וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחות של המוסד ושב"כ יצאו לקהיר להמשך המו"מ על עסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 29.3.2024 / 16:36

נתניהו שוחח עם דדי ברנע ורונן בר ואישר למשלחות מטעמם לטוס לקהיר להמשך ניהול המשא ומתן לעסקת חטופים, כך מסרה לשכת ראש הממשלה. אמש, בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, הביעו רוב שרי הליכוד תמיכה בהתגמשות במו"מ, בין השאר בנושא חזרת פלסטינים לצפון הרצועה

נתניהו על המתווה לעסקת חטופים: "לא נשחרר אלפי מחבלים"/לשכת רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ראש המוסד דדי ברנע וראש שב"כ רונן בר ואישר למשלחות מטעמם לטוס בימים הקרובים לקהיר להמשך המשא ומתן לשחרור החטופים עם מרחב פעולה להמשך המשא ומתן, כך מסרה היום (שישי) לשכת ראש הממשלה. מדובר במשלחת בדרגי עבודה, ולא ראשי ארגונים. בשלב זה המשלחת המקצועית שתצא לקהיר לא תקבל מנדט מורחב ותנסה למצות את המנדט הקיים.

במהלך ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני אמש, רוב שרי הליכוד הביעו תמיכה בהתגמשות ישראלית נוספת במו"מ על עסקת החטופים, בין השאר בנושא חזרת פלסטינים לצפון הרצועה, כך לפי שני מקורות שמעורים בתכני הישיבה.

ביום רביעי ביקר ראש השב"כ רונן בר בקהיר שם נפגש עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. לפי מקור שמעורה בפרטים, ראש המודיעין אירח את בר לארוחת איפטאר לשבירת צום הרמדאן. המקור ציין כי ראש השב"כ דן עם מקביליו בקהיר לגבי המבוי הסתום במו"מ על העסקה לשחרור החטופים. עוד דנו השניים על מצב בגדה המערבית על רקע חודש הרמדאן, וכן בסוגיית מעבר רפיח וצעדים נוספים לאבטחת הגבול בין מצרים לבין רצועת עזה ביום שאחרי המלחמה.

הרמטכ"ל הלוי וראש שב"כ רונן בר, חרבות מגן, 27 באוקטובר 20023. תקשורת שב"כ, משרד הביטחון
ראש השב"כ רונן בר עם הרמטכ"ל/משרד הביטחון, תקשורת שב"כ

לשכת ראש הממשלה פרסמה ביום שלישי הודעה שבה היא טוענת כי עמדת חמאס במשא ומתן "מוכיחה באופן ברור שהוא אינו מעוניין בהמשכו". בנוסף האשימה את מועצת הביטחון על החלטתה על הפסקת אש מידית, שמגבה את חמאס. ההודעה התפרסמה לאחר דיווחים לפיהם משלחת המו"מ הישראלית עזבה את קטאר.

"עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור שחמאס אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון", נכתב בהודעת לשכת רה"מ. "חמאס שוב דחה כל הצעת פשרה אמריקנית וחזר על דרישותיו הקיצוניות: סיום מיידי של המלחמה, נסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה והשארת השלטון כדי שיוכל לחזור פעם אחר פעם על הטבח של ה - 7 באוקטובר, כפי שהבטיח לעשות. החמאס סירב לכל הצעת פשרה אמריקנית, וגם בירך על החלטת מועצת הביטחון.

"ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס, ותמשיך לפעול כדי להשיג את כל מטרות המלחמה: לשחרר את כל החטופים, להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully