וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה נכנסת לתוקף: ככה תקבלו רישיון לקנאביס רפואי

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 18:36

בהתאם להחלטת משרד הבריאות רפורמת הקנאביס הרפואי נכנסת לתוקפה ב-1.4 לאחר דחייה של שלושה חודשים בשל המלחמה. הרפורמה קובעת כי הטיפול בהנפקת מרשמים ורישיונות לקנאביס רפואי יעבור לאחריות קופות החולים ממשרד הבריאות. כמה יעלה לכם ואיך מוציאים? וואלה! עושים סדר

בווידאו: הצעת החוק להסדרת הקנאביס הרפואי עברה בקריאה טרומית/צילום: ערוץ הכנסת

רפורמת הקנאביס הרפואי נכנסת לתוקפה ב-1 לאפריל, כשלקוחות קופות החולים יוכלו להוציא מרשם במקום רישיון ב-10 התוויות רפואיות. דבר זה מהווה הקלה משמעותית בהליך לקבלת טיפול בקנאביס רפואי.

הרפורמה, שנדחתה בשלושה חודשים בעקבות המלחמה, קובעת כי הטיפול בהנפקת מרשמים ורישיונות לקנאביס רפואי יעבור לאחריות קופות החולים ממשרד הבריאות. הרפורמה קובעת כי ב-10 התוויות הבאות יידרש מרשם בלבד: לחולים אונקולוגים במהלך טיפולי כימותרפיה או הקרנות; חולים במחלת מעי דלקתית; חולי טרשת נפוצה; חולי פרקינסון; תסמונת טורט; חולי איידס; אפילפסיה; אנשים על הרצף האוטיסטי; דמנציה; חולים במחלה סופנית. במצבים של פוסט טראומה (PTSD), כאב ומצבים רפואיים אחרים יידרש רישיון, כשהרישיון והמרשם יונפקו באמצעות קופת החולים.

אגרת טיפול להנפקת מרשם: 180 ₪ תעריף להנפקת רישיון 360 ₪(התעריפים נקבעו על ידי משרד הבריאות).

קנאביס רפואי. ShutterStock
מתחילת אפריל - הקלה משמעותית בהליך לקבלת טיפול. קנאביס רפואי/ShutterStock

כללית דיווחה כי היא נערכה ליישומה של הרפורמה ולמתן השירות באמצעות "מור", חברה בת של כללית, שתנהל את הליך הנפקת המרשם או הרישיון עבור מטופלי כללית לאחר שקיבלו המלצה או הפניה לטיפול בקנאביס רפואי מרופא מומחה בתחומו.

מרגע שהמטופל מקבל המלצה מרופא מומחה בתחומו לטיפול בקנאביס רפואי המטופל יגיש בקשה במערכת הדיגיטלית שהוקמה על ידי מור. עם הגשת היא מועברת לטיפול עם התחייבות למענה מהיר של עד 5 ימים. בעלי רישיון בתוקף שאמורים לעבור למסלול מרשם מרופא יכולים לבחור לעבור למסלול מרשם החל מ-1.4 או לכשיפוג מועד הרישיון שברשותם.

לדברי אלי כהן, מנכ"ל כללית: "ישראל היא בין המדינות המובילות בהסדרת הטיפול בקנאביס רפואי. מטרת הרפורמה להקל ברגולציה הקיימת בתחום תוך שמירה על בריאות המטופלים ובטיחות הטיפול. המטרה שלנו הינה להקל את התהליך על מטופלי כללית המהווים כמחצית מכלל בעלי הרישיון לקנאביס רפואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully