וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים למלחמה כוללת: צה"ל ערך היום תרגיל פתע ענק בפיקוד צפון

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 19:39

בתרגיל המטכ"לי התאמנו כלל הכוחות על תרחיש של מלחמה כוללת ורב זירתית. הוא נערך בכל המפקדות הראשיות, אך הדגש בו השם על פיקוד הצפון. זאת, ברקע החשש שחיזבאללה יפרש את תוכניות צה"ל באופן שגוי - ויחשוב שהוא הבא בתור אחרי חמאס

הרמטכ״ל: אנחנו חדורי מטרה להביא את הביטחון שמגיע לאזרחי ישראל/דובר צה"ל

צה"ל ערך היום (חמישי) תרגיל פתע מטכ"לי בכל המפקדות הראשיות, בדגש על פיקוד צפון. זאת, ברקע החשש כי הנחישות של צה"ל לתמרן ברפיח - חרף הביקורת החריפה האמריקאית - והחרפה בתגובות של צה"ל בדרום לבנון יגרמו למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לפרש לא נכון את המצב הביטחוני האזורי, ויחשוב שהארגון השיעי הוא הבא בתור.

לפני יממה נבחר פיקוד הצפון ליום עיון מטכ"לי מרמת סא"ל ומעלה, בו הדגיש הרמטכ"ל את הצורך להיות ערוכים למלחמה בכל הזירות - כשמעל הכול נמצא האיום של ציר הרשע בהובלה של איראן.

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. צילום: Shutterstock, עיבוד תמונה
נסראללה/עיבוד תמונה, צילום: Shutterstock

אחד התרחישים הקיצוניים כוללים התקפת טילים וכלי טיס לא מאוישים ממספר זירות ביניהן עיראק, תימן, סוריה, ולבנון לצד ניסיונות לחדור את גבולות המדינה. במקביל, חיזבאללה ממשיך להחזיק בכוננות גבוהה את כוח רדואן המונה אלפי לוחמי קומנדו שייעודו של חלקם כוללת פשיטה מהים, אוויר ויבשה.

לפי גורמים בצבא, מערכת הביטחון האיצה לאחרונה את ייצור המיירטים - כחלק מהיערכות למערכה רב זירתית עם איום טילים כבד. בנוסף, הועלתה הדריכות גם בזירה הימית מחשש לפעולות פשיטה, בדומה לאלו שנעשו ב-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully