וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב בערוץ אופוזיציה איראני נדקר מחוץ לביתו בלונדון

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 8:26

פוריה זראטי מ"איראן אינטרנשיונל" נדקר בבירה הבריטית על ידי קבוצה של אנשים ופונה לבית חולים. המניע לתקיפתו עוד לא ידוע, אך עובדי הערוץ מאויימים על ידי המשטר, ולאחרונה סוכל ניסיון לפגוע בשני עיתונאים אחרים של הערוץ

בחירות באיראן: חמינאי קרא לאזרחים להצביע בהמוניהם/הטלוויזיה האיראנית

עיתונאי בערוץ "איראן אינטרנשיונל" נדקר היום (שישי) על ידי אלמונים כשיצא מביתו בלונדון - כך דיווח הערוץ הזוכה לאיומים קבועים מצד המשטר בטהראן.

לפי הערוץ המשדר בשפה הפרסית, המנחה פוריה זראטי סובל מדקירות בחלקים רבים מגופו. הוא פונה לבית חולים, אך מצבו יציב ולא נשקפת סכנה לחייו. הערוץ העוסק במצב זכויות האדם באיראן ומספק במה למתנגדי הרפובליקה האסלאמית.

משטרת לונדון פתחה בחקירת התקיפה, שאירעה חודשים ספורים אחרי שסוכל ניסיון של טהראן להתנקש בחייהם של שני עיתונאים אחרים. החקירה מתנהלת על ידי היחידה ללוחמה טרור. עוד דווח כי שירות ביון הפנים של בריטניה, MI5, עודכן על התקרית.

איגוד העיתונאים הלאומי של בריטניה גינה את ההתקפה. "ההתקפה הפחדנית על פוריה היא מזעזעת עמוקות, ומחשבותינו נתונות לו, למשפחתו ולעל עמיתיו ב'איראן אינטרנשיונל'", נמסר בהודעת האיגוד.

"מוקדם מדי לדעת אם המתקפה האלימה הזו קשורה להפחדות ולהטרדות הגוברות מצד איראן, כולל המזימה להתנקש בעיתונאים פרדאד פרחזאד וסימה סאבט בשנת 2022. עם זאת, הדקירה האכזרית הזו תעורר באופן בלתי נמנע חשש בקרב עיתונאים מאוימים רבים ב'איראן אינטרנשיונל' והשירות הפרסי של ה-BBC כי הם אינם בטוחים בביתם או בעבודתם".

כתב ערוץ איראן אינטרנשיונל פוריה זראטי. איראן אינטרנשיונל, אתר רשמי
לא נשקפת סכנה לחייו. פוריה זראטי/אתר רשמי, איראן אינטרנשיונל

בינואר, בריטניה הטילה סנקציות על גורמים איראניים שלטענתה היו מעורבים באיומים לרצוח עיתונאים בשטחה. הם חלק מיחידת 840 במשמרות המהפכה, שלפי תחקיר של ערוץ ITV תכננו להתנקש בחייהם של שני מגישים בערוץ, שחלקו ממומן על ידי הסעודים.

"בזמן שאנחנו שומרים על ראש פתוח, לאור העיסוק של הקורבן והחששות הפומביים שלנו לגבי האיום הנשקף לעובדי הארגון הזה, החקירה מובלת על ידי הפיקוד ללוחמה בטרור", אמר מפקד היחידה, דומיניק מרפי. "אני חייב להדגיש שבשלב המוקדם הזה של החקירה שלנו, אנחנו לא יודעים את הסיבה לכך שהקורבן הזה הותקף וייתכנו כמה הסברים לכך".

איראן טרם התייחסה לאירוע, אך בלונדון הזהירו בחודשים האחרונים כי היא שוכרת את שירותיהם של ארגוני פשיעה כדי לבצע מתקפות בחו"ל. גורמים בריטיים אמרו כי בשנתיים האחרונות היו יותר מ-15 איומים ישירים הקשורים לגופי ממשל איראניים לרצוח או לחטוף מתנגדי משטר או יריבים פוליטיים.

בדצמבר, אזרח אוסטרי הורשע באיסוף מידע שיכול לשמש לפעולת טרור בעקבות "מעקב עוין" אחר מטה הערוץ בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully