניים של שנת 2022, מי שמובילה את התרומות למערכת הבריאות הישראלית היא שוב חברת "פייזר". ענקית התרופות, שישראל הייתה המדינה הראשונה שעשתה שימוש בחיסון שלה נגד קורונה ושילמה לה הון עתק עבורו, תרמה למערכת הבריאות הישראלית 13 מיליון שקלים במהלך 2022. יצויין כי עומת שנת 2021 מדובר בירידה של 5 מיליון שקלים בסך התרומות של החברה. החברה הובילה את הרשימה גם ב-2020, אז תרמה 8.6 מיליון שקל. פייזר עדיין אחת מחברות התרופות המדוברת ביותר בעולם ובייחוד בישראל, לצד פיתוחים שונים וחיסוני הקורונה והמחקרים הרבים שבוצעו בישראל.

חיסון לקורונה פייזר. רויטרס
חיסון קורונה של ענקית התרופות פייזר/רויטרס

חברת אסטרהזניקה, שגם היא מקושרת עם חיסוני הקורונה והמחקרים, נמצאת במקום הרביעי עם 6.7 מיליון שקלים, בעוד שבשנת 2021 תרמה "רק" כמעט 4 מיליון שקלים. חברת טבע אחריה עם תרומה של 5 מיליון שקלים. יש לציין כי סך כל התרומות למערכת הבריאות בישראל עמד בשנת 2022 על 85 מיליון שקלים.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
משרד הבריאות, ירושלים. נתי שוחט, פלאש 90
איחור של שנתיים. משרד הבריאות/פלאש 90, נתי שוחט

עוד על פי הדו"ח; במשך שנתיים ברציפות, קיבלה אוניברסיטת בן גוריון בנגב את הסכום הגדול ביותר מחברת פייזר עם 5.3 מיליון שקלים. לאחר מכן בית חולים הדסה עם 1.1 מיליון שקלים, בית החולים איכילוב עם 604 אלף שקלים, שערי צדק מעט מאחור עם כמעט 600 אלף שקלים וגם שיבא תל השומר עם סכום דומה.

בנוסף, ניתן לראות על פי דוח התרומות כי החברות השונות תרמו כספים לבתי החולים, מרכזים רפואיים, חברות, קופות חולים ולאוניברסיטאות, והשתתפו במימון נסיעות, טיסות והשתלמויות בחו"ל. עוד ניתן לראות כי גם חלק תרמו כספים עבור פעילויות רווחה, אירועי התרמה, ספרות מקצועית, תרופות, ארוחות, תמיכה במחקרים ועוד. העתירה שהוגשה לביהמ"ש לפני כחודש הוגשה על ידי דוד שולדמן, כלכלן ומנתח מערכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully