וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתה והזדהות עם ארגון טרור: 11 עצורים בתפילות הרמדאן בהר הבית

עודכן לאחרונה: 29.3.2024 / 20:07

ביום שישי השלישי לחודש הרמאדן, נעצרו מתפללים בגין הפרות סדר, שהייה בלתי חוקית והסתה לארגון טרור. המשטרה מפעילה אלפי שוטרים בהר הבית, זאת על רקע המתיחות סביב החג הקדוש למוסלמים, וההסלמה בפיגועי טרור במהלך המלחמה

אלפי מתפללים לעיר העתיקה ולתפילת הערב בהר הבית/דוברות משטרת ישראל

תפילות הרמאדן במרחב הר הבית נמשכות בימים אלו, לצד המתיחות הגוברת ביום שישי השלישי לחודש החג המוסלמי. המשטרה עצרה היום (שישי) 11 חשודים בעיר העתיקה בבירה, בעבירות של שהייה בלתי חוקית, הפרת הרחקות, הסתה והזדהות עם ארגון טרור. בהמשך, בית המשפט שחרר שישה מהם - וסירב לבקשת המשטרה להארכת מעצרם.

אלפי בני אדם השתתפו בתפילות בהר הבית הבוקר - כשלפי הודעת המשטרה, כמה מתפללים החלו לקרוא קריאות הסתה ותמיכה בטרור. בעקבות כך, החלה המשטרה במאמצים לאתרם, ולהעבירם לחקירה בתחנת מרחב דויד שבעיר. בין העצורים, חשוד שנתפס עם סרט של ארגון טרור חמאס כשניסה להיכנס להר הבית.

כמו כן, במקביל, התקיימו בעיר העתיקה תהלוכות של נוצרים לרגל "שבת האור הקתולי" ולקראת חג הפסחא. זהו יום השישי השלישי של חודש הרמאדן בירושלים, כ-3,000 שוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות תגבור משטרתיים פעלו לצורך אבטוח העיר.

ממשטרת ישראל נמסר: "כוחות המשטרה פעלו במשימות אבטחה, שמירת הסדר ציבורי, הכוונה והזרמת התנועה, במטרה לאפשר הגעת עשרות אלפי המתפללים להר הבית ולממש את חופש הפולחן בבטחה, לצד שמירה על היבטי הביטחון והבטיחות הנדרשים".

מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023. רויטרס
11 עצורים בתפילות הר הבית. מסגד אל אקצא/רויטרס

בית משפט השלום בירושלים, כאמור, הורה על שחרורם בתנאים מגבילים של שישה פלסטינים - שוהים בלתי חוקיים - שנעצרו ודחה את בקשת המשטרה להארכת מעצרם. "מקובלת עליי עמדת המשטרה שבתקופה קשה זו שבה התערער הביטחון במדינת ישראל באופן משמעותי יש בכניסה של שבחים באופן בלתי מבוקר כדי להקים מסוכנות ועל כן המדיניות שלפיה ייעצרו שבחים גם בכניסתם הראשונה היא סבירה" ציין השופט איתן איתן בהחלטתו.

אולם לדבריו, "עם זאת, במקרה זה אין המדובר בכניסה שגרתית אלא בכניסה לשם תפילה כאשר בשנים קודמות התירה המדינה כניסת שבחים לתפילה בחג הרמאדן. למשיבים אין עבר פלילי, לא מיוחס להם שעשו מעשים שמסכנים את ביטחון הציבור וטענתם שנכנסו להתפלל לא נסתרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully