וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות חטופים לנתניהו: מקבלים יחס יותר טוב מהבית הלבן מאשר מהממשלה

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 23:48

המשפחות הדגישו כי בניגוד ליחס הישראלי "בבית הלבן לא רק מחבקים אותנו, אלא נותנים לנו במה ומעדכנים אותנו". עוד ביקשו מנתניהו לשמור על יחס תקין עם ארה"ב ועל נושא החטופים כדו-מפלגתי. נתניהו בתגובה: "האמריקנים גם אמרו לבן גוריון לא להקים מדינה"

בוידאו: מפגינים ומשפחות חטופים חוסמים את איילון דרום/צילום: ארז הראל

כמה ממשפחות של חטופים, בעלות אזרחות אמריקניםת, אמרו הערב (חמישי) לראש הממשלה נתניהו כי הם מקבלים יחס יותר טוב מהבית הלבן מאשר מלשכת ראש הממשלה. בתגובה מסר נתניהו כי ראש ממשלה ישראלי צריך לדעת להגיד לא לנשיא ארצות הברית. "האמריקנים גם אמרו לבן גוריון לא להקים מדינה", אמר למשפחות.

שני מקורות, שלקחו חלק בפגישה שהתקיימה הערב בין נתניהו לבין משפחות החטופים, סיפרו על הביקורת שהעבירו המשפחות על ראש הממשלה. המשפחות סיפרו על היחס שהם מקבלים מהממשל האמריקני ומסרו כי "לא רק מחבקים אותנו בבית הלבן אלא גם נותנים לנו במה ומעדכנים אותנו. אנחנו לא מקבלים את זה מממשלת ישראל".

הנשיא ביידן מגיע לשאת את הנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
משפחות החטופים: "בבית הלבן נותנים לנו במה ומעדכנים אותנו". ביידן/רויטרס

עוד הוסיפו המשפחות לנתניהו כי הן מבקשות ממנו לשמור על יחסים תקינים עם ארצות הברית ועם הנשיא ביידן, למרות המחלוקות ביניהם. המשפחות הדגישו כי חשוב להשאיר את נושא החטופים כסוגיה שזוכה לתמיכה דו-מפלגתית בארצות הברית.

שני המקורות שהשתתפו בפגישה ציינו כי בתגובה ראש הממשלה אמר שלאורך ההיסטוריה האמריקנים לחצו הרבה פעמים על ישראל וטעו. הוא הוסיף כי היו הרבה ראשי ממשלה שאמרו לא לארצות הברית וגם הוא אומר לא לארצות הברית כשהוא חושב שצריך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הצהרה לתקשורת של משפחות החיילים החטופים, לפני פגישתם לראשונה עם רוה״מ. דוברות מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
משפחות החטופים טרם הפגישה עם נתניהו/אתר רשמי, דוברות מטה משפחות החטופים

נתניהו ציין כי האמריקנים בין היתר אמרו לדוד בן גוריון לא להקים מדינה, אך הוא הקים מדינה. הוסיף כי הם אמרו ללוי אשכול לא לצאת למלחמת ששת הימים אך יצא למלחמה, ולבסוף ציין כי האמריקנים אמרו לבגין לא להפציץ את הכור העיראקי, אך הוא בכל זאת הפציץ. "כל אלה היו הדברים הנכונים לעשות", אמר נתניהו.

על פי המקורות, ראש הממשלה ציין כי בתחילת המלחמה האמריקנים ניסו להפחיד את ישראל ולטעון שכניסה קרקעית תביא לכמות עצומה של הרוגים, וכי הדבר לא קרה. "גם עכשיו אנחנו עושים את הדבר הנכון עבור ישראל למרות מה שהאמריקנים אומרים", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפסגת הנשיאים בירושלים
18 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"מאוכזב מהחלטת ארה"ב לא להטיל וטו", נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

נתניהו הוסיף וציין כי הוא כעס מאוד על בחירתה של ארה"ב לא להטיל וטו באו"ם על ההחלטה שקראה להפסקת אש ולשחרור החטופים. כמה מבני המשפחות אמרו לנתניהו שהחלטה שעברה היתה מאוד קרובה להחלטה אחרת שלא עברה כמה ימים קודם לכן, אחרי שרוסיה וסין הטילו עליה וטו. "זו החלטה שונה לגמרי. הם הורידו את המשפט המחבר. אני מאוד כועס ומאוכזב. ברגע שחמאס רקדו ושמחו זה אומר שנתנו להם נצחון", השיב נתניהו.

לבסוף, אמר נתניהו למשפחות החטופים כי ארצות הברית אינה מפעילה מספיק לחץ על קטאר. הוא חזר על כך שמאוד התאכזב מכך שהאמריקנים חידשו את החוזה עם קטאר על הבסיס הצבאי. "הם כולים להפעיל לחץ גדול יותר על קטאר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully