וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר מגור: "בלי מעמד חוקי לתלמידי הישיבות - לפרוש מהממשלה"

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 21:30

האדמו"ר רבי יעקב אריה אלתר, מהדמויות המשפיעות והדומיננטיות ביותר בהנהגה החרדית, אמר השבוע כי "בלי מעמד חוקי לתלמידי הישיבות - צריך לפרוש מהממשלה", כך לפי מידע שהגיע לוואלה!. דרעי: ש"ס תמשיך להיאבק על זכותם של תלמידי הישיבות ותבחן את צעדיה"

גפני: "בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום בארץ הזאת"/ללא קרדיט

האדמו"ר מגור, רבי יעקב אריה אלתר, אמר השבוע כי "בלי מעמד חוקי לתלמידי הישיבות - צריך לפרוש מהממשלה", כך לפי מידע שהגיע היום (חמישי) לוואלה!. גורמים באגודת ישראל אמרו כי לא מדובר בהוראת פרישה מיידית. לדבריהם, מהחלטת בג"ץ שניתנה הערב אפשר להסיק כי קיימת תקופה של חודשיים עד להחלטה סופית על מעמד בני הישיבות, ובמהלך תקופה זאת יהיה אפשר לנסות להסדיר את סוגיית הפטור מגיוס בחקיקה.

האדמו"ר מגור הוא פטרונו הרוחני של שר השיכון ויו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף. האדמו"ר הוא מהדמויות המשפיעות והדומיננטיות ביותר בהנהגה החרדית ועומד בראש אחת החסידויות הגדולות והחזקות בישראל. הוא גם נחשב לגורם מכריע במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל והשפעתו חוצה מפלגות במגזר החרדי, ובין היתר יו"ר ש"ס אריה דרעי מרבה להתייעץ עמו בנושאים ציבוריים ולהתברך ממנו.

האדמור מגור, רבי יעקב אריה אלתר בעצרת בחירות ליהדות התורה. שוקי לרר, בחדרי חרדים, אתר רשמי
"בלי מעמד חוקי לתלמידי הישיבות - צריך לפרוש מהממשלה". האדמו"ר מגור, רבי יעקב אריה אלתר/אתר רשמי, שוקי לרר, בחדרי חרדים

יו"ר ש"ס אריה דרעי גם אמר כי מדובר בפגיעה בלומדי התורה, וכי מפלגתו תשקול את צעדיה. "צו הביניים שנתן בג"צ לשלילה מיידית של תקציבי הישיבות הוא אות קין והתעמרות חסרת תקדים בלומדי התורה במדינת היהודים", אמר. "דווקא בימים בהם עם ישראל זקוק לרחמי שמיים בדרום ובצפון, בג"צ מוביל גישה פוגענית כלפי לומדי התורה שעליהם עומד העולם. ש"ס תמשיך להיאבק על זכותם של תלמידי הישיבות לשקוד על התורה ותבחן את צעדיה".

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף ביקר את השופטים, ואמר כי המפלגה תיאבק על זכות היהודים ללמוד תורה. "הצו שניתן על ידי שופטי בג"ץ שתכליתו פגיעה חמורה בעמלי התורה ולומדיה, כאן בארץ ישראל - מדינת העם היהודי, הוא אות קלון ובזיון", אמר שר הבינוי והשיכון. "מדינת ישראל קמה להיות בית לעם היהודי שתורתו תורת אמת, ואין כח בעולם שיוכל לה. לולא התורה, אין לנו זכות קיום. ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר על כך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מפלגת ש"ס. חיים גולדברג, פלאש 90
ש"ס תמשיך להיאבק על זכותם של תלמידי הישיבות לשקוד על התורה ותבחן את צעדיה". אריה דרעי/פלאש 90, חיים גולדברג

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי טען כי בג"ץ מנסה להפיל את הממשלה. "לא יעזור להם. עם נבר תתברר ועם עקש תתפתל", מסר, "את אלו שאין תורתם אומנותם נגייס בהסכמה ובשיתוף פעולה. ואלו שתורתם אומנותם ימשיכו ללמוד על אפם ועל חמתם. קול התורה לא ייפסק מעם ישראל. אין אומתנו אומה אלא בתורותיה".

ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) הגיב גם הוא ומסר כי "בג"ץ לא החמיץ מעולם גפרור לאף חבית דלק". בחשבון הרשת החברתית X שלו האשים את בית המשפט העליון ומסר כי "לא משנה שאנחנו בזמן מלחמה קיומית, לא מעניין אותם להביא משהו שיעזור באמת לגיוס חרדים או יציבות למדינה. נסראללה חמינאי וסינוואר פתחו שמפניות הערב לשסע החדש פה. פירומנים חסרי אחריות".

שלמה קרעי. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"בג"ץ מנסים להפיל את הממשלה". שלמה קרעי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש אמר כי מדובר בפגיעה חמורה בזכות הקיום שלנו בארץ ישראל. "בג"ץ בחר שוב לפגוע בעולם התורה והישיבות ובצעד חסר תקדים מטיל סנקציות כלכליות נגד אלו שבחרו ללמוד את התורה הקדושה", אמר. "זוהי פגיעה חמורה בזכות הקיום שלנו בארץ ישראל - האינסטנציה השיפוטית הגבוהה ביותר של מדינת ישראל מבקשת להשליך לכלא את לומדי התורה".

"אוי לה לאותה בושה", המשיך פרוש. "לא נשלים עם מצב זה ונאבק לבטל את ההחלטה באופן מיידי, לצד המאמץ להסדיר בהקדם את מעמד בני הישיבות בכדי שיוכלו לשקוד על התורה ללא הפרעה".

הראשון לציון הרב הראשי יצחק יוסף, שנודע היום כי זכה בפרס ישראל, אמר כי "עם ישראל זקוק בימים קשים אלה לזכויות רבות, אין ספק שלימוד תורה לשמה, מזקק ומגביר את כח לימוד התורה". עוד הוסיף הרב הראשי כי "זכות לומדי התורה הספונים בבתי המדרש יומם ולילה, תמשיך ביתר שאת להגן על עם ישראל. וכבר נאמר בירמיהו - אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי".

יצחק יוסף. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
"זכות לומדי התורה - תמשיך ביתר שאת להגן על עם ישראל". הראשון לציון הרב הראשי יצחק יוסף/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

דגל התורה, לה יש ארבעה מנדטים בכנסת כחלק ממפלגת יהדות התורה, אמרה כי תשאל את גדולי התורה איך לפעול בצורה פוליטית לאור צו הביניים. "הפגיעה בלומדי התורה, בישיבות ובחינוך התורני לא יעבור לסדר היום", מסרו בהודעה. "בג"צ והמערכת הפקידותית החליטו על מאבק כולל בלומדי התורה ובחינוך התורני והם חייבים להוכיח לכולם שהם בעלי הבית במדינה הזאת והם גם יחליטו עבורינו לאיזה קואליציה נלך".

"איך אפשר להוציא צו ביניים תוך שעה, כשאדם מן השורה יכול להמתין שנים לפסיקה? הכל מתוזמן", המשיכו בהודעה. "נדאג ללומדי התורה ולחינוך התורני ונשאל את גדולי התורה כיצד לנהוג מבחינה פוליטית לאור הפגיעה הגלויה בלומדי התורה ובציבור החרדי כולו". בסוף סיימו בציטוט "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

השרים בני גנץ וחילי טרופר בצעדת האלונקות של משפחות החטופים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"בג"ץ פסק היום את המובן מאליו". חבר קבינט המלחמה בני גנץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז קרא להחלטה "גזירת בג"ץ", ואמר כי כל מי שנתן את ידם להחלטה צריך להתבייש. "מתוך הברכה שמברכים אנו כל יום 'אשר בחר בנו מכל העמים, ונתן לנו את תורתו' ודווקא מתוך הערך התורני העצום שאני רואה בשירות בצה"ל, משוכנע אני שגם גזירת בג"ץ הנוכחית סופה להיבטל והתורה תמשיך להתקיים בנו ובזרענו עד עולם", מסר מעוז. "יבושו ויכלמו כל הנותנים ידם לגזירה נוראה שכזאת על לומדי התורה בישראל".

מאיר פרוש. יונתן זינדל, פלאש 90
אמר כי מדובר בפגיעה חמורה בזכות הקיום שלנו בארץ ישראל. השר מאיר פרוש/פלאש 90, יונתן זינדל

השר בני גנץ עמד מאחורי החלטת בג"ץ ואמר כי ההחלטה היום היא המובנת מאליה. "הנושא הוא לא בג"ץ ולא היועמ"שית שעושה את מלאכתה נאמנה - אלא הצורך שלנו בחיילים בעת מלחמה קשה, והצורך של החברה שלנו שכולם יקחו חלק בזכות לשרת את המדינה", אמר חבר קבינט המלחמה. "בג"ץ פסק היום את המובן מאליו, הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו. זה זמן למעשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully