וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטופה ששוחררה: ביבי אתה מדבר על ניצחון? 19 חטופות נאנסות שם, לא יודעת אם בעלי בחיים

עודכן לאחרונה: 30.3.2024 / 21:04

אביבה סיגל, שחזרה מהשבי בעזה אך בעלה קית' עוד בשבי חמאס, מתחה ביקורת חריפה על הממשלה בנאום בעצרת בכיכר החטופים: "אתם מתעסקים בחוקים לא חשובים. תעשו את העבודה שלכם, תקחו אחריות". רז בן עמי: "אין להם זמן, אין להם אוויר ואין להם אור"

שידור ישיר מהעצרת בת"א. צילום: יותן רונן

LIVE

החטופה ששוחררה אביבה סיגל, שבעלה קית' מוחזק בשבי חמאס, נאמה הערב (שבת) בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב, ומתחה ביקורת חריפה על הממשלה בעקבות הדשדוש במו"מ על עסקת חטופים. "אתם מדברים על ניצחון ו-19 חטופות נאנסות שם, אתם מדברים על מחירים כבדים, ו-100 חטופים מתקשים לנשום במנהרות חשוכות. אתם מדברים על לחכות עד להבשלת התנאים, ושני ילדים מתוקים רק רוצים לראות את אבא שלהם. אתם מתעסקים בחוקים לא חשובים ומתנהגים כאילו המו"מ זה משחק ילדים", אמרה סיגל בעצרת.

החטופה ששוחררה: ביבי מדבר על ניצחון? 19 חטופות נאנסות שם/מערכת וואלה!

סיגל שיתפה על התחושות שלה כשהייתה בשבי בעזה: "הייתי מסתכלת סביבי, רואה את המחבלים עם הרובים הארוכים שלהם הייתי רואה את הסדקים בקירות, הייתי מסתכלת על הבנות המפוחדות שלידי ושואלת את עצמי מה אני עושה פה? מה אנחנו עושים פה? איך הימים עוברים ואף אחד לא מוציא אותנו מכאן. הרגשתי כאילו אני כלום. למזלי נחטפתי עם קית' בעלי שעזר לי להירגע ונתן לי הרגשה שאני לא לבד. הוא היה שם בשבילי במאה אחוז, ואם כבר להיחטף לעזה אז כבר עם קית', ועכשיו מה אני בשבילו? מה אני בשביל עצמי? מה אני בשביל המשפחה שלי? אין לי מושג".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אביבה סיגל בנאום בעצרת החטופים, 30 במרץ 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
"אסור להחזיר את המשלחת מקטאר בלי עסקה". אביבה סיגל/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

אביבה פנתה לנבחרי הציבור ואמרה: "הלב שלי, של בעלי ושל מדינה שלמה שבורים לרסיסים. משפחות שלמות, מעגלים שלמים נחנקים כאן מפחד, ואיפה הלב שלכם? איפה הערכים שלכם? תעשו את העבודה שלכם, תקחו אחריות. אתה שומע אותי ביבי? אני לא יודעת אם בעלי בחיים, אל תדבר על ניצחון או על לחץ צבאי, שום דבר לא יעבוד. אסור לך להחזיר את המשלחת מקטאר בלי עסקה".

גם שורדת השבי רז בן עמי נאמה על במת העצרת. בעלה של רז, אוהד בן עמי, נמצא עדיין בשבי החמאס בעזה. "אני רז בן עמי ואחרי 54 ימים אינסופיים בשבי החמאס - אני רוצה להגיד תודה על זה שחזרתי, תודה על זה שאני עומדת כאן הערב ותודה לעם ישראל שמחבק ותומך בצורה יוצאת דופן מאז שחזרתי. אני עומדת כאן מולכם, כי חזרתי מהשבי. הגוף שלי חזר מהשבי, אבל הנפש שלי נשארה שם בעזה. אני לא יכולה לחזור לחיים שאין בהם את אוהד אישי היקר, ואב בנותינו, אני לא יכולה להשלים עם הרעיון שאוהדי שלי ועוד 133 חטופים נותרו מאחור, בסבל הנוראי של עזה.

רז בן עמי ששוחררה מהשבי: "נתניהו תן את הפקודה- לא חוזרים בלי עסקה". ללא, מערכת וואלה
רז בן עמי ששוחררה מהשבי: "נתניהו תן את הפקודה- לא חוזרים בלי עסקה"/מערכת וואלה, ללא

"אני חזרתי, אבל אני לא ישנה בלילות, עם הידיעה שאוהד עדיין בעזה. הכוח אוזל, אין מנוחה לנפש, ואין מנוחה לגוף. הייתי שם. האמינו לי. אין להם זמן, אין להם אוויר ואין להם אור, ואני יודעת שאם משהו מצליח להחזיק אותם שם, זה התקווה - שהעם שלנו, העם עם הלב הכי גדול ואוהב, עם חפץ חיים, עם שיעשה הכל כדי להחזיר את האחים והאחיות שלו כאן ועכשיו, כמה שיותר מהר, את כולם. אני יודעת, כי אותה תקווה החזיקה אותי ברגעים הקשים ביותר שם, במקום שנדמה מלא חושך שמנסה להשתלט על התקווה.

"אזרחי ישראל, זוהי זכות גדולה לחיות במדינה שרואה בחיי אדם ערך עליון, ופועלת בכל כוחה להציל את יקיריה. פדיון שבויים הוא לא רק מצווה הלכתית, אלא ערך אנושי נעלה. ביטוי של ערבות הדדית, אהבת אדם, וחמלה. זה מי שתמיד היינו, כאלה אנחנו נישאר ואנחנו לא מתכוונים לוותר".

מפגינים מוחים בסמוך לשער בגין של בסיס הקרייה, 30 במרץ 2024. ארז הראל
הפגנה מול בסיס הקריה בת"א/ארז הראל

בן עמי פנתה לנתניהו ואמרה: "אדוני ראש הממשלה - אל תשנה את פניה של החברה הישראלית, החברה שאתה מנהיג שנים ומכיר אותה על בוריה, החברה הישראלית שאתה חלק מעיצובה. התחנה האחרונה של אוטובוס האחריות לחייהם של אזרחי ישראל היא שולחן העבודה שלך. הם לא יחזיקו שם מעמד, אף אחד לא יכול לשרוד את מה שהם עוברים שם. האמן לי. מדינה שלמה קוראת לך להציל אותנו, לבחור בנו, אזרחי המדינה שאתה בראשה. החזר אותם הביתה. את החיים ואת אלה שאינם בחיים.

"אדוני ראש הממשלה, בשם החטופים והחטופות, בשם עם ישראל, תן לנציגים בקטאר את הפקודה: 'לא חוזרים בלי עסקה'. תחזיר אותם הביתה, את כולם, כי כבר אי אפשר יותר, אני על אדי אופטימיות שהולכים ואוזלים, ואני מאמינה שככה כל המשפחות והעם, אז את כולם, כאן ועכשיו".

שירה אלבג, אמה של החטופה לירי אלבג, שירה קראה לכל עם ישראל לצאת לרחובות, לזעוק יחד עם המשפחות: "אחרי חודשים שבהם הייתם כאן לצדנו, נתתם לנו כוח, ושאלתם איך אפשר לעזור - הגיע הזמן לצאת למאבק נגד האדישות ובעד החיים. אני מבקשת מכם עכשיו בקול זעקה - צאו איתנו לרחובות ובואו נשמיע קול אחד, מאוחד וברור - מחזירים אותם הביתה - עכשיו. צאו איתנו לרחובות להחזיר את הבנות שלנו הביתה. אנחנו צריכים אתכם איתנו".

אמה של החטופה לירי אלבג בעצרת: "צאו איתנו לרחובות"/מערכת וואלה!

שיר סיגל, ביתם של שורדת השבי אביבה סיגל והחטוף קית' סיגל: "הגענו לקצה. אם לא יהיה שינוי בשבוע הקרוב, נעביר את כל הפעילות שלנו לירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully