וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש ביטל את הרשעת הנהגת שהפקירה למוות את רפאל אדנה

עודכן לאחרונה: 29.3.2024 / 12:16

ביהמ"ש הורה על ביטול הכרעת הדין של הנהגת קרול פסלר, שדרסה למוות את רפאל אדנה. השופט פרי מסר כי "קיים חשש ממשי לפגיעה בצדק", אך גם ביקר את התנהלות פסלר וסנגורה ואמר כי מדובר בניסיון "לניצול הפרוצדורה על מנת לחמוק ממשפט צדק". עכשיו, הדיון יעבור לשלב ההוכחות

פרשת הדריסה של רפאל אדנה: הנאשמת קרול פסלר הודתה והורשעה בהפקרה/יותם רונן

בית משפט לתעבורה בפתח תקווה הורה היום (שישי) על ביטול הכרעת הדין של הנהגת קרול פסלר, שהודתה והורשעה בהפקרת הילד רפאל אדנה בן ה-4 בנתניה. השופט טל פרי מסר כי סנגורה של פסלר טעה וסבר כי המקום לטעון טענות כנגד סעיף האישום הוא לאחר שנתנה הכרעת הדין המרשיעה. דבר זה יכל לגרום לנהגת הדורסת לא להבין במלוא ההיקף את הדין, וקיים חשש הממשי לפגיעה בצדק. מצד שני, ביקר את התנהלות פסלר וסנגורה ואמר כי הם "מלמדים על ניסיון לניצול הפרוצדורה הפלילית על מנת לחמוק ממשפט צדק". לאחר ההחלטה, הדיון יעבור כעת לשלב ההוכחות.

החלטה זו התקבלה של ידי סגן נשיא בית המשפט לתעבורה מרכז טל פרי לאחר שפסלר הודתה בעובדות כתב האישום אך כפרה ביסוד הנפשי, כלומר מודעתה לפגיעה בו בעת התאונה. מענה זו הוא בניגוד לתנאי שהציב בדיון קודם ובו טען שעל פסלר להודות בנוסף לעובדות כתב האישום גם בעבירה המיוחסת לה וביסוד הנפשי. באותו דיון הוא כבר ציין שבמידה ותכפור בה מהודאתה בעבירה המיוחסת לה הוא יבטל את הרשעתה בעבירת הפקרה לאחר פגיעה.

"עסקינן במקרה חריג, שאינו חזון נפרץ במקומותינו ועיקרו: האם יש מקום להורות על ביטול הכרעת הדין, ביוזמת בית המשפט, במקום בו הורשעה הנאשמת על פי הודאתה, שעה שבית המשפט סבור כי הדבר דרוש ומתחייב בנסיבות העניין לצורך עשיית צדק", אמר השופט פרי בתחילת הדיון.

הפגנה בדרישה להחמיר את האישום נגד הנהגת שדרסה למוות את הילד רפאל אדנה, נתיבי איילון, 21 באוגוסט 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
"קיים חשש הממשי לפגיעה בצדק". הפגנת "צדק לרפאל" בתל אביב/פלאש 90, אבשלום ששוני

"ניתן היה לאמץ עמדת התביעה - אבל מדובר בעבירה חמורה"

השופט פרי אמר כי הלכה למעשה הוביל הסנגור להרשעת הנאשמת בעבירה המיוחסת לה בכתב האישום. "ספק אם בשעה שהנאשמת אינה דוברת את השפה העברית והדיון מתורגם לה על ידי מתורגמן לשפה זרה, היא הבינה עד תום את הדקויות ואת המשמעויות של הודאתה באשמה באופן בו הודתה", אמר.

השופט הסביר את החלטתו לפי העובדה כי הסנגור ביקש לדחות את מועד הגשת תגובתו לבית המשפט על מנת להסביר לנאשמת את תוכן הדיון. כלומר - גם הסנגור עצמו לא היה משוכנע שהנאשמת מבינה את שהתרחש בדיון, ולפיכך ביקש שהות על מנת להסביר לה את תוכן הדברים.

"אמת, ניתן היה לאמץ עמדת התביעה ולהותיר את הכרעת הדין על כנה", אמר השופט פרי. "ואולם, עסקינן בעבירה חמורה אשר בצידה עד 7 שנות מאסר. מן הצדק כי הנאשמת לא תורשע בדין שעה שהיא אינה מודה, הלכה למעשה, ביסוד הנפשי המיוחס לה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
משפחתו של הילד רפאל אדנה שנדרס למוות בדיון. יותם רונן, עיבוד תמונה
"אני כבר חסרת מילים, אני לא יודעת איך כל המערכת הזו מתנהלת". משפחתו של רפאל אדנה/עיבוד תמונה, יותם רונן

עורכת הדין של משפחת אדנה רוני אלוני סדובניק ביקרה בחריפות את החלטת השופט פרי. "מערכת המשפט עושה הכל כדי להוציא את ד"ר היידי פסלר ואמא שלה מחובתן לתת את הדין על חלקן בגרימת מותו של רפאל", אמרה עו"ד סדובניק. "ביטול הרשעה בידי אותו שופט שהרשיע מלמדת שהמערכת תעשה הכל כדי שאף אחת ממשפחת פסלר לא תורשע בהריגה, משפחת אדנה- צגאי לא תוותר על הצדק שמגיע לרפאל ונוכיח שהתיק הזה הוא תיק הריגה שמוסמס בכוונת מכוון. כשהראיות יחשפו בסופו של יום לעיני הציבור, הרבה גבות יורמו בתדהמה לנוכח טיוח הפרשה".

השופט פרי: "אין ספק כי בפניי ניצבת החלטה קשה, לא בנקל יורה בית המשפט על ביטול הודאת נאשם מיוזמתו ובהחלט ניתן לומר כי מדובר בהחלטה שאינה שכיחה במקומותינו. ואולם, לאחר שנאמרו הדברים, ובשים לב לחשש הממשי לפגיעה בצדק לא אוכל להותיר את הכרעת הדין על כנה ולפיכך הכרעת הדין מבוטלת".

לפני כשבועיים, אמר השופט פרי כי "הרשעתי אותה ואני לא שלם עם זה", בפתח הדין בנושא. "אני צריך לישון בלילה עם ההרשעה שלי. אין ספק שכל ההתנהלות השערורייתית שהייתה פה לא עשתה כבוד לאף אחד. יצאתי מהדיון ואחרי זה חשבתי שהרשעתי בן אדם שלא מבין במה הרשעתי אותו. זו הרשעה שאני לא יכול לישון איתה בתור שופט".

בתום הדיון, פנה השופט לשמחה אדנה, אמו של רפאל ואמר כי הוא לא השתכנע "שההודאה הזו הייתה כמו שצריך". האם הגיבה: "ואתה שלם עם זה שיש פה משפחה שלא מקבלת אמת? אתה שלם עם זה שיש פה אמא שלא יכולה להתאבל על הבן שלה? עם זה שהיא מודה או לא מודה אתה כן שלם".

לאחר הדיון פרצה מהומה, לאחר שפסלר הוצאה מהאולם ומאבטחי משמר בית המשפט חצצו בינה לבין משפחת אדנה שהתבקשו להישאר בתוך האולם. שמחה אדנה שיתפה בסוף הדיון: "השופט בעצם לא רוצה לשפוט אותה על מה שהיא הודתה בו. לא היא חוזרת בה, אלא השופט כי הוא 'לא ישן טוב בלילה', כי הוא החליט שהיא לא עשתה את זה כי כנראה מבחינתו היא לא מודעת ולא בקו השפיות".

"השופט אומר שהוא לא ישן טוב בלילה, אבל זה שמשפחה הופקרה והתינוק שלי מת, עם זה הוא כנראה כן ישן טוב בלילה. אני כבר חסרת מילים, אני לא יודעת איך כל המערכת הזו מתנהלת. אני כנראה אולי אצטרך לקחת את החוק לידיים. כנראה שאתה יכול לרצוח ולא יקרה לך כלום אם אתה מקושר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully