וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

45 הרוגים בנפילת אוטובוס מגשר בדרום אפריקה. רק בת 8 שרדה

עודכן לאחרונה: 29.3.2024 / 22:38

הקורבנות היו עולי רגל מבוטסואנה השכנה, שהיו בדרכם לטקס לרגל חג הפסחא כשהאוטובוס איבד שליטה, פגע במחסום ונצח מגובה של 50 מטר לעמק. רק הילדה הקטנה ניצלה, והיא פונתה לטיפול רפואי בבית חולים

שרידי אוטובוס שצנח מגשר בדרום אפריקה, 29 במרץ 2024. רויטרס
שרידי האוטובוס בעמק, היום/רויטרס

45 בני אדם נהרגו אתמול (חמישי) בדרום אפריקה כשהאוטובוס שבו היו צנח מגובה של כ-50 מטרים מגשר לעמק - כך אמרו הרשויות. ילדה בת שמונה, הניצולה היחידה מהתאונה, פונתה לבית החולים עם פציעות קשות אך היא צפויה לשרוד.

האוטובוס התרסק דרך מחסום ועלה באש כשפגע בקרקע במחוז לימפופו בצפון-מזרח דרום אפריקה. הנוסעים היו עולי רגל שנסעו מבירת בוטסואנה גאבורון שהיו בדרך לטקס לרגל חג הפסחא בעיר מוריה.

לפי תאגיד השידור הציבורי הדרום אפריקני SABC, האוטובוס איבד שליטה וצנח מגשר במעבר ההרים ממאמאטלאקאלה בין מוקופנה למרקן, כ-300 ק"מ צפונית ליוהנסבורג. המשטרה אמרה כי 31 נוסעות ו-15 נוסעים מבוטסואנה השכנה נהרגו בתאונת האוטובוס, שממנו נותרו רק שרידי מתכת מרוסקים. העמק שאליו צנח התמלא בבגדים וחפצים אחרים של הקורבנות.

"הרשויות עדיין סורקות את הזירה בחיפוש אחר גופות נוספות", מסרה המשטרה בהצהרה. "רק 34 גופות אותרו עד כה. מתוכן, רק תשע ניתנות לזיהוי". המשטרה מסרה כי היא החלה בהליך הזיהוי והחזרת הגופות.

נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוזה שלח את תנחומיו למשפחות הקורבנות, כך נמסר בהודעת לשכתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully